Ik weet het, iedereen heeft recht op zonnepanelen maar gatverdamme

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Ik weet het, iedereen heeft recht op zonnepanelen maar gatverdamme

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ja. Ik vind het echt wel heel erg. Leo zei net dat ik elke dag als we thuis komen mag zeggen dat ik het afschuwelijk vind. Maar ja nee, we moeten wat. We hebben echt een heel ernstig hoog verbruik, vooral door het zelf drogen van snacks en de vriezers. Ik moet zeggen dat er wel eens dagen voorbij gaan dat ik steeds minder zin heb om te blijven zelf samenstellen :-\ . Het kost groeiend veel moeite om aan goede producten te komen, de diesel is zo duur, om even ergens naar toe te rijden voor 20 kg doe je ook niet meer zo makkelijk en we hebben vier vriezers draaien die gewoon een vermogen kosten. Dat zijn allemaal oudjes en die zijn ook aan vervanging toe :-\ . Dus ja, soms denk ik wel eens "ik zet ze op KVV" maar gisteren even snel een rekensom gemaakt en dan kom ik op €500 per maand aan hondenvoer :-X
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Kaela schreef: wo 22 jun 2022, 08:20 En daar gaaaaaaaaaaaan je principes ;D

Lelijk zijn ze. Die stomme windmolens ook. Maar ja, met alle energie perikelen moet je uiteindelijk toch wat.
Ja, ik heb 6 jaar lang mn poot stijf kunnen houden maar ja, nu moest ik kiezen uit twee principes :biggrin2:
pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Lizzy schreef: wo 22 jun 2022, 08:32 Ja. Ik vind het echt wel heel erg. Leo zei net dat ik elke dag als we thuis komen mag zeggen dat ik het afschuwelijk vind. Maar ja nee, we moeten wat. We hebben echt een heel ernstig hoog verbruik, vooral door het zelf drogen van snacks en de vriezers. Ik moet zeggen dat er wel eens dagen voorbij gaan dat ik steeds minder zin heb om te blijven zelf samenstellen :-\ . Het kost groeiend veel moeite om aan goede producten te komen, de diesel is zo duur, om even ergens naar toe te rijden voor 20 kg doe je ook niet meer zo makkelijk en we hebben vier vriezers draaien die gewoon een vermogen kosten. Dat zijn allemaal oudjes en die zijn ook aan vervanging toe :-\ . Dus ja, soms denk ik wel eens "ik zet ze op KVV" maar gisteren even snel een rekensom gemaakt en dan kom ik op €500 per maand aan hondenvoer :-X
Met het zelf samenstellen begrijp ik je helemaal. Ik loop tegen hetzelfde aan. Ook de tijd dat het toch kost.
Maar kvv staat me zo hard tegen, dat werkt nog wel.

Met de zonnepanelen begrijp ik je niet. :biggrin2:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Hahaha lelijke zonnepanelen ;D

Nou ja ik zou ze ook wel willen alleen ligt het dak op het noordoosten :( vrees dat dat weinig doet.

En trouwens went wel als jullie de energierekening krijgen denk ik zo :biggrin2:

Overigens hadden we na het vervangen van een oude vriezer ook echt serieus lager verbruik. Als er eentje echt niet goed doet, wordt ie blijkbaar energieklasse Z+ ::) :-X
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Lizzy schreef: wo 22 jun 2022, 08:11 Nou..... De kogel is door de kerk. Wij krijgen zonnepanelen :-X :-X :-X :-X . Ik mocht van Leo kiezen tussen zonnepanelen op het dak aan de voorkant of brokjes voeren aan de honden :biggrin2:
Le weet hoe hij je moet paaien :biggrin2: :biggrin2:
MillyMol
5-sterren
5-sterren

Bericht door MillyMol »

Misschien kun je ze op je dak leggen in de vorm van een dakkapel? Win-win situatie… 😉
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Er bestaan tegenwoordig geloof ik ook zonnepanelen in de vorm van dakpannen? Dat ziet er dan uit als een normaal dak ipv als een Saudisch olieveld maar dan voor zon.

Geen idee wat die kosten, maar dan heb je wel een fatsoenlijk stadsgezicht. :biggrin2:
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ja, die zonnepanelen als dakpan zijn natuurlijk een slag duurder. Hier staan er bijvoorbeeld verschillende: https://www.zonnepanelendakpannen.nl/

Zelf heb ik er hier geen last van omdat wij een plat dak hebben waardoor de panelen niet zijn te zien vanaf de grond.
Cindy de Wolf
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cindy de Wolf »

Wij overwegen het ook, maarja appartementcomplex en wij zitten beneden, waar ga je ze leggen. We overwegen wat panelen op de 3 schuurtjes die we hebben staan. Want ook hier vind ik het barf voeren niet grappig meer qua kosten zowel van het vlees als de energie van de vriezers/drogers :-X :-X
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Angelique schreef: wo 22 jun 2022, 10:47 Le weet hoe hij je moet paaien :biggrin2: :biggrin2:
Ik zat het ook te denken ja. ;D ;D
Hoe lang zal hij hierover hebben nagedacht? :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Hahahaha, best wel lang ;D ;D ;D . Nee, de kosten stijgen hier natuurlijk ook de pan uit en begin volgend jaar loopt ons energie-contract af :-X
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef: wo 22 jun 2022, 08:11 Nou..... De kogel is door de kerk. Wij krijgen zonnepanelen :-X :-X :-X :-X . Ik mocht van Leo kiezen tussen zonnepanelen op het dak aan de voorkant of brokjes voeren aan de honden :biggrin2:
Ik wil wel weten waar jij ze krijgt want dan klop ik daar ook eens aan :biggrin2:

Vriezers en koelkasten zijn een drama voor je energierekening ja. Ik kan erg goed merken dat Joep er niet meer is, en die had nog maar 1 vriezertje (en ik was minder).
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Lizzy schreef:Hahahaha, best wel lang ;D ;D ;D . Nee, de kosten stijgen hier natuurlijk ook de pan uit en begin volgend jaar loopt ons energie-contract af :-X
Ja, dan stijgen de kosten zeker. Echt niet grappig. Hier loopt eind dit jaar het contract af, dus wij denken ook na. Maar op dit moment tolt het mij nog teveel. [emoji2957]
Maar bij jullie moeten ze dus aan de voorkant, dat is wel balen.
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik kon verlengen voor een jaar bij pure energie. En dat viel me reuze mee!! Ik geloof dat mijn nieuwe maandbedrag zelfs lager uitvalt dan afgelopen jaar
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Wij zitten te klooien met budgetenergie. Dus toch eens gekeken wat het moest kosten als we over zouden stappen. Bij de eneco moet je ernstig je best doen om nog klant te worden. Bij vattenvall moesten we 550 euro gaan betalen :o :o :o. En dat al gerekend met ons véél lagere gebruik nu onze uitbouw geen tochthol, maar juist super goed geïsoleerd is.
Dus we blijven nog maar even bij budgetenergie, wat een ballentent dat ook is.

Plaats reactie