Het referendum

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Het referendum

dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Daarnaast wat houd zo'n uitslag nu eigenlijk in. 30% stemt. 16% is tegen, 14% voor. En dan....? Is die 16% de vertegenwoordiging van nederland? Die exact weet waar ze op hebben gestemt? Dan heb ik liever te weinig opkomst. En daarnaast wat kan onze vertegenwoordiger nu zeggen over welk deel we tegen zijn of waar we voor zijn? Een dik pak afspraken en een enkel ja of nee. Kom nou zeg, daar kun je toch niks mee?
In dat geval is het denk ik heel simpel. Het is een raadgevend referendum en de politiek zal in dat geval zeggen dat slechts 16% tegen is en ze het verdrag dus 'gewoon' aannemen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Wie heeft gestemd en is het JA of NEE geworden?
*Lia*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Lia* »

Lizzy schreef:Wie heeft gestemd en is het JA of NEE geworden?

Ik, en heb nee gestemd.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik had besloten niet te gaan.
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Angelique schreef:Ik had besloten niet te gaan.
+1.
jasmijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door jasmijn »

Angelique schreef:Ik had besloten niet te gaan.
+2
Mieke L.
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Mieke L. »

jasmijn schreef:+2
+1=3
Dasha
2-sterren
2-sterren

Bericht door Dasha »

Lizzy schreef:Wie heeft gestemd en is het JA of NEE geworden?
Ik heb nee gestemd. Ben benieuwd of de drempel van 30% wordt gehaald ::)
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Ik zal mezelf even toelichten, aangezien ik in de OP schreef dat niet gaan geen optie was.

Ja of nee voelde bij mij beiden niet overtuigend goed en meer en meer kreeg ik het idee dat we voor het karretje van Roos gespannen zijn en gedwongen worden te stemmen voor iets waar ik de ins en outs niet van ken....maar gewoon, omdat het kan. Alleen maar highlights voor het ene of het andere kamp is toch niet genoeg voor mij om tot een juiste keuze te komen.

Aangezien dat voor heel veel mensen het geval is leek het me de beste keuze om voor een keertje maar niks te doen. Zeker omdat het enkel een adviserend iets is wat men ook zo naast zich neer kan leggen. En daar zit ik dan mijn tijd aan te verdoen om erachter te komen wat juist is om uiteindelijk te concluderen dat mijn ja of nee op het geheel best zinloos is.

Nou ja, jammer van al dat geld wat het gekost heeft, dat had beter besteedt kunnen worden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef:Ik zal mezelf even toelichten, aangezien ik in de OP schreef dat niet gaan geen optie was.

Ja of nee voelde bij mij beiden niet overtuigend goed en meer en meer kreeg ik het idee dat we voor het karretje van Roos gespannen zijn en gedwongen worden te stemmen voor iets waar ik de ins en outs niet van ken....maar gewoon, omdat het kan. Alleen maar highlights voor het ene of het andere kamp is toch niet genoeg voor mij om tot een juiste keuze te komen.

Aangezien dat voor heel veel mensen het geval is leek het me de beste keuze om voor een keertje maar niks te doen. Zeker omdat het enkel een adviserend iets is wat men ook zo naast zich neer kan leggen. En daar zit ik dan mijn tijd aan te verdoen om erachter te komen wat juist is om uiteindelijk te concluderen dat mijn ja of nee op het geheel best zinloos is.

Nou ja, jammer van al dat geld wat het gekost heeft, dat had beter besteedt kunnen worden.
Nou, ik dacht dus precies zo........... En ik ben voor het eerst in mijn leven ook niet gegaan..................
Lil

Bericht door Lil »

Lizzy schreef:Nou, ik dacht dus precies zo........... En ik ben voor het eerst in mijn leven ook niet gegaan..................
ik ben eens eerder niet gegaan, omdat ik met elke landelijk partij het op een voor mij principieel punt heel erg niet eens was. gelukkig is mij dat maar een keer gebeurd, maar ik wilde toen geen concessies doen door ergens op te stemmen waarbij een programmapunt was waar ik het echt niet mee eens was.
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Volgens mij zijn er, met ons, een heleboel niet gegaan. Zoals ik nu steeds hoor is de opkomst heel erg laag.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Ik heb nee gestemd.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Nynke schreef:Ik heb nee gestemd.
Hihi ik had echt gedacht dat je voor nee ging.
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Ik ben gegaan. Ondanks alle twijfel. Ik hoopte in het stemhokje een keuze te kunnen maken. Maar nee hoor.

Deze keer heb ik voor het eerst een ongeldige stem uitgebracht.

Plaats reactie