Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)

Summerditches
5-sterren
5-sterren

Re: Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)

Bericht door Summerditches »

El_Kato schreef: Waarom zou je ze niet kopen dan? Buiten ruimte/geld  ;)

Ik heb zelf een grote liefde voor de dogachtigen en op een show voor OEB en AB werden ook bully type pitbulls geshowed. Mijn vriend en ik vonden dit prachtige honden maar zijn het er over eens dat we er nooit een zullen kopen.

In eerste instantie niet omdat we vonden dat het richting engelse bulldog ging, zo breed en grof gefokt dat het niet gezond kan zijn. Ondanks dat ik het mooi vind spreekt het fokken op een "bruut" uiterlijk mij niet aan. Ten tweede door de impact die de naam van het ras heeft het wekt zoveel negatieve reacties op. Dat merk ik nu al met mijn honden en vaak scheelt het dan als ik kan uitleggen dat het geen pitbull maar een bulldog is.

Tja mooi om naar te kijken maar niet voor de heb  :)

+1 maar dat wist je al  :)..de andere + 1 is voor manlief ..ik vind sommige prachtige..maar ook niet allemaal en er zijn er ook echt foeilelijk en onmogelijk gebouwd en ik zou bij zo'n hond constant het gevoel hebben uit te moeten leggen dat die van mij wel lief is en niets doet ..zou inderdaad niet met de vooroordelen kunnen dealen..
Dus voor mij..als ze ooit wat gezonder worden heeeeel graag een engelse bull en als we ooit de AB met onze rollator niet meer uit kunnen laten de franse bulldog..
Verder vind ik een bullmastif ook echt prachtig....
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Ik vergeet helemaal de beagle! Die heb ik altijd al onwijs leuk gevonden. Maar als herder liefhebber denk ik niet dat ik tegen die eigenwijsheid opgewassen ben  :biggrin2:
Wendi
4-sterren
4-sterren
Contacteer:

Bericht door Wendi »

Kaela schreef: Ik vergeet helemaal de beagle! Die heb ik altijd al onwijs leuk gevonden. Maar als herder liefhebber denk ik niet dat ik tegen die eigenwijsheid opgewassen ben  :biggrin2:
Daar moet je met de DS ook op voorbereid zijn hoor!
Vooral met een draadhaar die er niet komt vanwege de haren waar meneer K moeite mee heeft maar waar jij je niks van aantrekt  :)
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Tjee zeg, bijna niemand die een flatcoat wil  ;)
En dan ineens twee bp leden die ze leuk vinden....maar te druk, of zenuwachtig...hahaha, die hebben mijn dames nog nooit mee gezien op visite. Waar rustig zo'n 15 a 20 volwassenen en ook nog eens een bubs kinderen rond lopen...niets drukke of zenuwachtige flatcoats...
Ik denk dat een groot deel opvoeding is, en even opletten waar je ze vandaan haalt ;)
Berna
4-sterren
4-sterren

Bericht door Berna »

Danny schreef: Tjee zeg, bijna niemand die een flatcoat wil  ;)
En dan ineens twee bp leden die ze leuk vinden....maar te druk, of zenuwachtig...hahaha, die hebben mijn dames nog nooit mee gezien op visite. Waar rustig zo'n 15 a 20 volwassenen en ook nog eens een bubs kinderen rond lopen...niets drukke of zenuwachtige flatcoats...
Ik denk dat een groot deel opvoeding is, en even opletten waar je ze vandaan haalt ;)
Zeker weten! En dat geldt niet alleen voor een flatcoat!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wendi schreef: Daar moet je met de DS ook op voorbereid zijn hoor!
Vooral met een draadhaar die er niet komt vanwege de haren waar meneer K moeite mee heeft maar waar jij je niks van aantrekt  :)
Dat lijkt mij een heel andere orde van eigenwijsheid. Een beagle is er in het geheel niet op gericht om met de baas samen te werken. Een duitse staande wel.

Maaruh, ik trek me echt wel iets aan van wat meneer K wil. Als ik ergens geen trek in heb, is het dat hij de hond die we in huis hebben niet leuk vindt. Dat hebben we nu al met een van de  papegaaien die nog een jaar of 15 a 20 mee moet en erg lollig is dat niet hoor  :-X.
Lida. S
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lida. S »

Een boxer. Die staat bij mij eenzaam en alleen aan de top, MAAR bij mijn vriend staat hij aan de top van ongewenste honden.  Dus er zal hier nooit een boxer komen.
Nadia
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nadia »

Amstaff en beagle
Els&Flow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Els&Flow »

Danny schreef: Tjee zeg, bijna niemand die een flatcoat wil  ;)
Ik merk dat zenuwachtige gedeelte vooral op de jacht of op school. Onophoudelijk blaffen en piepen, drentelen, onrustig gedrag. De flats die ik ken zijn in huis prima te hanteren, ze hebben een fantastisch karakter maar zijn tijdens het werk minder stabiel, of nee dat is niet de juiste omschrijving,  maar anders (niet perse minder trouwens) steady dan bijv. een lab, golden of Cheasapeake. 

