Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Gaat niet goed met Fritzi..... en vraag over tuig

Ina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ina »

Lizzy schreef: do 02 apr 2026, 09:46 Ik ruik net ook dat de vetbedden niet meer reukloos de was uit komen. Daar ga ik dan ook maar biotex voor in zetten. En ik ga de link lezen dinky89, dank je wel!

Ik weet niet of je als spoelmiddel (ipv wasverzachter) al azijn gebruikt, maar dat werkt ook als een tierelier.
Dat deed ik al met de sport/skikleding van het kind als die weer eens met een baggertas uit de bergen kwam, maar nu ook voor al het hondenspul (met een Barby in huis die legio jasjes heeft en die ruiken ook niet fris na een paar keer dragen en regenbuien)
En geloof me, niks is zo smerig als een volle tas opgespaarde sportkleding van een puber :o

Die werd ook echt niet fris van een wasbeurt ....en ook niet van 2 of 3 wasbeurten.
Totdat is azijn als spoelmiddel ging gebruiken, toen kreeg ik die stank er eindelijk echt uit.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Azijn ipv wasverzachter gebruik ik ook. Wel natuurazijn gebruiken, geen schoonmaakazijn.

Verstuurd vanaf mijn SM-S931B met Tapatalk

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef: do 02 apr 2026, 12:39 Azijn ipv wasverzachter gebruik ik ook. Wel natuurazijn gebruiken, geen schoonmaakazijn.

Oh... waarom geen schoonmaakazijn? Ik heb vanmorgen 2 flessen schoonmaakazijn gekocht ;D
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ina schreef: do 02 apr 2026, 11:53 Ik weet niet of je als spoelmiddel (ipv wasverzachter) al azijn gebruikt, maar dat werkt ook als een tierelier.
Dat deed ik al met de sport/skikleding van het kind als die weer eens met een baggertas uit de bergen kwam, maar nu ook voor al het hondenspul (met een Barby in huis die legio jasjes heeft en die ruiken ook niet fris na een paar keer dragen en regenbuien)
En geloof me, niks is zo smerig als een volle tas opgespaarde sportkleding van een puber :o

Die werd ook echt niet fris van een wasbeurt ....en ook niet van 2 of 3 wasbeurten.
Totdat is azijn als spoelmiddel ging gebruiken, toen kreeg ik die stank er eindelijk echt uit.
OK! Dat klinkt goed! Ik was het vergeten, azijn. En ben vandaag weer (ook toevallig) azijn gaan gebruiken bij de laatste spoeling. Alleen schoonmaakazijn en ik lees net dat dat niet de goeie is.

Ik geloof je meteen, van de volle tas opgespaarde sportkleding van je puber :biggrin2:
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Vandaag ook Biotex gekocht om een spray te maken maar de spray-mond liep gelijk vast door de Biotex. Heb nu wel een andere handige fles maar hoeveel Biotex doe jij Hannabelgje op zeg 1 liter water?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Lizzy schreef: Oh... waarom geen schoonmaakazijn? Ik heb vanmorgen 2 flessen schoonmaakazijn gekocht ;D
Dat is te agressief voor je wasmachine

hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Lizzy schreef:Vandaag ook Biotex gekocht om een spray te maken maar de spray-mond liep gelijk vast door de Biotex. Heb nu wel een andere handige fles maar hoeveel Biotex doe jij Hannabelgje op zeg 1 liter water?
Ik los het op in warm water. Of ik gebruik vloeibare biotex. Beide kan. Ik gebruik een bodempje van de spuitfles. Echt niet veel.

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef: do 02 apr 2026, 18:18 Dat is te agressief voor je wasmachine

Oh echt??? OK.... Nou, dan ga ik voor deze twee flessen wel een ander klusje zoeken (heb al die jaren wel schoonmaakazijn gebruikt voor de was :-[ ).
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

hannabelgje schreef: do 02 apr 2026, 18:19 Ik los het op in warm water. Of ik gebruik vloeibare biotex. Beide kan. Ik gebruik een bodempje van de spuitfles. Echt niet veel.

OK, thanks, hier kan ik wel mee uit de voeten!
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Lizzy schreef: do 02 apr 2026, 18:38 Oh echt??? OK.... Nou, dan ga ik voor deze twee flessen wel een ander klusje zoeken (heb al die jaren wel schoonmaakazijn gebruikt voor de was :-[ ).
Wij gebruiken schoonmaakazijn als groene aanslag reiniger op de tegels buiten.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Lizzy schreef: do 02 apr 2026, 18:38 Oh echt??? OK.... Nou, dan ga ik voor deze twee flessen wel een ander klusje zoeken (heb al die jaren wel schoonmaakazijn gebruikt voor de was :-[ ).
Ohhh ik gebruik het ook altijd hoor, gewoon een klein scheutje. En dan de lavendel versie (kweenie, voor het idee denk ik, want je ruikt het erna niet)
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

De antwoorden op goegel verschillen. De een zegt : niet doen met schoonmaakazijn. De ander zegt gebruik schoonmaakazijn als wasverzachter. Nou. Ik denk dat ik toch maar een flesje natuurazijn ga kopen vandaag.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Oh boy.... Fritzi heeft al 2 dagen diarree..... Voor het eerst in 13 jaar. Ik heb geen idee hoe ze er aan komt. Maar ze poept dus werkelijk mijn hele huis onder :-X . Arme hond. Maar ook arme ik. Vannacht vanaf 00:30 uur bijna aan 1 stuk door lopen redderen. Ik heb haar 3 keer moeten wassen vannacht. Ze is Godzijdank niet ziek. En heeft wel eetlust. Wat dan wel extra maakt dat ik denk "WTF is dit??".

Iemand een idee hoe je poeplucht uit je spullen krijgt?
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Jeetje wat een ellende. Voor geurtjes gebruik ik altijd azijn.

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Oh jee, Lizzy. Wat een bende. :-[
Helaas heb ik geen tips voor je.
Ontlasting even laten testen op parasieten? En kweekje?

Slaap je nog de laatste tijd?

Plaats reactie