Spiervlees...best duur aan het worden

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Spiervlees...best duur aan het worden

Lil

Bericht door Lil »

Martine-Tom schreef: Je kan toch ook bij Dego en consorten bestellen, die leveren toch door heel Nl?

Ik doe eigenlijk nooit mee met lijntjes, voor het prijsverschil is het voor mij teveel moeite en tever weg, en idd garantie tot de deur terwijl bij een leverancier ik tot nu toe altijd goed geholpen ben. Als ik de draadjes over dat hertenvlees volgde en zag wat er soms bovenop de prijs kwam...  :-\
Ja, precies. Was hier ook aan de hand, waren vervoerskosten. Rekenmachine op nagelaten en dat klopte, was niets mis mee. Behalve dat ik het dus te duur vond worden daarvoor. Als je ergens heel Nederland voor door moet rijden is het niet goedkoop meer.

Die discussie had ik laatst met een collega: moet je x bij de Lidl halen, zo veel goedkoper. Ja, maar de Lidl ligt hier echt een eind vandaan en ook nog op een plek waar ik nooit in de buurt kom. Dus dan is het duurder als ik daar x benzine voor moet verrijden, dat snapte hij niet  :-\

Dus ik kijk naar de prijs van het product + de vervoerskosten, dat is dan de prijs van mijn vlees. Niet de kale prijs, ik betaal immers meer.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Lil schreef: Ja, precies. Was hier ook aan de hand, waren vervoerskosten. Rekenmachine op nagelaten en dat klopte, was niets mis mee. Behalve dat ik het dus te duur vond worden daarvoor. Als je ergens heel Nederland voor door moet rijden is het niet goedkoop meer.

Die discussie had ik laatst met een collega: moet je x bij de Lidl halen, zo veel goedkoper. Ja, maar de Lidl ligt hier echt een eind vandaan en ook nog op een plek waar ik nooit in de buurt kom. Dus dan is het duurder als ik daar x benzine voor moet verrijden, dat snapte hij niet  :-\

Dus ik kijk naar de prijs van het product + de vervoerskosten, dat is dan de prijs van mijn vlees. Niet de kale prijs, ik betaal immers meer.
Ja dat. En als ik dan om en nabij Dego-prijzen uitkom bestel ik net zo lief daar, aan huis bezorgd, geportioneerd, "garantie"...
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Ik krijg nu het spiervlees thuisbezorgd, in mooie kilo porties, gelabeld en al keihard gevroren voor ong dezelfde prijs als de lijntjes. Wat ik ook plezierig vind is dat ik niet telkens 10 kg moet bestellen ergens van, of iemand moet zien te vinden die wil delen. En aangezien ik nu geen eigen vervoer heb ben ik dus ook afhankelijk van anderen of ze het willen meenemen.

Dat iemand die de lijntjes verzorgd er wat aan overhoud vind ik niet echt een probleem, ze doen er ook genoeg voor.

Maar de prijzen zijn echt flink gestegen..als ik bv Kivo pak, toen ik met Pixie begon met versvoer kocht ik dat voor 1,60 per kg, nu betaal je 2,40 per kg..50% duurder in 3,5 jaar. Ik ken weinig mensen die 50% loonsverhoging hebben gehad in de afgelopen 3,5 jaar.
cindy5409
4-sterren
4-sterren

Bericht door cindy5409 »

steeds meer mensen gaan het gebruiken en dan gaat naar mijn idee ook de prijs omhoog.

Ik bestel ook een stuk minder via lijntjes omdat het met de prijs bijna niks meer uitmaakt.
Pluto
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pluto »

TMG1961 schreef: Ik krijg nu het spiervlees thuisbezorgd, in mooie kilo porties, gelabeld en al keihard gevroren voor ong dezelfde prijs als de lijntjes. Wat ik ook plezierig vind is dat ik niet telkens 10 kg moet bestellen ergens van, of iemand moet zien te vinden die wil delen. En aangezien ik nu geen eigen vervoer heb ben ik dus ook afhankelijk van anderen of ze het willen meenemen.

