Hoe is het met het vuurwerk?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Hoe is het met het vuurwerk?

Dreetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dreetje »

Hier nog redelijk te doen. Rocky slaapt al wel al 3 nachten boven.
Liep ik vanmiddag langs een groepje jongens van 12/13 jaar die liepen te knallen.
Ik zei tegen ze dat dat nog niet mocht. Nou mevrouw we zijn nu maar vast begonnen
anders krijgen we niet alles op....misschien dat je dan minder vuurwerk moet kopen
zei ik nog......als blikken konden doden had ik meteen gestrekt gelegen.
Tja de jeugd is de toekomst.
Hylos
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hylos »

Zegt m.i. weinig over de jeugd zelf of over de tijd waar we in leven. Wat weten kinderen nou exact van wat het veroorzaakt? Ik was vroeger helemaal gek van vuurwerk. We waren de hele godganze dag bezig met afsteken.
Het was leuk, bijzonder en vooral spannend. Hoe kan ik een simpel rotje hard laten knallen?
Dat beestjes en mensen daar last van hebben stond ik niet bij stil hoor. Wel dat je om je handen, ogen en brandgevaar moest denken. Dat honden er bijvoorbeeld erg last van hebben zie ik pas echt nu ik zelf een hond heb.

Dat de jeugd de boel op straat terroriseert ligt bij de ouders. Die durven tegenwoordig niks meer tegen hun kinderen te zeggen. Zal wel erg moeilijk zijn, een kind fatsoenlijk opvoeden met al die druk van de maatschappij op je schouders.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hylos schreef:
Dat de jeugd de boel op straat terroriseert ligt bij de ouders. Die durven tegenwoordig niks meer tegen hun kinderen te zeggen. Zal wel erg moeilijk zijn, een kind fatsoenlijk opvoeden met al die druk van de maatschappij op je schouders.
Ik wist dat al wel heel jong hoor...vond het al zielig voor de eendjes toen ik 4 was.
Ik heb nooit wat met vuurwerk gehad, ja om middernacht, dan hoort het er voor mij wel echt bij, maar dat achterlijke gedoe dagen vooraf heb ik nooit begrepen.

Vandaag kwam er op fb een artikel voorbij van een moeder die weet dat haar zoon van 15 dagen voordien al vuurwerk afsteekt en dan ook nog illegaal vuurwerk. Ze zegt er niks van "want dan doet hij het wel stiekem"...ok... ::)
Ik kan me nog heugen dat mijn neefje nieuwjaar kwam wensen bij mijn opa en oma. Wij als kinderen vonden het saai en trokken naar buiten. Mijn opa en oma wonen afgelegen met hoofdletters. In die tijd 4 huizen 7 km van de bewoonde wereld af. Neefje lief was een jaar of 10 en had vuurwerk achterover gedrukt en stak dat in de weilanden rondom het huis van mijn opa en oma af.
Mijn oom voelde nattigheid en verdacht zoonlief van die herrie dus die kwam poolshoogte nemen...
Geloof mij dat neeflief nooit meer vuurwerk buiten de legale tijden heeft afgestoken :biggrin2:

Wat is dat toch voor zwaktebod, "ik zeg niks want hij luistert toch niet"....
Laika
5-sterren
5-sterren

Re: RE: Re: Hoe is het met het vuurwerk?

Bericht door Laika »

BlissSpirit schreef:Hier zou ik niet mee akkoord gaan. Het is verboden op dit moment, dus ze hadden aan mij een slechte gehad.
Kappen of ik bel de politie.
Als ze hier in de straat lopen te etteren, dan vraag het eerst vriendelijk en leg uit waarom, dan nog een keer wat minder vriendelijk en niet luisteren, dan bel ik de politie rustig. Al is dat nog niet nodig geweest. Ben denk ik overtuigend genoeg [emoji28] [emoji23]

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
We wonen hier maar met weinig mensen bij elkaar. Ik heb geen zin in ruzie en ben bang dat de kinderen wraak gaan nemen en vuurwerk in de voortuin gaan gooien. Politie komt hier echt niet langs voor vuurwerk en zolang de ouders dit gewoon goed vinden... Voor nu is het voor ons wel te behappen. Gisteren 3 x een sms gekregen dat ze gingen afsteken (ze moeten echt een flinke zak vuurwerk gekocht hebben) dus konden we de honden binnen houden en de radio harder zetten. Ik weet het het is de omgekeerde wereld maar ik zie even geen andere oplossing.
Aprilsnow
5-sterren
5-sterren

Bericht door Aprilsnow »

Laika schreef:We wonen hier maar met weinig mensen bij elkaar. Ik heb geen zin in ruzie en ben bang dat de kinderen wraak gaan nemen en vuurwerk in de voortuin gaan gooien. Politie komt hier echt niet langs voor vuurwerk en zolang de ouders dit gewoon goed vinden... Voor nu is het voor ons wel te behappen. Gisteren 3 x een sms gekregen dat ze gingen afsteken (ze moeten echt een flinke zak vuurwerk gekocht hebben) dus konden we de honden binnen houden en de radio harder zetten. Ik weet het het is de omgekeerde wereld maar ik zie even geen andere oplossing.
Lijkt me voor nu een goede oplossing hoor. Ruzie met de buren schiet je ook niets mee op en ze laten wel zien dat ze er (wat) rekening mee willen houden.

Misschien dat ze je in de toekomst uit kunt leggen wat het met de honden doet en of het dan een optie is om minder te kopen zodat ze zich ook aan de wet kunnen houden ;) (al geef ik je voor dat laatste weinig hoop :-\ aangezien je tegenwoordig de kinderen nog maar weinig kunt weigeren blijkbaar)
Cathelijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Cathelijn »

Het is hier gewoon nog opvallend rustig! Echt veel minder dan voorgaande jaren en dan viel het hier toch al mee.
Hopelijk blijft het vandaag ook zo.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Hier gistermiddag voor het eerst in 14 jaar overdag vuurwerk gehoord. Zullen wel Nederlanders zijn geweest.... Zoë reageert niet op losse knallen. Die is jagers gewent die 12 maanden per jaar knallen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G903F met Tapatalk
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Hier bommelt het in de verte. Klinkt als carbid, maar het is te ver weg om er een hond voor op te laten kijken.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Xindy is niet onder de indruk, maar Bella vindt het allemaal helemaal niets. Sinds gisteravond wil ze ook het liefst binnen blijven.
Ik zou zo graag zien dat het wordt afgeschaft..
Hanny
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hanny »

Hier is het meer dan vreselijk. Oldenzaal (Duitse grens) is altijd heel heftig.
Normaal zijn we overdag weg, westwaarts en als we dan thuis komen overleven we de avond wel.
Nu is Loesje zo goed als uitgeteld, Tom naar de afscheidsdienst voor zijn broer en ik doorsta samen met de honden het geweld.
Ze waren altijd goed er in, maar dit jaar zijn die bommen, waar onze ramen bijna van klapperen, wat te veel voor oude Karmijn.
Het komt wel goed.
Pluspunt is, dat Loesje nog niet is begonnen, dat was toch wel mijn zorg. Samen kunnen we nog goed voor een teef zorgen, Tom zit dan op de grond en ik redder en doe. Gelukkig hoef ik het niet allemaal alleen te doen, vroeger kon ik dat wel, maar nu, met mijn stijve lijf?
Kindlief uit Helmond had zo nodig met haar familie gekomen, gelukkig niet nodig.
Gisteren een jaar geleden, dat mijn vriendin overleed, vandaag de crematie van een broer van Tom, verdrietige omstandigheden.
Ik ga maar eens een nieuw vetbedje voor de pupjes naaien, ik heb allemaal oude troep, nog steeds goed genoeg, maar een nieuw bedje is wel leuk.

prettige jaarwisseling,
Hanny
BlissSpirit
5-sterren
5-sterren

Bericht door BlissSpirit »

Eef+doggies schreef:Xindy is niet onder de indruk, maar Bella vindt het allemaal helemaal niets. Sinds gisteravond wil ze ook het liefst binnen blijven.
Ik zou zo graag zien dat het wordt afgeschaft..
+1
Afschaffen zou ik ook het liefste willen.
En dan gewoon een georganiseerd vuurwerk om 00.00 uur.
Wil ik zelfs nog wel aan meebetalen.

Verstuurd vanaf mijn SM-G900F met Tapatalk
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

Ik durf het nu pas te zeggen, maar het valt hier alles mee! De hele week, en daarvoor ook, al. En dat is toch wel anders geweest.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Hier nog steeds rustig :???:
Ik niet snap niet...maar ik vind het best :biggrin2:

Het hoeft niet afgeschaft van mij, als iedereen zich nou eens aan legale tijden en legaal vuurwerk zou houden zou het prima te doen zijn!
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Vanmorgen in de stad al flink veel knallen, van het type dat bij Oscar alle angsten losmaakt.
Bij de kaatsvereniging stonden al een hele rij carbitbussen klaar. Gelukkig zijn dat knallen waar Oscar niet bang voor is en het is ver genoeg weg. Zielsgelukkig met ons huisje met uitzicht op de skyline van de stad, waar Oscar bij de net ontstoken houtkachel ligt te tukken.
Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Martine-Tom schreef: Het hoeft niet afgeschaft van mij, als iedereen zich nou eens aan legale tijden en legaal vuurwerk zou houden zou het prima te doen zijn!
Ja als :cool:
Als iedereen zich aan de regels en fatsoensnormen zou houden...
Volgens mij wordt het tijd om explosieven niet meer aan particulieren te verkopen :biggrin2:
Zou heel wat dierenleed, luchtvervuiling en verwondingen schelen :circle:

Plaats reactie