Het gaat niet om persee duurdere spullen te kopen hoor. Maar om het feit dat alles zo goedkoop moet dat je je eigen economie compleet wegvaagd. Ik heb zelf al genoeg andere voorbeelden genoemd anders dan kleding gericht.
Ik denk dat het artikel wil aanzetten tot nadenken erover.
Duurder is niet persee beter maar absolute bodenprijs omdat het via allerlei rare wegen binnenkomt en niet aan regels voldoet waar een europees bedrijf aan moet voldoen, is als het ware zelfmoord
Als ik het op electronica houd dan zie je bijv bamitronic en nasitech voor de helft van de prijs. Maar wat doen die? Die maken een 'chinees copy' en laten vanalles weg wat betreft veiligheid en veiligheid voor de interne circuits, produkt gaat bijv eerder stuk, gegarandeerd. En verder hebben ze geen ontwikkelkosten, want ze kopieren grotendeels. Ja ontwikkelkosten, daar gaat echt wel tijd en geld inzitten, of kwam dat uit de lucht vallen? En dan krijgen de merken hun ontwikkelkosten niet goed terug, dus verkassen ze ook maar naar goedkope landen, om het van hun ook goedkoper te maken, maar nog steeds duurder dan bamitronic. En hoe meer alleen de goedkope produkten gekocht worden hoe meer dit feest doorgaat. Of wil hier iedereen het helft van de lonen inleveren om het hier ook goedkoper te maken? Dacht het niet he?
Tja en die zakkenvullers, tja aandeelhouders zijn ook deels schuld ja. En die zakkenvullers blijven bestaan, want geld is macht, en geloof maar dat ie er in de arme landen net zo zijn