Dat iemand die de lijntjes verzorgd er wat aan overhoud vind ik niet echt een probleem, ze doen er ook genoeg voor.

Maar de prijzen zijn echt flink gestegen..als ik bv Kivo pak, toen ik met Pixie begon met versvoer kocht ik dat voor 1,60 per kg, nu betaal je 2,40 per kg..50% duurder in 3,5 jaar. Ik ken weinig mensen die 50% loonsverhoging hebben gehad in de afgelopen 3,5 jaar.
Aangenaam, 60% tussen juni 2010 en afgelopen januari.  :P :biggrin2:

Maar, zonder gekheid, alles wordt duurder, mensen moeten keuzes maken, soms gedwongen, soms vrijwillig.

Overigens ben ik het volledig met Angelique eens, ik ben geen actieve besteller maar volg de topics wel al vanaf het begin omdat we er wel vaker in meegedaan hebben en omdat we er leuke contacten aan over hebben gehouden, waar je een paar jaar geleden nog echt de lijntjes zag van mensen die een leuke deal konden krijgen en deze graag wilden delen, zie ik nu steeds meer lijntjes die worden opgezet naar vraag.
Ik gun, nogmaals, ieder bruintje een goede trekker voor de kar, maar denk ook dat daar niet de bedoeling lag en ligt van V&A hier op BP. Ook ik ben van mening dat wanneer iemand een product aanbiedt tegen een prijs die IK bereid ben te betalen dat er dan geen man overboord is, maar gezien de prijzen die ik zie voorbijkomen en de prijzen die ik ook van leveranciers ken dan roep ik wel eens tegen Joke, ik ga in de lijntjes. ( en dan niet die witte poederlijntjes )
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

Martine-Tom schreef: Je kan toch ook bij Dego en consorten bestellen, die leveren toch door heel Nl?
geen slecht idee, zeker ook een voordeel dat ik dan niet meer hele zondagen sta te verpakken.  8)
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Pluto schreef: Aangenaam, 60% tussen juni 2010 en afgelopen januari.  :P :biggrin2:
Ahhh daar is de 60% die ik minder heb sinds 2010 naar toe gegaan  :biggrin2:  ;D
Maar het is je van ganser harte gegund :)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Mijn ervaring met MDM is inderdaad dat het baggervet is, maar ik had de pech-doos denk ik  :P.
Ik ben geen echte BARF-er maar luie KVV-er, maar kook voor Bas een menu met het dure konijnenspiervlees, echter is dat meestal wel goede kwaliteit en ik kan gewoon niet zonder voor hem.
Als ik de prijzen hier lees schrik ik daar wel van.
Bij het verkooppunt hier in de regio betaal je voor goedkoper vlees als kalkoenfilet en geit zo'n 2,75/kg en duurder vlees als hert 4,25/kg. En dan wordt het thuis gebracht en is van mooie kwaliteit. Zoiets moet er bij jou in de buurt toch ook zitten Theo?
TMG1961
5-sterren
5-sterren

Bericht door TMG1961 »

Er zit vlakbij me wel een verkoper van hoofdzakelijk KVV met gedroogde snacks en wat barf spullen maar die is veel te duur..haal daar alleen bullepezen en sommige gedroogde snackjes.

Wat verder weg zit ook een verkoper van KVV en Barf maar die is duurder dan degomeat waar ik nu bestel
Lil

Bericht door Lil »

Pluto schreef: Aangenaam, 60% tussen juni 2010 en afgelopen januari.  :P :biggrin2:

Maar, zonder gekheid, alles wordt duurder, mensen moeten keuzes maken, soms gedwongen, soms vrijwillig.

