Terug introduceren bench of niet?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Terug introduceren bench of niet?
Oei, dit is gevaarlijk!
Vindt hij de bench wel een fijne, veilige plek? Heeft hij geen last van verlatingsangst?
Vindt hij de bench wel een fijne, veilige plek? Heeft hij geen last van verlatingsangst?
Ik zou advies vragen bij een goede gedragstherapeut, en niet blijven "dokteren" hiermee.
Klinkt mij ook als verlatingsangst, al is dat vanaf een schermpje natuurlijk slecht te beoordelen.
Mijn ervaring is dat een gedragstherapeut snel ziet wat het onderliggende probleem is, én ook een oplossing kan bieden die bij jou en je hond past. Kost even wat tijd, geld en moeite, maar het levert je hond en jou heel veel rust op als het goed is.
Succes
Klinkt mij ook als verlatingsangst, al is dat vanaf een schermpje natuurlijk slecht te beoordelen.
Mijn ervaring is dat een gedragstherapeut snel ziet wat het onderliggende probleem is, én ook een oplossing kan bieden die bij jou en je hond past. Kost even wat tijd, geld en moeite, maar het levert je hond en jou heel veel rust op als het goed is.
Succes
- AnoukFrodo
- 3-sterren

Ik denk zelf ook aan een paniekachtige toestand. Het is jammer dat Frodo het er nu zo slecht mee heeft, dat was voorheen niet het geval. Ik ga inderdaad in overleg met een gedragsdeskundige, tevens trainer waarbij ik momenteel cursus volg en haar mee laten kijken.
Ik laat de bench staan en geef daar vanaf nu zijn eten in als dat zonder stress gaat. Anders eerst opbouwen met snackje nu en dan.
Op de bodem komt iets anders dan de metalen plaat, want nu ik die eruit heb gehaald banjert meneer er gewoon in en uit, was eerst niet.
Mijn twijfel is nu, wat te doen met de nachten. Hij heeft er drie op zitten zonder problemen. Zouden jullie die handhaven of helemaal even geen bench?
Ik laat de bench staan en geef daar vanaf nu zijn eten in als dat zonder stress gaat. Anders eerst opbouwen met snackje nu en dan.
Op de bodem komt iets anders dan de metalen plaat, want nu ik die eruit heb gehaald banjert meneer er gewoon in en uit, was eerst niet.
Mijn twijfel is nu, wat te doen met de nachten. Hij heeft er drie op zitten zonder problemen. Zouden jullie die handhaven of helemaal even geen bench?
Laatst gewijzigd door AnoukFrodo op ma 16 nov 2015, 21:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Waarschijnlijk weet hij snachts dat jullie wel in huis zijn of in ieder geval in de buurt. Na zijn ervaring vandaag in de bench weet ik niet of het zo handig is om hem daar nu weer voor de nacht in te leggen. Is de het een optie om de bench op de slaapkamer of de overloop te zetten? Het lijkt mij ook eerder verlatingsangst maar zoals gezegd lastig te beoordelen via een scherm.
Heb je al een grotere bench?
Ik zou er een webcam opzetten. Laptopje of tablet boven en kijken wat ie doet. En bij voorkeur even opnemen als hij niet braaf gaat slapen, dat is heel informatief voor de GT.
Ik zou er een webcam opzetten. Laptopje of tablet boven en kijken wat ie doet. En bij voorkeur even opnemen als hij niet braaf gaat slapen, dat is heel informatief voor de GT.
Na mijn ervaring met Duuk, die met zijn kop tussen het deurtje kwam wat hij naar binnen had getrokken, en zich op een haar na had opgehangen, deed ik hem onder geen beding nog zonder toezicht in deze bench. Ik zette de bench in de nacht in/bij de slaapkamer.
- AnoukFrodo
- 3-sterren

Ik slaap vannacht wel op de bank, staat naast de bench. Het is inderdaad een grotere dan ik eerst had. Wat typisch is, is dat nu plaat eruit is en er voor nu even een dikke deken op het raster ligt, meneer dus gewoon in en uitloopt, wat water gaat drinken, kong pakken, stuk gedroogde pens eten, alsof er niks aan de hand is. Of het nu echt alleen aan die plaat ligt betwijfel ik.
Sloopgedrag laat zich zien sinds Frodo en ik ruim een week terug een naar akkefietje hebben gehad tijdens uitlaten 's avonds. Er kwam een lallende brallende man aanlope , frodo blafte en toen kwam die figuur min of meer op ons af. Liep goed af maar frodo is zich dood geschrokken en had weinig aan mij aangezien ik het ook eng vond. Hij had, voor het eerst eigenlijk, geen steun aan mij. Ik heb ons naar huis geloodst en bemerk sindsdien meer neurotische trekjes. Ik denk dat dit de oorzaak is van slooptoestanden sindsdien. Erg vervelend, maar wel iets waar een gedragsdeskundige iets mee kan. Dank voor het meedenken allemaal
Sloopgedrag laat zich zien sinds Frodo en ik ruim een week terug een naar akkefietje hebben gehad tijdens uitlaten 's avonds. Er kwam een lallende brallende man aanlope , frodo blafte en toen kwam die figuur min of meer op ons af. Liep goed af maar frodo is zich dood geschrokken en had weinig aan mij aangezien ik het ook eng vond. Hij had, voor het eerst eigenlijk, geen steun aan mij. Ik heb ons naar huis geloodst en bemerk sindsdien meer neurotische trekjes. Ik denk dat dit de oorzaak is van slooptoestanden sindsdien. Erg vervelend, maar wel iets waar een gedragsdeskundige iets mee kan. Dank voor het meedenken allemaal
-
TomsBorders
- 5-sterren

houd er ook rekening mee dat hij in de angstfase komt en nieuwe situaties niet meer altijd even leuk vind, zo ook een nieuwe bench eng kan vinden terwijl het eigenlijk voor ons gewoon een bench is. daarnaast moet je even kijken of hij genoeg slaapt. d.w.z. 16-20 uur voor zo'n jonge hond want hoe minder ze slapen hoe drukker ze kunnen worden. verder vind ik blaffen naar een lallende man niet heel erg raar.
mogelijk wordt er ook regelmatig wat vuurwerk bij jullie wijk afgevuurd en kan hij daar angst sloop gedrag door uitvoeren (bij mij gaat ze juist in de bench en komt ze er niet meer uit). of hij vind het gewoon erg leuk, dat kan ook nog natuurlijk. het is heel moeilijk beoordelen vanaf een forum met 1 foto natuurlijk maar we proberen mee te denken.
mogelijk wordt er ook regelmatig wat vuurwerk bij jullie wijk afgevuurd en kan hij daar angst sloop gedrag door uitvoeren (bij mij gaat ze juist in de bench en komt ze er niet meer uit). of hij vind het gewoon erg leuk, dat kan ook nog natuurlijk. het is heel moeilijk beoordelen vanaf een forum met 1 foto natuurlijk maar we proberen mee te denken.
- AnoukFrodo
- 3-sterren

En dat vind ik super. Het is fijn om dit soort zaken te kunnen delen hier. Ik heb me bedacht, ga hem ook snachts niet in de bench doen. Even vanaf nul beginnen met bench als opruimplek voor speeltjes en eten. Laat eerst de gd maar eens meekijken. Opname met webcam ga ik uitproberen, als ik eruit ben hoe ik dat doe, maar heb voor hetere vuren gestaan, moet lukken
-
Lil
Als het een metalen plaat is die glimt en (of) kabaal maakt met het bewegen in de bench, vind ik dat helemaal niet raar.AnoukFrodo schreef: Ik slaap vannacht wel op de bank, staat naast de bench. Het is inderdaad een grotere dan ik eerst had. Wat typisch is, is dat nu plaat eruit is en er voor nu even een dikke deken op het raster ligt, meneer dus gewoon in en uitloopt, wat water gaat drinken, kong pakken, stuk gedroogde pens eten, alsof er niks aan de hand is. Of het nu echt alleen aan die plaat ligt betwijfel ik.
Ik leg altijd iets tussen het rooster en de bench, zodat de metalen plaat niet zoveel lawaai maakt (vind ik zelf niet fijn).
- AnoukFrodo
- 3-sterren

Deed ik ook, kurk placematten van de ikea, maar blijkbaar was dat voor frodo in grotere bench toch nog niet prettig genoeg
Ik vind dat je het super goed aanpakt door meteen naar een GT te gaan!