Kan jij je hond los laten lopen ?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
Summerditches
- 5-sterren

Re: Kan jij je hond los laten lopen ?
Heel beperkt...Boy heeft 2 geopereerde achterbenen ..over het algemeen lopen er hier in het losloopgebied veel "lenige / wendbare"honden..ik word doodnerveus wanneer hij daarmee gaat spelen. Die draaien kan hij gewoon met zijn lompe lijf niet maken..Omdat hij wel mega vriendelijk is en 1e lid van "alle honden fanclub" zitten zijn anders keurig openstaande oren acuut dicht als er andere honden in de buurt zijn. Kleine hondjes vindt hij geweldig maar daarvoor vind ik hem gewoon te lomp en ik kan mij voorstellen als je daar met je 1-5 kilo zware liefste bezit loopt je niet blij bent met 45 kilo enthousiasme en luisteren doet hij dan niet meer dus dan weet ik mijn plaats..voor hem
Wel onwijs jammer dat mensen nadat ze zien dat je hem aangelijnd hebt denken dat dit om een totaal andere reden is en je dus als een soort van parasiet met grote boog voorbij lopen..
s Morgens heel vroeg zijn er geen honden of heel weinig dan gaat hij lekker los..
Jane..no way...een brok niet luisterende energie die nog heel veel moet leren..
In de tuin lopen ze lekker met dit weer de hele dag buiten en ik heb totaal niet het idee dat ik ze verder iets te kort doe..ik kan aan de lijn het tempo bepalen en zo zijn we langer buiten..als ze gaan racen is de lucht gewoon snel op en dan moeten we weer naar huis...
Wel onwijs jammer dat mensen nadat ze zien dat je hem aangelijnd hebt denken dat dit om een totaal andere reden is en je dus als een soort van parasiet met grote boog voorbij lopen..
s Morgens heel vroeg zijn er geen honden of heel weinig dan gaat hij lekker los..
Jane..no way...een brok niet luisterende energie die nog heel veel moet leren..
In de tuin lopen ze lekker met dit weer de hele dag buiten en ik heb totaal niet het idee dat ik ze verder iets te kort doe..ik kan aan de lijn het tempo bepalen en zo zijn we langer buiten..als ze gaan racen is de lucht gewoon snel op en dan moeten we weer naar huis...
Lodi kan overal los, maar mag alleen in de losloopgebieden zonder riem van ons. Hij luistert prima,weinig moeite voor gedaan. 1groot aandachtspunt: hondendrollen. Dan zit er echt peperkoek in de oren.
- Inge en Bono
- 5-sterren

Pummeke loopt los daar waar het mag.
Hier maar eentje van de 3. Die kan zelfs los in de stad en zo ( kan he gebeurd niet). Hij loopt wel los tussen de weilanden, blijft toch op het pad en wacht netjes bij de kruising of komt terug, welke kant op?
Opa wil nog steeds wel eens jagen of op verkenning gaan. Maar die komt niet zo ver meer dus die kan ook wel los, als het niet te druk is.
De jongste heeft wat nare ervaringen met andere honden, kan eigenlijk alleen los als er geen andere in de buurt zijn.
Opa wil nog steeds wel eens jagen of op verkenning gaan. Maar die komt niet zo ver meer dus die kan ook wel los, als het niet te druk is.
De jongste heeft wat nare ervaringen met andere honden, kan eigenlijk alleen los als er geen andere in de buurt zijn.
De meeste losloopgebieden worden door ons voortaan gemeden, omdat ze veel te druk zijn geworden in de loop der tijd, en heel veel mensen hun hond daar los laten (omdat het nu eenmaal losloopgebied is) zonder dat ze het dier onder controle hebben. Gelukkig vinden we nog steeds plekjes die zo rustig zijn dat je er niemand tegen komt. Daar mogen ze los.
De honden lopen altijd mee langs het paard. Binnen de bebouwde kom aangelijnd en erbuiten los. Eerst een schotse herder, later 2 bordercollie's waarvan nu alleen de jongste (13jaar) nog meeloopt omdat de andere stokdoof is en ik dat te gevaarlijk vind. (Kan hem niet meer roepen).
De beauçeron loopt helaas niet mee langs het paard omdat hij reactief is naar honden en katten. Als we gaan wandelen mag alleen de 13 jarige bordercollie los. De oudste moet ik aangelijnd houden omdat hij als kleine zelfstandige anders te ver wegloopt en ik er dan achteraan moet rennen omdat hij dus doof is. De beauçeron mag alleen los als er geen andere honden zijn.
Gelukkig hebben wij zelf ongeveer 1 1/2 hectare met schapengaas omheinde grond waar ze altijd los kunnen.
De honden lopen altijd mee langs het paard. Binnen de bebouwde kom aangelijnd en erbuiten los. Eerst een schotse herder, later 2 bordercollie's waarvan nu alleen de jongste (13jaar) nog meeloopt omdat de andere stokdoof is en ik dat te gevaarlijk vind. (Kan hem niet meer roepen).
De beauçeron loopt helaas niet mee langs het paard omdat hij reactief is naar honden en katten. Als we gaan wandelen mag alleen de 13 jarige bordercollie los. De oudste moet ik aangelijnd houden omdat hij als kleine zelfstandige anders te ver wegloopt en ik er dan achteraan moet rennen omdat hij dus doof is. De beauçeron mag alleen los als er geen andere honden zijn.
Gelukkig hebben wij zelf ongeveer 1 1/2 hectare met schapengaas omheinde grond waar ze altijd los kunnen.
Ook hier in de loop der jaren al heel wat losloopgebieden geschrapt
Er zijn er nog een paar , waar het tot nu toe nog leuk wandelen is
Er zijn er nog een paar , waar het tot nu toe nog leuk wandelen is
Mijn hond kan overal los lopen, maar ik durf het niet overal aan.
Dat ligt vooral aan de andere honden en baasjes die ik tegenkom.
Lita heeft het niet zo op vreemden, en die vreemden moeten zonodig altijd aandacht geven.
Lita zou gewoon doorlopen, maar door de aandacht van vreemden moet ik lita bij mij roepen omdat ze anders gaat blaffen en helemaal haar enge wereld opgaat.
Lita kan prima met andere honden, ze heeft nog nooit problemen veroorzaakt, maar ze zet het op het lopen als er een grote hond te onstuimig op haar af komt rennen. En dan moet ik maar hopen dat die andere baas zijn of haar hond terug kan roepen.
Dus tja, lita kan overal los, maar als ik mensen of andere honden tegen kom gaat ze standaard aan de lijn.
Verder heb ik nogal een probleem met een hoop baasjes die in losloop gebieden die honden niet onder controle hebben en het ook niet kan schelen als de honden zich misdragen (zij te druk met kletsen of hun telefoon).
Gevolg is dat lita vaak onderste boven is gelopen en achterna gezeten en mijn trauma, dat lita bijna is verdronken toen honden op haar doken in een zwemplas en ik het water in moest om haar boven water te halen.
No Way dat ik nog in de speciale losloopstukken kom of speelweides of hondenzwemplassen.
Dat ligt vooral aan de andere honden en baasjes die ik tegenkom.
Lita heeft het niet zo op vreemden, en die vreemden moeten zonodig altijd aandacht geven.
Lita zou gewoon doorlopen, maar door de aandacht van vreemden moet ik lita bij mij roepen omdat ze anders gaat blaffen en helemaal haar enge wereld opgaat.
Lita kan prima met andere honden, ze heeft nog nooit problemen veroorzaakt, maar ze zet het op het lopen als er een grote hond te onstuimig op haar af komt rennen. En dan moet ik maar hopen dat die andere baas zijn of haar hond terug kan roepen.
Dus tja, lita kan overal los, maar als ik mensen of andere honden tegen kom gaat ze standaard aan de lijn.