Overigens ben ik het volledig met Angelique eens, ik ben geen actieve besteller maar volg de topics wel al vanaf het begin omdat we er wel vaker in meegedaan hebben en omdat we er leuke contacten aan over hebben gehouden, waar je een paar jaar geleden nog echt de lijntjes zag van mensen die een leuke deal konden krijgen en deze graag wilden delen, zie ik nu steeds meer lijntjes die worden opgezet naar vraag.
Ik gun, nogmaals, ieder bruintje een goede trekker voor de kar, maar denk ook dat daar niet de bedoeling lag en ligt van V&A hier op BP. Ook ik ben van mening dat wanneer iemand een product aanbiedt tegen een prijs die IK bereid ben te betalen dat er dan geen man overboord is, maar gezien de prijzen die ik zie voorbijkomen en de prijzen die ik ook van leveranciers ken dan roep ik wel eens tegen Joke, ik ga in de lijntjes. ( en dan niet die witte poederlijntjes )
Nou, gegund is het jullie van harte, maar jullie zijn een van de weinigen.
Ik ben in 2006 afgestudeerd, heb onmiddellijk een baan gevonden en wacht in 2014 nog op het eerste jaar indexering.... tja....

Kleine tip die je eigenlijk niet mag geven: denk dat die witte poederlijntjes meer geld opleveren.  :P :biggrin2: :biggrin2: :biggrin2:
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Ik vind dat het vlees dat ik aanbied nog netjes qua prijs is :) de prijzen zijn het zelfde als vorig jaar. Enkel prijs stijging meegemaakt van het rund en parelhoen. Das op 4 jaar tijd.
Spiervlees boven 3 euro de kilo heb ik niet.
2.85 is het duurste. En bied ook regelmatig spiervlees voor goedkoper aan ;)
Ik ga ook echt niet door heel Nederland rijden met mijn vlees. Want dat valt inderdaad buiten mijn doel waar ik 4 jaar geleden mee ben begonnen 'samen leuk goedkoop vlees inkopen'.
Doordat ik in het verleden wel eens op de koffie ben gekomen en heb bijgelegd op leveringen heb ik mezelf wel 'iets' ingedekt qua prijzen. Dat is vooral voor als ik mensen iets moet terug betalen wat ik niet kan declareren bij de leverancier.
En als alles vlekkeloos verloopt heb ik geluk, dan heb ik een klein centje over. Hoezee. Maar daar kan/ga/wil ik geen dag voor vrij nemen. Want dan draai ik verlies. ;D

Maar ja inderdaad het vlees word helaas duurder. Ik heb nog 40ct voor de vse karkassen betaald.
Lil

Bericht door Lil »

Kijk Nadia, ik bestel veel bij jou, juist omdat het ok is! Ben ook heel blij ermee!
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Toch vind ik dat je bij bepaalde lijntjes kwaliteit kunt krijgen die ik bij de leveranciers niet kan krijgen, zeker spiervlees. Nou moet ik ook grootschalig inkopen dus loont het zich vaak wel. Daarnaast heb ik een allergie hond en heel veel leveranciers hebben bepaalde dingen niet of leveren die op de dag zelf niet, sta je dan weer, had ik juist om die produkten een bestelling geplaatst.
Dus ik ben wel eens erg blij met de lijntjes.
Maar ja we zeggen ook wel eens sinds we barfen is alles al in prijs verdubbeld zo niet nog meer...en dat is toch veel in 4-5 jaar tijd.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Jup. Mooi spiervlees voor 1,50 vind je niet meer.
gwendolineken
2-sterren
2-sterren

Bericht door gwendolineken »

hier ook hetzelfde probleem, ik heb 5 honden ( mechelse herders), zoveel eten ze nu ook weer niet maar ik let wel op de prijs dat ik betaal voor spiervlees, ik ga niet boven de 3,50 per kg als daar dan nog is vervoerskosten bijkomen  :-X en dan heb ik nog de vergelijking van ofwel geef ik eendenfilet of wel geef ik van die kleine peezen van paarden ==> voor ongeveer dezelfde prijs dan is mijn keuze snel gemaakt!!!  ;) gelukkig kan ik soms aan gratis koeienhart geraken en gratis kippenkarkassen, dat haalt de prijs dan wel omlaag  :biggrin2:

Plaats reactie