Hmm... dit was in mijn Voorschotense tijd, dus zo'n 30 jaar geleden. Geen idee meer...Lizzy schreef:Vier of vijf klontjes?! Wow, dat is veul. Hoe lang heb je de koffie goor gevonden zonder suiker?
Ik vind dat ik echt heerlijke koffie heb, met mijn Bialetti. Maar oh bleh, wat smerig zonder suiker (drinking coffee as we speak).
Hoe lang duurt het voordat je gewend bent aan koffie zonder suiker?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Hoe lang duurt het voordat je gewend bent aan koffie zonder suiker?
-
src_esther
- 5-sterren

Misschien een andere boon nemen? En best is om koffie in de vriezer te bewaren.Lizzy schreef:Vier of vijf klontjes?! Wow, dat is veul. Hoe lang heb je de koffie goor gevonden zonder suiker?
Ik vind dat ik echt heerlijke koffie heb, met mijn Bialetti. Maar oh bleh, wat smerig zonder suiker (drinking coffee as we speak).
Deze heeft me vanmorgen weer door laten zetten, koffie zonder suikerAngelique schreef:Owww slap stengeltje![]()
En het is nog steeds goor
-
ChantalKrijn
- 5-sterren

- Contacteer:
Waarom neem je dan zonder suiker als je het zo goor vindt. Met suiker of er helemaal mee kappen, zeker als je er blijkbaar zo afhankelijk van bent is dat misschien geen gek idee.. 
- Angelique
- 5-sterren

Ja tuurlijk is het nog goor, je bent dan ook al zeker een hele week onderweg.Lizzy schreef:Deze heeft me vanmorgen weer door laten zetten, koffie zonder suiker![]()
![]()
![]()
En het is nog steeds goor
Angelique schreef:Ja tuurlijk is het nog goor, je bent dan ook al zeker een hele week onderweg.Ik heb ook gezegd...langzaam afbouwen. Haastige spoed, zelden goed, ook in deze.
Ik vond van 1/2 theelepeltje agave naar niks al zo onwijs afbouwen
- Angelique
- 5-sterren

En dat alles in 1 weekLizzy schreef:Ik vond van 1/2 theelepeltje agave naar niks al zo onwijs afbouwen
Half schepje, dat zo lang tot je het prima vind en daarna pas weer wat eraf. Van die paar schepjes in de afkickperiode ga je ook niet omvallen hoor.
Nee, ik sta al pak-m-beet een jaar of 5 op 1 afgestreken theelepel suiker. Toen ben ik overgestapt op 1/2 theelepel agave en heb dat maanden volgehouden (en dat vond ik goed te nassen). En sinds een dag of 5/6 ben ik over gegaan op niks.Angelique schreef:En dat alles in 1 week![]()
Half schepje, dat zo lang tot je het prima vind en daarna pas weer wat eraf. Van die paar schepjes in de afkickperiode ga je ook niet omvallen hoor.
-
Lil
Ja zoooo herkenbaar. Na een maand toen besloten dat het dus of met een beetje suiker is of niet. In dat wennen geloofde ik niet meer.Lizzy schreef:Nee, ik sta al pak-m-beet een jaar of 5 op 1 afgestreken theelepel suiker. Toen ben ik overgestapt op 1/2 theelepel agave en heb dat maanden volgehouden (en dat vond ik goed te nassen). En sinds een dag of 5/6 ben ik over gegaan op niks.
Ooooooooooit Lizzy ga je denken "hoe heb ik dat ooit lekker gevonden?!"
Heeft bij mij ongeveer 3 weken geduurd! Was in 1980, had een schoonmoeder die zo ontzettend veel suiker in mijn koffie deed en niet wilde luisteren dat ik niet zoooooveel suiker wilde!!Cold turkey naar koffie zonder suiker en ik had zo'n medelijden met mijzelf, 'liever nooit meer een bakkie dan koffie zonder suiker',maar na ongeveer 3 weken vond ik het wel lekker en nu!!!! Oooo als er maar een korreltje suiker in zit,ga ik over mijn nek!
Succes! Het gaat je lukken!
Heeft bij mij ongeveer 3 weken geduurd! Was in 1980, had een schoonmoeder die zo ontzettend veel suiker in mijn koffie deed en niet wilde luisteren dat ik niet zoooooveel suiker wilde!!Cold turkey naar koffie zonder suiker en ik had zo'n medelijden met mijzelf, 'liever nooit meer een bakkie dan koffie zonder suiker',maar na ongeveer 3 weken vond ik het wel lekker en nu!!!! Oooo als er maar een korreltje suiker in zit,ga ik over mijn nek!
Succes! Het gaat je lukken!
- Angelique
- 5-sterren

Lizzy schreef:Nee, ik sta al pak-m-beet een jaar of 5 op 1 afgestreken theelepel suiker. Toen ben ik overgestapt op 1/2 theelepel agave en heb dat maanden volgehouden (en dat vond ik goed te nassen). En sinds een dag of 5/6 ben ik over gegaan op niks.
ooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooow
Ik dacht dat je die agave en dan een agave al een week gebruikte.
Oké, toch maar een stapje terug doen dan maar naar een kwart theelepel agave. Het leven is immers ook te kort om te vieze koffie te zupen
-
src_esther
- 5-sterren

+1Angelique schreef:Oké, toch maar een stapje terug doen dan maar naar een kwart theelepel agave. Het leven is immers ook te kort om te vieze koffie te zupen
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Wijze woorden Lique!
ik was ziek, moest van m'n moeder thee zonder suiker drinken (gingen echt 5 scheppen suiker in), heb toen gezegd dan ook de koffie zwart (ging en donderwolk melk en 3 scheppen suiker in). Na een week wilde ik geen van beide weer terugdraaien. En ja, het was goor de eerste bakken zwarte koffie, net als (volgens mij) de 1e sigaretten goor zijn. En wijn vond ik eerst ook niet het lekkerste wat er bestaat, dat ben ik ook gaan leren drinken......... Gewoon stug volhouden, het duurt echt niet zo heel lang en dan wil je nooit meer suiker in je koffie of thee, want dat is wel zo goor
Met melk, alla, maar met suiker echt dat drink ik niet op
Je gelooft het misschien niet maar dat moment komt echt. Ik heb nooit afgebouwd met suiker, gewoon cold turkey over, net als de jongens

- Pauline
- 5-sterren

Ik doe er al ruim 51 jaar over om aan koffie gewend te raken..., zonder suiker kost me minder moeite..... (maar geen koffie).