Kerstkaarten sturen

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Kerstkaarten sturen

Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

Vroeger had je stadspost, dat was wel echt goedkoper. Bestaat niet meer....
charmed
5-sterren
5-sterren

Bericht door charmed »

Vandaag zouden mijn kerstkaarten komen (Duur betaald voor snelle verzending en aankomst) nou mooi niet, niks geen kerstkaarten vandaag. Vanavond gelijk gebeld. Euh ze zijn pas vandaag verzonden naar mij, liggen bij pakketdienst. Ik krijg mijn geld terug van de verzendkosten (daar kan ik dan weer mijn postzegels van betalen) Elk nadeel heb zijn voordeel.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pike schreef:Nou, het hele verhaal achterop het velletje heb ik natuurlijk nooit gelezen. Koop velletje, plak ter plekke in de winkel de zegels op de enveloppen en gooi kaarten in de speciaal daarvoor bestemde kartonnen brievenbus. Klaar.
Maar had evengoed geen kaartje verstuurd naar "iemand die u niet kent, maar die er wel een verdient". Want als ik die iemand niet ken weet ik toch ook nooit of die hem wel verdient. :kerstzwaai: Als PostNL dat leuk vindt hadden ze ook gewoon zelf die postzegel op hun kaartje (wat gisteren in de bus viel dus te laat want toen was het velletje al op) kunnen plakken en versturen.
Op die kaart zat toch een stempel dat hij gefrankeerd was?
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hope schreef:Op die kaart zat toch een stempel dat hij gefrankeerd was?
Er zat een stempel op ja. Ik ging er ook vanuit dat dat de portokosten waren. Zullen wel meer mensen doen...astublief...ik ken u niet, maar u verdient 'm....de gratis kerstkaart....met boete :biggrin2:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Angelique schreef:Er zat een stempel op ja. Ik ging er ook vanuit dat dat de portokosten waren. Zullen wel meer mensen doen...astublief...ik ken u niet, maar u verdient 'm....de gratis kerstkaart....met boete :biggrin2:
:biggrin2:
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Hope schreef:Op die kaart zat toch een stempel dat hij gefrankeerd was?
Dat dacht ik eerst ook maar de begeleidende tekst stond vermeld dat je er een postzegel op moest plakken :reindeer:
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

pike schreef:Dat dacht ik eerst ook maar de begeleidende tekst stond vermeld dat je er een postzegel op moest plakken :reindeer:
;D ;D ;D
Wat een lekkere actie weer. Zo duidelijk ook.
Hoeveel mensen zullen hem zonder zegel op de bus doen? Ik had die hele tekst niet gelezen, ik ging er gewoon vanuit dat die stempel een frankering was.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Kerstkaarten sturen

Bericht door dinky89 »

Angelique schreef:Dat verschilt per jaar. Als de kerstzegel niet duurder is geworden hoef je niks bij te plakken.

Herstel: je mag de zegels 3 jaar lang gebruiken zonder bij te plakken. Dus nu mag je nog zonder bij te plakken de zegels van 2013 gebruiken.

Fijn, dan kan ik de postzegels uit 2014 die ik vandaag vond volgend jaar dus nog gebruiken :-)

Re: RE: Re: RE: Re: RE: Re: Kerstkaarten sturen

Plaats reactie