Gezien de verkrijgbaarheid geef ik Energique en Smuldier. Hoofdzakelijk Smuldier, omdat ik daar tegen groothandelsprijs aan kan komen. Energique als de baas moet voeren (die gaat echt geen zakje Smuldier verdelen) of tijdens de 1e dagen vakantie, kan zo'n vier dagen Energique in het vriesvakje van de camper frummelen.
Nou, dat in Energique meer ander vlees zit dan in Smuldier, kan ik er niet vanaf zien. Als Energique ontdooit is, dan heeft het een kleur die niet anders kan zijn dan van in verhouding veel pens.
In Smuldier compleet zit wel groente en wat graan, niet veel, maar je ziet peen en mais.
Maar ik geef de honden gewoon af en toe een niet complete versie Smuldier: kopvlees of kip en daar doe ik dan wat rijst of wat brood door, gelukkig hebben mijn honden geen problemen met granen. Groente en fruit krijgen ze altijd tussen neus en lippen door als ik aan het koken ben.
Maar wat me nu ineens wel opviel dat mijn honden veel meer ontlasting maken op Energique dan op Smuldier. Had soms het idee, dat er meer uitkwam dan er in ging.
gr.
Nicolette
smuldier/energique?
Moderator: eelke