Edit; Ongetwijfeld ook een kwestie van opvoeding trouwens.  :)
Laatst gewijzigd door Els&Flow op ma 24 nov 2014, 16:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Tamara schreef: ik heb een golden en een lab maar zou er zo graag ook deze bij willen hebbenMijn lijstje

Border collie
Afbeelding

australian shepherd
Afbeelding
Ik heb deze twee gecombineerd... lol

Afbeelding
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Hondenrassen die je eigenlijk ook zou willen hebben maar toch maar niet koopt :)

Bericht door Ruisje »

Een Duitse Herder! Ik heb er twee gehad, Asta was 5 jaar toen ze bij mij kwam via de dierenbescherming en Sexy Rexy was een jaar of 7 toen ik hem uit het asiel haalde. Allebei geweldige honden!!

Afbeelding
Asta

Afbeelding
Taylor (labrador) en Sexy Rexy
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Een Gijs...te groot en ik haat kwijl wat permanent in huis aanwezig is (Gijsje mag gerust op visite, mag ook logeren...als ik na een week ofzo mijn huis en kleding maar weer kwijlvrij heb is ie meer dan welkom  :biggrin2:)
BC, geweldige honden, wilde er ook heel graag een, en toen heb ik Abby van Miik hier een paar dagen gehad, schat van een hond maar de will to please zou ik gek van worden, dus ik hou het bij een stille passie.
OES, de vacht verzorging is denk ik teveel voor mij.
Toller, geen idee eigenlijk, ik vind ze heel mooi maar heb niet heel erg de neiging er 1 aan te schaffen, hoewel het weer wel een ras is wat me aanspreekt.

Eigenlijk val ik op klein, eigenwijs, brutaal, eigen wil, grote bek, klein hartje, maar wel een will to please en oren de het grootste deel van de tijd werken. Tom is mijn eerste hond die graag werkt en dat vind ik ook wel leuk, hij geniet voor 10 als we oefeningen doen of iets nieuws leren, is helemaal trots als ie iets goed doet, en kan zwaar frustie raken als hij maar niet begrijpt wat ik van hem wil (wat ik dan weer zo cute vind) vol energie, kan met gemak 2 uur door het bos sjouwen en bovenstaande honden voldoen net niet helemaal aan dat plaatje zeg maar  ;)
Maar goed, mocht ik ooit een partner vinden die graag een OES wil of een van de andere rassen ben ik ook de beroerdste niet  8)
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Oh, ik ben een echt hondenmens en ik vind zoveel hondenrassen leuk. Toch zou ik niet gauw een kleine hond kopen ik hou van honden van formaat ;)

Mijn waslijst staat in willekeurige volgorde  :biggrin2:
Boedhond
Ierse Wolfshond
Newfoundlander
Saarloos wolfshond
Malamute
Huskey
Dalmaat
Australian Shepperd
Cane Corso
Boerboel
Estrella Berghond
Tosa Inu

Kleine hondjes die ik leuk vind maar waarschijnlijk nooit zou kopen (als ze komen aanwaaien zal ik nooit een hond wegdoen)
Cattledog
Franse Bull van Chanthal ;)
Boomertjes

En vast nog wel veel meer waar ik nu even niet op kan komen.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Sint Bernard
Bouvier
Rotti
Afghaan
Airedale
Stafford
Chow chow

Niet uit te sluiten: Shi, Tibetaanse terriër, border terriër, Caïrn terriër, Sussex, field spaniël, clumber, welsh spaniël, nog wat kleine terriërs, bologneser havenezers malthezers Bichon frise, bearded collie, ds langhaar

Zeker nog te krijgen teckel. En als we ooit nog een mooie bruine beer zien en de bankrekening voor de dierenarts enorm gespekt is komt er wellicht ooit weer een beertje. Voor nu zou ik niet weten waar ik er een zou kunnen halen die aan mijn vereisten voldoet en het verdriet over ons laatste beertje is te groot om het nu aan te durven.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Waarom toch geen sint?

Plaats reactie