weer een aanslag....
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: weer een aanslag....
[quote="Anne in Duitsland"]
Ik vrees dat dit in het niets valt bij het gebrek aan vrijheden dat je (zeker als vrouw) zou ervaren als moslimextremisten hun zin kregen.
[/quote]
Dat vrees ik ook en ik hoop dat nooit mee te hoeven maken.
Ik vrees dat dit in het niets valt bij het gebrek aan vrijheden dat je (zeker als vrouw) zou ervaren als moslimextremisten hun zin kregen.
[/quote]
Dat vrees ik ook en ik hoop dat nooit mee te hoeven maken.
-
Anne in Zweden
- 5-sterren

Ik neem aan dat dit niet op mij is gericht, want ik heb nooit beweerd dat ik religie in essentie goed vind. Voor mij is God iets/iemand die een mens kan helpen, troost kan bieden, kracht kan geven, maar met religie heb ik niets.* Op dat punt ben ik het helemaal met je eens.Laura2004 schreef: Dat snap ik Anne, dat ben ik met je eens, ik voel me persoonlijk ook meer bedreigd door dit soort moslimextremisten dan door zo'n Amerikaanse nutcase.
Maar ik ben het absoluut niet eens met het feit dat religie in essentie goed is en dat er een groep mensen misbruik van maakt. Religie is iets irrationeels dat mensen niet stimuleert tot zelf nadenken, maar juist stimuleert tot het domweg opvolgen van teksten die heel erg lang geleden geschreven zijn en dat kan gevaarlijk zijn.
* en vraag me nou niet dat uit te leggen, want dat kan ik niet.
Nee, was meer gericht op een opmerking eerder in het topic, dat er wordt gezegd dat mensen misbruik maken van religie en dat komt op mij over alsof religie in essentie goed is, maar dat er een paar stoute mensen zijn die uit naam van zo'n prachtige religie gaan moorden. Ik zie dat anders, ik denk dat religie dit effect kan hebben, doordat religie het domweg opvolgen van bepaalde regels stimuleert zonder daar verder over na te denken en dat is gevaarlijk.Anne in Duitsland schreef: Ik neem aan dat dit niet op mij is gericht, want ik heb nooit beweerd dat ik religie in essentie goed vind. Voor mij is God iets/iemand die een mens kan helpen, troost kan bieden, kracht kan geven, maar met religie heb ik niets.* Op dat punt ben ik het helemaal met je eens.
* en vraag me nou niet dat uit te leggen, want dat kan ik niet.![]()
Edit: rare zin verbetert
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 08 jan 2015, 16:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Voor de één is het geloof een stok om op te steunen, voor de ander een stok om iemand mee dood te slaan.Laura2004 schreef: Dat snap ik Anne, dat ben ik met je eens, ik voel me persoonlijk ook meer bedreigd door dit soort moslimextremisten dan door zo'n Amerikaanse nutcase.
Maar ik ben het absoluut niet eens met het feit dat religie in essentie goed is en dat er een groep mensen misbruik van maakt. Religie is iets irrationeels dat mensen niet stimuleert tot zelf nadenken, maar juist stimuleert tot het domweg opvolgen van teksten die heel erg lang geleden geschreven zijn en dat kan gevaarlijk zijn.
Laten we die eerste groep respecteren alsjeblieft.
Ik weet niet of je vindt dat ik die eerste groep niet respecteer met mijn opmerkingen, maar goed, dan nog sta ik achter mijn opmerking. Alles wat veel macht heeft in dit leven trek ik graag in twijfel, zo ook religie en als een groep zich daardoor niet gerespecteerd voelt dan is dat jammer. Ik voel me ook vaak niet gerespecteerd door gelovigen en die trekken zich daar ook weinig van aan. Ik zal overigens nooit geweld gebruiken of mij bemoeien met wat iemand thuis doet, maar ik zal wel zeggen wat ik vind met nette bewoordingen als dit aan de orde is.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 08 jan 2015, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
-
Martine-Tom
+1Laura2004 schreef: Ik weet niet of je vindt dat ik die eerste groep niet respecteer met mijn opmerkingen, maar goed, dan nog sta ik achter mijn opmerking. Alles wat veel macht heeft in dit leven trek ik graag in twijfel, zo ook religie en als een groep zich daardoor niet gerespecteerd voelt dan is dat jammer. Ik voel me ook vaak niet gerespecteerd door gelovigen en die trekken zich daar ook weinig van aan. Ik zal overigens nooit geweld gebruiken of mij bemoeien met wat iemand thuis doet, maar ik zal wel zeggen wat ik vind met nette bewoordingen als dit aan de orde is.
Ik vind het 'domweg opvolgen van teksten' niet echt overkomen alsof je het idee hebt dat er ook Christenen zijn, zoals ik, die hun uiterste best doen om een eeuwenoud boek te gebruiken op een manier die anno 2015 prima zou moeten kunnen, en die de regels die duizenden jaren geleden ooit zijn opgeschreven tegen het licht van nu wil houden.Laura2004 schreef: Ik weet niet of je vindt dat ik die eerste groep niet respecteer met mijn opmerkingen, maar goed, dan nog sta ik achter mijn opmerking. Alles wat veel macht heeft in dit leven trek ik graag in twijfel, zo ook religie en als een groep zich daardoor niet gerespecteerd voelt dan is dat jammer. Ik voel me ook vaak niet gerespecteerd door gelovigen en die trekken zich daar ook weinig van aan. Ik zal overigens nooit geweld gebruiken of mij bemoeien met wat iemand thuis doet, maar ik zal wel zeggen wat ik vind met nette bewoordingen als dit aan de orde is.
En zo zullen er ook Moslims zijn.
De extremisten die de regels naar hun eigen bizarre ideeën verdraaien die zijn dom, ja.
Maar we moeten er voor blijven oppassen dat we groepen niet over één kam scheren. Want dat over één kam scheren werkt het tegenover elkaar komen staan van gelovigen en niet-gelovigen in de hand en dat is nu juist iets wat we in deze wereld niet gebruiken kunnen.
Ik denk niet dat mijn kritiek op religie iets is om voor te vrezen of dat dit iets in de hand werkt wat we niet kunnen gebruiken. Ik dring niemand mijn mening op en vertel niemand waar ze wel of niet in moeten geloven. Ik denk juist dat het iets positiefs is om kritisch te kijken naar iets als religie. Ik zal nooit oproepen tot haat, onderdrukking of geweld.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op do 08 jan 2015, 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
De Winter van Het Vlaams Belang vatte het perfect samen.
'Ik kan zeker niet zeggen dat elke Moslim een terrorist is, maar elke terrorist lijkt tegenwoordig wel een Moslim'.
'Ik kan zeker niet zeggen dat elke Moslim een terrorist is, maar elke terrorist lijkt tegenwoordig wel een Moslim'.
Ja want Tristan, Karst Tates en Anders Breivik waren ook allemaal moslims...Hope schreef: De Winter van Het Vlaams Belang vatte het perfect samen.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Precies! Dat slaat echt nergens op.eelke schreef: Ja want Tristan, Karst Tates en Anders Breivik waren ook allemaal moslims...
Ze zijn gewoon gestoord! Er zit een draadje los daarboven.Mieke L. schreef: Precies! Dat slaat echt nergens op.
Dat soort partijen proberen natuurlijk altijd een slaatje uit dit soort gebeurtenissen te slaan om hun standpunten te bevestigen en helaas zijn veel mensen daar gevoelig voor. Ze spelen in op de angst van mensen om kiezers te winnen. Het zijn natuurlijk ook extremisten. Ook een beetje eng.