Als het barfen extreem duur zou worden, dat het niet meer haalbaar is om volledig barf te voeren, dan eten ze maar met de pot mee.
Brok begin ik niet meer aan. Dan maar met de pot mee eten hebben we besloten als het niet meer betaalbaar zou zijn.
Dus een paar dagen barf per week en een paar dagen met de pot mee eten. Daar zou ik ze zowieso geen straf mee geven als ik zie hoe ze aanvallen op een restje witlof met piepers
Kim en Casper schreef:
Er zijn dus echt wel mensen die terug gaan naar brok omdat hun hond t niet goed doet op vers. Ontlasting, jeuk, anaalklieren, futloos, blaasgruis etc etc. Ook mensen met vele ervaring in t vers voeren waarvan de hond t toch echt beter doet op brok. Ook waarbij t bewezen dmv eliminatie, bloedonderzoek, allergieën etc...
Hier heeft dus op een na niemand ervaring met t terug naar brokken gaan?
Ja, ik. Beau verdroeg na zijn maagkanteling met bijbehorende operatie, nu een kleine twee jaar geleden, geen vlees meer. Niet rauw en niet gekookt. Dus ja, als hij het dan wel goed doet op (dure) brokken, dan is de keuze voor ons makkelijk.
sella schreef:
Als het barfen extreem duur zou worden, dat het niet meer haalbaar is om volledig barf te voeren, dan eten ze maar met de pot mee.
Brok begin ik niet meer aan. Dan maar met de pot mee eten hebben we besloten als het niet meer betaalbaar zou zijn.
Dus een paar dagen barf per week en een paar dagen met de pot mee eten. Daar zou ik ze zowieso geen straf mee geven als ik zie hoe ze aanvallen op een restje witlof met piepers
Hier krijgen ze regelmatig tafelrestjes in de bak. Niet voor de kosten, maar ik gooi iets weg dat zij lekker vinden. Zo zonde! Dus krijgen ze het in de voerbak.
sella schreef:
Alles wat hier overblijft gaat ook de honden in, maar ik bedoel dat ik dan extra groenten zou koken ofzo.
Ja, dan kregen ze hier ook gewoon mensenvoer als het op bezuinigingen aankwam.
Moet eerlijk zeggen dat ik om die reden vaker kip in de vorm van hondenvoer bij de poelier ga halen. Kost niets en ze kunnen er prima tegen en af en toe vliegt er ook wel eens een bakje smuldier in.
wolfdolf schreef:
Hier krijgt ze nooit tafelresten, tenzij een stukje kip of biefstuk.
Ik vind tafelresten iets voor kippen, niet voor honden.
Ik denk persoonlijk dat een kwaliteitsbrok veel beter is dan met de pot meeeten.
'lekker' is niet gelijk aan 'gezond'
Voor honden vind ik dat zeker niet. Er zit veel meer rommel in brok dan in je eigen potje.
Voor katten vind ik dat wel, want die gaan dan om te beginnen dood aan Taurinetekort.
Dat gaat naar de kippen
Een gemiddelde maaltijd bestaat uit gekookte aardappelen, groenten en vlees.
Vaak komen de groenten uit de vriezer, het vlees is bewerkt en aardappelen zijn een bom koolhydraten.
Dat kunt ge toch niet aan uw hond geven?
Eens met wolfdolf. Brok en tafelresten zijn beide gekookt en anderszins bewerkt, maar brok is tenminste compleet. Tafelresten als hoofdvoer zou ik hooguit doen in combinatie met een multivitaminesupplement
pearlsofpassion schreef:
Voor honden vind ik dat zeker niet. Er zit veel meer rommel in brok dan in je eigen potje.
Voor katten vind ik dat wel, want die gaan dan om te beginnen dood aan Taurinetekort.
Mee eens!!
Vroeger at ons dwergpoedeltje ook met de pot mee
Vroeger gaven ze toch niks anders.
Nou Suzy is bijna 16 jaar geworden,nooit ziek geweest tot paar maandjes voor haar 16de dan!
wolfdolf schreef:
Dat gaat naar de kippen
Een gemiddelde maaltijd bestaat uit gekookte aardappelen, groenten en vlees.
Vaak komen de groenten uit de vriezer, het vlees is bewerkt en aardappelen zijn een bom koolhydraten.
Dat kunt ge toch niet aan uw hond geven?
Nou hier krijgen ze wel eens een aardappeltje hoor wat over is, dat is een ware traktatie.
Ik heb geen kippen en vindt eten weggooien zonde.
Nou Suzy is bijna 16 jaar geworden,nooit ziek geweest tot paar maandjes voor haar 16de dan!
Dat er vroeger niets anders werd gegeven zegt niet veel, dat honden erop kunnen overleven ook niet. Honden overleven namelijk op alles, ook op brokken. Dat betekent nog niet dat alles goed voor ze is.
Vroeger kregen die van ons er wel pens en wat bot en vlees bij. Naast aanvullen met de pot mee eten.