Verder heb ik nogal een probleem met een hoop baasjes die in losloop gebieden die honden niet onder controle hebben en het ook niet kan schelen als de honden zich misdragen (zij te druk met kletsen of hun telefoon).
Gevolg is dat lita vaak onderste boven is gelopen en achterna gezeten en mijn trauma, dat lita bijna is verdronken toen honden op haar doken in een zwemplas en ik het water in moest om haar boven water te halen.
No Way dat ik nog in de speciale losloopstukken kom of speelweides of hondenzwemplassen.
Laatst gewijzigd door petralita op wo 12 aug 2015, 10:16, 1 keer totaal gewijzigd.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ik wel alleen jammer genoeg andere niet terwijl ze het wel doen
-
TessaThomas
- 5-sterren

In de woonwijk loopt er geen één los, ik heb daar een vreselijke hekel aan. Het is geen geschikte plek, het gebeurt mij iets te vaak dat er een loslopende hond naar mijn honden gerend komt en daarbij de straat over steekt.
Tessa kan alleen bij mijn vriend loslopen, op plekken waar geen enkele andere hond loopt. Ze luistert niet goed en ondanks dat het een herder is, krijgen we haar niet betrouwbaar genoeg.
Tay kan wel makkelijk los, vanaf 8 weken al, maar moet altijd bij mij komen of tijdelijk aan de riem als we een andere hond tegen komen. Hij heeft niks met vreemde honden, maar wordt wel altijd gestalkt door teven.
Daardoor loop ik wel in de wat rustigere gebieden, waar wat meer hondenmensen lopen. Die kijken niet raar als hij een keertje een snauw geeft of gewoon wegloopt. Hij blijft keurig in een straal van 15 meter van mij lopen, gaat bijna nooit ergens op af en doet zijn eigen ding.
Winni kan nog niet los in losloopgebieden, want in tegenstelling tot Tay bleef zij met 8 weken al niet in de buurt. Het gaat al veel beter, maar ze wil nog wel eens op mensen en honden afrennen, dus zit er nog vaak een lijn aan of we gaan naar rustige/verlaten gebieden. Of we nemen Tay mee, maar dan hangt ze de hele tijd aan hem en dan wordt Tay haar wel eens zat. Het liefst loop ik in aanlijngebieden. Degene waar wij heen gaan zijn we in 4 jaar tijd 1 keer een andere hond tegen gekomen, ook een moeilijke hond, dus even heen en weer geroepen en de honden hebben elkaar niet eens gezien.
Tessa kan alleen bij mijn vriend loslopen, op plekken waar geen enkele andere hond loopt. Ze luistert niet goed en ondanks dat het een herder is, krijgen we haar niet betrouwbaar genoeg.
Tay kan wel makkelijk los, vanaf 8 weken al, maar moet altijd bij mij komen of tijdelijk aan de riem als we een andere hond tegen komen. Hij heeft niks met vreemde honden, maar wordt wel altijd gestalkt door teven.
Winni kan nog niet los in losloopgebieden, want in tegenstelling tot Tay bleef zij met 8 weken al niet in de buurt. Het gaat al veel beter, maar ze wil nog wel eens op mensen en honden afrennen, dus zit er nog vaak een lijn aan of we gaan naar rustige/verlaten gebieden. Of we nemen Tay mee, maar dan hangt ze de hele tijd aan hem en dan wordt Tay haar wel eens zat. Het liefst loop ik in aanlijngebieden. Degene waar wij heen gaan zijn we in 4 jaar tijd 1 keer een andere hond tegen gekomen, ook een moeilijke hond, dus even heen en weer geroepen en de honden hebben elkaar niet eens gezien.
Hier lopen ze eigenlijk nooit los. Balou jaagt werkelijk op alles wat maar durft te bewegen, Chendo zou los kunnen, maar ziet hij een kat dan is hij echt weg. Daarbij is hij behoorlijk schrikachtig en loopt dan in paniek weg en is niet meer te corrigeren.
