Het zou verstandig kunnen zijn om een diersoort achter te houden waarmee je kunt elimineren mocht je hond een voedselallergie ontwikkelen. Je gaat ip elimineren met een diersoort dat je hond nog nooit gegeten heeft en waar je alles van kan krijgen. Heeft je hond die diersoorten allemaal al gehad dan gaat dat niet op. Maar zul je toch een keuze moeten maken en hopen dat je de goede maakt.Irish schreef: Even een totaal ander vraagje..
Ik heb geloof ik ergens gelezen dat als je een pup die opgroeit op BARF zoveel mogelijk verschillende diersoorten geeft, de kans op een voedingsallergie in de toekomst kleiner is. Is dit zo of niet? Want aan de andere kant als je veel verschillende diersoorten geeft, hou je mogelijk niks over als eliminatie diersoort!
Over afwisseling heb ik een vraag gesteld aan Tannetje Koning. Ik ben vorig jaar september met mijn Berner bij haar geweest vanwege zijn voedselallergie.
Ik heb gevraagd dat als ik veel afwissel in diersoorten de kans op het ontwikkelen op een nieuwe allergie voor een diersoort kleiner is dan wanneer ik weinig varieer in diersoorten.
Volgens Tannetje is de kans idd kleiner als je goed afwisseld. Dus je zou hieruit kunnen concluderen dat het beter is om 10 ipv 5 diersoorten te geven omdat dan de kans kleiner is dat ze hiervoor een allergie ontwikkelen.
Maar ik heb dit gevraagd voor een hond die al een voedselallergie heeft. Ik weet niet of dit ook zo is voor honden die geen voedselallergie hebben.
Zo kan mijn hond niet tegen kip, kalkoen en eend. De kans is heel groot dat dit komt door de granen die die dieren eten. Zo kan hij ook helemaal niet tegen paardenstront.