Incontinentie. Blaas verlamd

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Incontinentie. Blaas verlamd

Parelridder
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Parelridder »

Kaela schreef: Ik vind dat je een mooi stukje schrijft, maar ik mis nog wel de balans tussen kans op herstel en de zwaarte van de operatie-revalidatie. (...)
Ik had niet begrepen dat de kans op succes bijzonder klein is. Als de kans van slagen slechts hypothetische is, bij wijze van spreken, dan zou ik dat m'n maatje niet aan doen. Als een hond nog zo jong is zou ik wel eerder geneigd zijn ook een minder grote kans te pakken (met dus ook risico op pijn en moeite zónder succes) dan wanneer het een oude hond betreft, die een fiks percentage van de tijd die ze nog in het verschiet heeft dan bezig is met revalideren.
Hopelijk biedt de second opinion de info en helderheid die nodig is om tot een keuze te kunnen komen. Heftig om een hond te hebben die super lief en gezond is, maar kampt met een probleem waarmee je toch echt niet op dee wijze verder kunt. En dan waarschijnlijk als complicatie van iets wat zo onschuldig/veilig lijkt :(
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Hope schreef: Die optie speelt inderdaad door hun gedachten, maar ze zijn zo gek met die hond. Ze gaan nog voor een second opinion. Maar ik vrees dat het niets uit gaat halen.
Ondertussen is ze echt compleet incontinent. Eerder was het alleen bij opwinding (bezoek, voertijd, als ze zag dat ze mee ging wandelen) maar nu is het gewoon altijd. Tijdens slapen, spelen, wandelen, eten, noem maar op. En als het nu een chi waf waf was, maar het zijn zulke grote plassen, het is gewoon geen doen. Een luier houdt de boel ook lang niet droog.
Hopelijk komt er via de second opinion nog een optie. Wat een ellende, heel veel sterkte voor je schoonouders  :'(
Plaats reactie