Jazeker, daar waar het veilig is voor ze (alles behalve wijk eigenlijk) lopen ze los. Alle 3, ook Sem de cavalier.
Ze hebben het ook alle 3 nodig om minimaal eens per dag eens even los te kunnen (letterlijk en figuurlijk) en even te rennen, zwemmen enz
Ze hebben het ook alle 3 nodig om minimaal eens per dag eens even los te kunnen (letterlijk en figuurlijk) en even te rennen, zwemmen enz
-
TomsBorders
- 5-sterren

Kaya heb ik waar het mag los, ze zoekt wel vaak naar wat te drijven maar dat zijn altijd apporterende honden en ze speelt zelf niet met de bal/frisbee maar drijft ze op, de meeste honden accepteren dat vrij makkelijk. Verder is ze niet reactief naar andere dingen tenzij ik het vraag (pak de duiven). Als ze ergens van schrikt rent ze naar mij toe en komt ze tussen mijn benen staan. Dat heb ik zo geleerd want het alternatief is mij te gevaarlijk.
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Fijn dat je hond niet reactief is.. Maar ik kan me niet voorstellen dat ook maar iemand het fijn vindt om gedreven te worden.. Het is mij ook een keer met mijn hond overkomen, was al helemaal het gras opgegaan en alles, maar betreffende hond wilde alleen maar 'spelen' terwijl ik mijne probeerde af te leiden....TomsBorders schreef: Kaya heb ik waar het mag los, ze zoekt wel vaak naar wat te drijven maar dat zijn altijd apporterende honden en ze speelt zelf niet met de bal/frisbee maar drijft ze op, de meeste honden accepteren dat vrij makkelijk. Verder is ze niet reactief naar andere dingen tenzij ik het vraag (pak de duiven). Als ze ergens van schrikt rent ze naar mij toe en komt ze tussen mijn benen staan. Dat heb ik zo geleerd want het alternatief is mij te gevaarlijk.
Maar gelukkig accepteren de meeste honden het vrij makkelijk om gedreven te worden, en het is o-zo-normaal om duiven en andere dieren op te jagen, word ik altijd gelukkig van, die lieve hondjes....
-
TomsBorders
- 5-sterren

ik weet eerlijk gezegd niet of andere honden door hebben dat ze gedreven worden, die zijn zo op de bal gefixeerd als Kaya op hun gefixeerd is dat er maar de vraag is of er interactie is. Zodra honden willen spelen met Kaya gaat ze maar wat anders doen.
Heb liever niet dat Kaya achter de vogels aan gaat dus dat doet ze niet, alleen we hebben hier wel eens van die plagen ganzen of duiven op de weg dus dan kan er niemand langs en op de meeste honden reageren die dieren niet, op Kaya wel.
Heb liever niet dat Kaya achter de vogels aan gaat dus dat doet ze niet, alleen we hebben hier wel eens van die plagen ganzen of duiven op de weg dus dan kan er niemand langs en op de meeste honden reageren die dieren niet, op Kaya wel.
- KarenH
- 5-sterren

- Contacteer:
Hier in de wijk gaan ze niet los, hoewel er bij een school een groot grasveld is, redelijk afgeschermd en daar ga ik met Pr1mo wel spelen als ik niet zo veel tijd heb voor een lange wandeling.
Iggy mag op het strand los, af en toe op de stadswal maar hij vind altijd wel iets wat erg interessant is en heeft dan geheid bananen in de oren.
Pr1mo maakt allemaal niet uit, zolang hij weet dat er een bal in de tas zit of hij met z'n bal op sjouw is loopt hij niet weg.
Iggy mag op het strand los, af en toe op de stadswal maar hij vind altijd wel iets wat erg interessant is en heeft dan geheid bananen in de oren.
Pr1mo maakt allemaal niet uit, zolang hij weet dat er een bal in de tas zit of hij met z'n bal op sjouw is loopt hij niet weg.