De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: De lente is begonnen.. Tussenteenontstekingen

Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Hij [emoji16] is nog geen 4 jaar. En ik vind het super fijn dat je meedenkt! Ik ben bereid alles te proberen, maar ik heb de laatste tijd zoveel suplementen en natuurlijke middelen geprobeerd dat ik even wil wachten tot maandag. Ik heb idd ook al eerder overwogen om die middelen in te zetten na het doorspitten van jouw topic. Ik ga het in ieder geval voorleggen aan de holistische dierenarts.

Allermyl ken ik niet, ik ga het opzoeken!

Super fijn dat je meedenkt, iedereen trouwens, ik ga dit weekend even zitten om een lijstje te maken van alle middelen die eventueel een optie zouden kunnen zijn voor Teki.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 08 apr 2015, 18:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Mag ik vragen, wanneer zijn de problemen met hem begonnen?

Succes maandag! Ik ben reuze benieuwd!
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Nou Lizzy, dit ga je toch niet geloven. Mijn vriend gaat voor het eerst met hem ivm huidklachten naar de dierenarts exact 1 maand na de tweede leishmania enting 19 november 2012. Ik heb zijn medische geschiedenis hier voor mij liggen. Ik heb toen nog zo geprotesteerd tegen dat inenten vanuit NL natuurlijk nog (hij was toen vollop in de medische molen vanwege zijn heup en vele operaties en demodex). Ik ben hier even ziek van...
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Tequila wordt trouwens niet meer geënt, ik was er al tegen bij een hond met zoveel medische problemen, maar na Ziggy's overlijden was ik hier nog zekerder van.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 08 apr 2015, 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Ik zie toch wel veel overeenkomsten met yara. Zij had ook demodex. En heeft als pup waarschijnlijk 2x binnen 1 maand de grote cocktail gehad.

De holist gaf ook aan dat dit verband heeft met haar allergieën omdat yara dr organen hierdoor een te grote klap gehad hebben.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Laura2004 schreef: Nou Lizzy, dit ga je toch niet geloven. Mijn vriend gaat voor het eerst met hem ivm huidklachten naar de dierenarts exact 1 maand na de tweede leishmania enting 19 november 2012. Ik heb zijn medische geschiedenis hier voor mij liggen. Ik heb toen nog zo geprotesteerd tegen dat inenten vanuit NL natuurlijk nog (hij was toen vollop in de medische molen vanwege zijn heup en vele operaties en demodex). Ik ben hier even ziek van...
Ja, mooi K................. :-\. Ook zo'n controversiële enting..... Kan best de aanleiding zijn geweest. Hoewel het vaak rond het 1st levensjaar begint hoor, allergie-problemen. Neemt niet weg dat ik er entingen voor een goed deel verantwoordelijk voor houd. Punt is: dat doen we ook (enten) omdat we zoveel van onze dieren houden :-\ :-X :'(
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik zie ook gewoon dat er een maand nadat hij van de demodex af en net was geopereerd was een lading entingen in is gejast, waaronder rabiës. Ik heb hier hele discussies over gehad met mijn vriend, maar mijn  vriend was niet te overtuigen...
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

3 entingen en ja idd Lizzy, mijn vriend deed het met de beste bedoelingen en soms lijkt hij te denken dat ik bepaalde dingen bekritiseer of niet wil uit tegendraadsheid en hij laat zich heel erg veel angst aanpraten door dierenartsen en is bereid alles te doen wat de dierenartsen zeggen, als zij zeggen dat dit in het belang vd hond is.

Ziggy heeft dus een gigantische tumor ontwikkeld tussen haar schouderbladen vd leishmania enting, dit staat zelfs zwart op wit.
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Hier is yara helaas ook onnodig nog een keer geent met de grote cocktail.
Ik had met mijn reguliere da besproken dat ik wilde titeren.

Mijn vriend ging dat ze net een jaar was met haar naar de da (voor iets heel anders) en toen zeiden ze doodleuk. .. Oh we enten haar ook meteen, want anders moet je over 2 maanden weer terugkomen!
En zo gezegd, zo gedaan.

Ik was zooo boos, al die moeite om haar te helpen en dan dit.

Gelukkig viel de terugslag mee, maar ik merkte het wel.
Ze had weer meer last van jeuk en haar poten werden ook onrustiger.

Mijn gevoel zegt dus ook dat enten in elk geval niet bevorderlijk is bij atopie.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Ik heb mezelf trouwens ook om laten lullen om Ziggy te laten enten, daar heb ik iedere seconde spijt van gehad.
yara2013
3-sterren
3-sterren

Bericht door yara2013 »

Maar je denkt op dat moment te doen wat goed is.
Eerlijk gezegd vind ik het ook nog steeds lastig om het oordeel van mijn da in twijfel te trekken.
Ergens (hoop) ga je er toch vanuit dat zij het beter weten.

Ik ben nu ook elke keer bang dat als ik het advies van de da niet opvolg, ik er over een aantal jaar achter kom dat ik het wel had moeten doen.

Het blijft lastig. En vooral met alle verschillende adviezen en ervaringen.

Wel heftig een tumor door de enting. Komt dit vaker voor zover je weet?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Volgens mijn dierenarts wel. Het was geen kwaadaardige tumor, wellicht dat het dan een gzwel genoemd wordt?
Het was in ieder geval zo groot dat we hebben besloten het te verwijderen en haar huid is altijd wat strak blijven staan na de operatie, zo diep zat het gezwel en zo groot was het en het bleef ook maar groeien.
Laatst gewijzigd door Laura2004 op wo 08 apr 2015, 19:10, 1 keer totaal gewijzigd.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Die enting zit er in. Niks meer aan te doen.
Jullie deden het omdat je dacht dat het goed was en nu is er een drama ontstaan.

Ik deed nu, met het oog op de holistisch arts maandag, en de shot prednison eens even lekker helemaal biets. Ja, voetjes wassen. En verder gewoon even alles loslaten en genieten samen.
Jullie stress vanwege deze situatie zal haar ook niet ontgaan. Een paar dagen mentale rust zal jullie allemaal goed doen.
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Hope schreef: Die enting zit er in. Niks meer aan te doen.
Jullie deden het omdat je dacht dat het goed was en nu is er een drama ontstaan.

Ik deed nu, met het oog op de holistisch arts maandag, en de shot prednison eens even lekker helemaal biets. Ja, voetjes wassen. En verder gewoon even alles loslaten en genieten samen.
Jullie stress vanwege deze situatie zal haar ook niet ontgaan. Een paar dagen mentale rust zal jullie allemaal goed doen.
Gaan we idd doen[emoji9]
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

Afbeelding

Hij is alergisch voor olijfbomen[emoji15]

Er is geen plek zonder olijfbomen hier, werkelijk nergens, zelfs in de tuin staan meerdere..

Daarnaast is hij allergisch voor een andere boom en voor een aantal mijten, maar volgens mij komt dat er altijd uit. Ik ben ook allergisch voor allerlei mijten.

Plaats reactie