[quote="Kruimel"]
Tja, daar ben ik het dus niet mee eens. In een barfmenu zit geen graan, conserveermiddelen, suiker, kunstmatige toevoegingen an kleur- geur en smaakstoffen terwijl dat in bijna elke brok (ook de 'goeie') zit. Zeker graan zit overal in.
Ook met 2 diersoorten of zelfs met 1,5, als je hele dieren voert, is je hond of kat beter af dan met brokken.
[/quote]
Aaaaaah.....je hebt NATUURLIJK gelijk

En ik zei het ook verkeerd.
Ik bedoelde 'letterlijk': als je er met barf een zootje van maakt.
En dat legde ik niet goed uit.
Ik kwam erop doordat ik zaterdagochtend met iemand sprak wiens hond zo enorm veel huidproblemen had gehad.
(half kaal, of zoiets).
Nooit, nee nooit begin ik over 'voeding'.
Al sta ik inmiddels geheel achter barf en/of kvv.
Ik wil doodgewoon niet die missionaris en/of zendeling zijn, die overal dit geloof gaat uitdragen....zo maar tijdens een wandeling of where-ever.
Maar goed, omdat ik over een hond met huidproblemen 'struikelde' en een baasje die ZELF over voeding begon en de juiste brokjes.....
Pfff.....begon ik dus met heel voorzichtig te zeggen, of ze niet eens over kvv konden denken.
En stomme oen die ik ben (zo denk ik achteraf)...ik noemde OOK nog Barfplaats....

Eigenlijk niet eens zo stom, ben zelf ook door iemand getipt (al had mijn hond geen huidprobleem of iets dergelijks).
Wat krijg ik voor ántwoord?
"oooooh....die site KEN ik....heb ik allemaal gedaan....kipfilets gekookt met zilvervliesrijst....'' .
En dan: 'het leek wel wat beter te worden, maar toch niet echt...NU heb ik de 'juiste brokjes' gevonden.".
Sla me dood, ik weet het 'merk' niet
Nou, op dat soort momenten ga ik denken dat sommige honden beter af zijn met brokjes.
Want als baasjes zogeNAAMD gaan barfen (ergens heeft een klepeltje gezwaaid, maar er hing geen klok...).
Leg mij eens UIT hoe iemand op Barfplaats kan hebben gekeken en dan gekookt en rijst gaat voeren?!?!?!
Nooit van orgaan of iets zelfs heeft geHOORD !!!!!!
Waarschijnlijk ook nooit van een 'calcium-bron'.
Sorry hoor, maar dan denk ik 'geef die hond maar een goeie brok en vul maar aan met gekookte kip en wat dergelijks'.
Krijgt-ie tenslotte nog iets lekkers, en alle overige noodzakelijkheden.
Ondanks dat het chemisch is of wat danook.
Maar ik zat fout, heeft niets met de titel van dit topic te maken.
Dat gaat over diersoorten.
Mmmmmm......en twee diersoorten vind ikzelf te weinig.
Maar als het met orgaan, bot en alles gepaard gaat, of-te-wel 'uitgaan van het hele prooidier'.
Accoord.....dan zal het wel beter zijn dan brok.
Maarrrrr.....ik vind het te makkelijk om dan het idee te scheppen dat je dan 'goed zit'.
Kan aan mij liggen.