dank zij barfplaats

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:dank zij barfplaats

Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

tuurlijk zal versvlees niet slecht zijn, maar mijn punt is het volgende:

stop toch gewoon met brokken te bekritiseren, maar promoot gewoon BARF door de goede eigenschappen ervan te vertellen. Maar stop in godsnaam met leugens over brokken rond te strooien!

Komaan, ijzer oxide zou roest van ijzer zijn om de brokken te kleuren??
Op http://farmacompendium.be/HTML/0867-390_N.htm verkopen ze BIOCURE VITAMINES voor kinderen en volwassenen met daarin ijzer oxide? Het is gewoon een supplement, die door jullie als vergif omschreven wordt?

Geef toe, dat is er toch over?
Laatst gewijzigd door Nephilim op vr 30 jan 2004, 11:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Bericht door Paul_Barte »

>>
Maar stop in godsnaam met leugens over brokken rond te strooien!
>>

DEnk dat je deze opmerking maar eens moet gaan maken tegen een willekeurige brokkenfabrikant ;D ;D ;D
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Trouwens....zag dat je een Boerboel had....misschien is het wel verstandig om je eens ECHT te gaan verdiepen in hondenvoeding :-\
sylvia
5-sterren
5-sterren

Bericht door sylvia »

[quote="Paul_Barte"]
Trouwens....zag dat je een Boerboel had....misschien is het wel verstandig om je eens ECHT te gaan verdiepen in hondenvoeding :-\
[/quote]
ja dat bedacht ik me ook al :-\
roger

Bericht door roger »

<<tuurlijk zal versvlees niet slecht zijn, maar mijn punt is het volgende:

stop toch gewoon met brokken te bekritiseren, maar promoot gewoon BARF door de goede eigenschappen ervan te vertellen. Maar stop in godsnaam met leugens over brokken rond te strooien!<<

Je hebt gelijk, we hoeven brokken niet te bekritiseren en er leugens over rond te strooien van wat erin zit.

We hoeven alleen maar te zeggen dat honden carnivoren zijn, in hart en nieren, en dat brok een totaal foutieve voeding is voor een hond , die als een hond moet kunnen leven en functioneren.

Dat is toch heel eenvoudig, hoef je alleen maar effe na te gaan wat er in het binnenwerk van een hond zoals steekt, en eens een handvol brok in een glas water te kieperen, tenzij je ervan uitgaat dat een hond geen carnivoor is maar een omnivoor.

En in dit laatste geval ken je je hond niet!
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ijzer: is een van de meest noodzakelijke mineralen, maar is net als koper schadelijk wanneer het in grote hoeveelheden wordt gebruikt. Ijzer is in ruimte mate in het lichaam aanwezig.

Natuurlijke bronnen: volle granen, oesters, asperges, prei, peterselie, aardappelen, kool, peulvruchten, kersen, rood vlees.

We hebben het hier dus over een mineraal ijzer en niet over ijzer oxide.

Waar denk jij dan dat Hill's en Frolic zijn brokjes mee kleurt?
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

je zal het niet geloven, maar m'n hond blaakt van gezondheid, is sterk gebouwd, lenig, heeft geen rot gebit, eet altijd onmiddellijk haar bakje leeg, heeft een mooie vacht, heeft zelden of nooit diarree, ...

Ofwel is Bouba wel de uitzondering op de regel, ofwel overdrijven sommigen van jullie misschien toch een beetje?
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

Toeval ???

Het woord nephilim komt van het werkwoord naphal, wat vallen betekent; gevallene.

Brokken...........hij is erop gevallen ;D
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

[quote="Lizzy"]
Ijzer: is een van de meest noodzakelijke mineralen, maar is net als koper schadelijk wanneer het in grote hoeveelheden wordt gebruikt. Ijzer is in ruimte mate in het lichaam aanwezig.

Natuurlijke bronnen: volle granen, oesters, asperges, prei, peterselie, aardappelen, kool, peulvruchten, kersen, rood vlees.

[/quote]

Als ijzer oxide giftig is - zoals sommigen van jullie beweren - waarom wordt het dan toegevoegd aan menselijke sportvoedingssupplementen die zelfs aan kinderen mogen gegeven worden?
Paul_Barte
5-sterren
5-sterren

En mijn opa was 89 toen hij stierf...altijd gerookt, per dag 1 liter jenever, zout gevreten en veel...heel veel vet.

Dus...moeten we allemaal doen...worden we ook 89 ;)
Laatst gewijzigd door Paul_Barte op vr 30 jan 2004, 11:49, 1 keer totaal gewijzigd.
roger

Bericht door roger »

<<je zal het niet geloven, maar m'n hond blaakt van gezondheid, is sterk gebouwd, lenig, heeft geen rot gebit, eet altijd onmiddellijk haar bakje leeg, heeft een mooie vacht, heeft zelden of nooit diarree, ... <<

Zoveels te beter voor je hond, maar als ik hond moest zijn zou ik veel liever leven als een echte carnivoor en echt vlees krijgen dan de meest onnatuurlijke voeding die er is, nl. brok.

noem me één dier dat geevolueerd is op brok?

lees eens Raw Meaty Bones van dr. Tom Lonsdale, bespreek dat eens met Uw dierenarts, en ga misschien eens praten met dr. Eric Vanden Eynde dierenarts in Tervuren, en vraag hem eens zijn mening over brok.
Laatst gewijzigd door roger op vr 30 jan 2004, 11:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander
3-sterren
3-sterren

Bericht door Sander »

IJzeroxide is gewoon de chemische naam voor roest (van ijzer dan; andere metalen kunnen ook roesten=oxideren). Geen idee of het giftig is of niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Nephilim"]
[quote="Lizzy"]

[/quote]

Als ijzer oxide giftig is - zoals sommigen van jullie beweren - waarom wordt het dan toegevoegd aan menselijke sportvoedingssupplementen die zelfs aan kinderen mogen gegeven worden?
[/quote]Zeg, wanneer ga jij nou eens fatsoenlijk LEZEN? Geen van ons heeft gezegd dat ijzeroxide giftig is. Je hond heeft er alleen geen zak aan.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

[quote="Nephilim"]
iemand (of in dit geval hondenbrokken) is toch onschuldig/goed tot het tegendeel bewezen is?

ik heb geen behoefte om te bewijzen dat brokken goed zijn.

Ik vraag alleen aan de mensen die beweren dat brokken slecht zijn om wat feiten, da's al. De vraag omkeren is er u makkelijk vanaf maken hé.

[/quote]
Kom eens een dagje langs als je in de buurt bent ;)
Kun je zelf zien wat versvlees met mijn hond doet.
Ik kan je ook nog een leuk verhaaltje vertellen over de periode dat hij die smerige kolere troep moest vreten.
Zwaar ziek was hij en op sterven na dood!
Mijn hond had op die brokken allang de pijp uitgeweest ,maar geeft dankzij dat goddelijke versvlees de pijp nog lang niet aan Maarten!
Sorry,bij mij moet je niet verder zeiken over die brokken!
Nephilim
2-sterren
2-sterren
Contacteer:

Bericht door Nephilim »

Daar ben ik heel blij om voor u, echt waar!

Maar ik ken ook mensen die pokkeziek worden als ze iets onschuldigs als aardbeien eten. Wil dat dan zeggen dat aardbeien giftig zijn en dat alle mensen er ziek van worden?

Veralgemeningen zijn snel gemaakt nietwaar?
Laatst gewijzigd door Nephilim op vr 30 jan 2004, 12:10, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie