Leuk dat de rest ook weer levendig word!!
Die Iewwww dingen zijn echt geweldig, hier gaat er ook 1 volledig door het lint van die dingen
Niet alle katten zijn er gevoelig voor maar hier dus alle 4 8)
Er lagen 2 Iewwww 'sardientjes/stinkies' op de Aga te drogen wegens ondergesabbeld maar die hebben ze weer gejat
Catnip heeft ongeveer hetzelfde effect als valeriaan. Het voordeel van valeriaan is dat je af en toe bij kan druppelen terwijl catnip op een keer uitwerkt, maar voor de rest is het bijna hetzelfde.
Kan wel dat de ene er gevoeliger voor is dan de andere en dat een kat die op catnip reageert niet op valeriaan reageert of omgekeerd.
Heb je een linkje van die Ieuww-dingen? Ik denk niet dat ik die ken... ???
pearlsofpassion schreef:
Catnip heeft ongeveer hetzelfde effect als valeriaan. Het voordeel van valeriaan is dat je af en toe bij kan druppelen terwijl catnip op een keer uitwerkt, maar voor de rest is het bijna hetzelfde.
Kan wel dat de ene er gevoeliger voor is dan de andere en dat een kat die op catnip reageert niet op valeriaan reageert of omgekeerd.
Heb je een linkje van die Ieuww-dingen? Ik denk niet dat ik die ken... ???
Oh, die link van Martine, het is krêk mijn blonde meneer. Die banaaan......
Hij krijgt hier catnib dat in een blikje zit. Het is een compleet setje met zakjes met dat spul erin en eigenlijk zou hij dat los moeten krijgen.
Daar krijg ik de kans niet voor. Als ik dat blikje pak is ie 'een beetje gek'. Door de kamer heen schuiven, onder de tafel tussen alle stoelpoten door.
Intussen een druppelspoor van speeksel achter te laten. *tevredenblijejeweetwel*
Om het tegen een mandje vast te leggen en er dan een tijdje heel tevreden mee liggen.
Tot ie er weer klaar mee is. En het doosje helemaal alleen achter blijft.
Freubel is nu 3 weken bij ons en Pom (kater) moet nog steeds zonodig intimideren
Hij gaat de kamer in waar Freubel op bed of op de stoel zit, gaat rechtop tegen bed of stoel staan, Freubel blaast...Pom blijft staan en Freubel neemt een run en verdwijnt onder de stoel, Pom gaat nog even onder de stoel loeren (of de boodschap écht overgekomen is?)
Ik zou nog wat afwachten.
Het kan wel een tijdje duren, maar ze moeten het toch zelf doen.
Voor de rest de tips die ik voorheen al eens gegeven heb. Iedereen zo ontspannen mogelijk houden.
Wat je ook kan doen is proberen positieve ervaringen op te doen waarbij ze samen zijn. Vb snoepjes voeren (als Freud ze lust) of spelen (met iets wat Freud ook leuk vind of zijn interesse trekt). Wel niets waarbij Pom plots in Freuds richting zou kunnen schieten want daar zal Freud van schrikken, eerder iets relatief rustig dat interesse wekt. Zo leert Freud dat Pom eigenlijk niet gevaarlijk is.
Want als ik het zo lees bedoelt Pom het eigenlijk niet slecht, wil hij gewoon interactie maken met Freud, terwijl Freud hem niet vertrouwt. Waarschijnlijk komt dat wel voort uit het feit dat Pom zich wat dominant heeft omgesteld en Freud zich geîntimideert voelt, maar dan nog zou hij vertrouwen moeten krijgen in Pom.
Dat vraagt wel wat tijd ja....
Volwassen katten koppelen is niet zo gemakkelijk en het aanpassen is wat lastiger dan bij kittens, maar ookal gaat het trager, als het niet escaleert, komt het uiteindelijk wel goed.
Martine-Tom schreef:
Zo te lezen heeft Freud er toch wat meer trauma van overgehouden dat Doki hem zo aanviel als ik dacht...
Ik weet niet of dat het is Martine...Pom laat wel heel graag z'n spierballen zien ook aan Poef (Poef zit op tafel, Pom springt erop en Poef springt er gauw af... )
Maar het blijft bij 'laten zien', er gebeurt verder niks...
pearlsofpassion schreef:
Ik zou nog wat afwachten.
Het kan wel een tijdje duren, maar ze moeten het toch zelf doen.
Voor de rest de tips die ik voorheen al eens gegeven heb. Iedereen zo ontspannen mogelijk houden.
Wat je ook kan doen is proberen positieve ervaringen op te doen waarbij ze samen zijn. Vb snoepjes voeren (als Freud ze lust) of spelen (met iets wat Freud ook leuk vind of zijn interesse trekt). Wel niets waarbij Pom plots in Freuds richting zou kunnen schieten want daar zal Freud van schrikken, eerder iets relatief rustig dat interesse wekt. Zo leert Freud dat Pom eigenlijk niet gevaarlijk is.
Want als ik het zo lees bedoelt Pom het eigenlijk niet slecht, wil hij gewoon interactie maken met Freud, terwijl Freud hem niet vertrouwt. Waarschijnlijk komt dat wel voort uit het feit dat Pom zich wat dominant heeft omgesteld en Freud zich geîntimideert voelt, maar dan nog zou hij vertrouwen moeten krijgen in Pom.
Dat vraagt wel wat tijd ja....
Volwassen katten koppelen is niet zo gemakkelijk en het aanpassen is wat lastiger dan bij kittens, maar ookal gaat het trager, als het niet escaleert, komt het uiteindelijk wel goed.
Pom is héel fel op snoepjes, sowieso is het hier met eten/snoepjes uitdelen af en toe hengelen maar ik zal proberen wat ik kan doen met die twee
Je laatste zin daar hou ik me aan vast en het kost gewoon tijd...ik blijf vertrouwen hebben dat het goed komt