Boffie

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re:Boffie

Peet
5-sterren
5-sterren

Bericht door Peet »

Om haar binnenste te schonen kan je beter karnemelk of yoghurt geven.....Dat verdragen ze beter en werkt echt zuiverend.

Knuffel voor de gemarineerde Boffie.....
Peet
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Bedankt voor de tip Peet. Mooie honden heb je.
Ik houd van Duitse herders.
Wendy,
ik durf het haast niet te schrijven en je zult het wel niet geloven (ik geloof het haast zelf ook niet)maar er is een
hele frapante verbetering opgetreden!
Zal wel niet door de knof komen, dat kan toch niet zo kort,maar mijn vriendin die een paar huizen verder woont en die Boffie meer dan een dag niet heeft gezien en die me altijd de moed ontneemt alsik haar hoopvol vraag of ze geen verbetering bij Boffie ziet, zag het ook!
De olifantenhuid op haar koppie is verdwenen en ondanks dat ik het rijkelijk nat gemaakt heb met Rozemarijnthee,zie ik haar,ik bedoel vacht op haar kopje
Tot voor gisteren was bovenop haar hoofd muisgrijs en vachtloos en diepe rimpels lagen er in en nu zijn die rimpels er ook niet meer!
De huid waar het vacht af is voelt niet meer zo vet aan, het ziet er gaaf uit op twee hele vage rooie plekjes na!

Ik ben zo blij ik kan het bijna niet geloven,misschien is het het resultaat van die paar weken rauw vlees?
Maar ik weet dat ik vanochtend nog down was op mijn werk en dat de mensen me voor gek verklaren vanwege al het geld wat ik uitgeef en nog zal uitgeven voor een hond die nooit beter kan worden.
Ik bedoel hier mee te zeggen dat het me vanochtend niet
is opgevallen.

In ieder geval waar het ook door komt ik ben er blij om en ik ga door met Boffie te marineren.
Mijn hele huis en alles om me heen ruikt zo naar knoflook,dat ik er gisteren hoofdpijn van gekregen heb.
Ik ben een nieuwe pan met (lotion) voor haar aan het maken. Heerlijk Bofknof
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Verduidelijking.
Als ik schrijf de huid waar de vacht af is is dat uiteraard op andere plaatsen van haar hondelijf.
Magda

P.s Ik heb wel eens vaker schrijffouten proberen te corrigeren,maar is nooit gelukt.
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="magda"]
Bedankt voor de tip Peet. Mooie honden heb je.
Ik houd van Duitse herders.
Wendy,
ik durf het haast niet te schrijven en je zult het wel niet geloven (ik geloof het haast zelf ook niet)maar er is een
hele frapante verbetering opgetreden!
Zal wel niet door de knof komen, dat kan toch niet zo kort,maar mijn vriendin die een paar huizen verder woont en die Boffie meer dan een dag niet heeft gezien en die me altijd de moed ontneemt alsik haar hoopvol vraag of ze geen verbetering bij Boffie ziet, zag het ook!
De olifantenhuid op haar koppie is verdwenen en ondanks dat ik het rijkelijk nat gemaakt heb met Rozemarijnthee,zie ik haar,ik bedoel vacht op haar kopje
Tot voor gisteren was bovenop haar hoofd muisgrijs en vachtloos en diepe rimpels lagen er in en nu zijn die rimpels er ook niet meer!
De huid waar het vacht af is voelt niet meer zo vet aan, het ziet er gaaf uit op twee hele vage rooie plekjes na!

Ik ben zo blij ik kan het bijna niet geloven,misschien is het het resultaat van die paar weken rauw vlees?
Maar ik weet dat ik vanochtend nog down was op mijn werk en dat de mensen me voor gek verklaren vanwege al het geld wat ik uitgeef en nog zal uitgeven voor een hond die nooit beter kan worden.
Ik bedoel hier mee te zeggen dat het me vanochtend niet
is opgevallen.

In ieder geval waar het ook door komt ik ben er blij om en ik ga door met Boffie te marineren.
Mijn hele huis en alles om me heen ruikt zo naar knoflook,dat ik er gisteren hoofdpijn van gekregen heb.
Ik ben een nieuwe pan met (lotion) voor haar aan het maken. Heerlijk Bofknof
[/quote]

magda, wat fijn :D
ik geloof je zomaar hoor, meestal verergerd eerst om daarna snel te verbeteren.
uiteraard zal ook het verse vlees mee werken. daar zit geen troep zoals in brokken wat natuurlijk veel beter is voor de weerstand. ook hoeft het lichaam met vers geen onnodige ballaststoffen te verwerken, waardoor het lichaam zich kan richten op het genezingsproces ;)
en voor een hond die nooit beter kan worden ??? er is altijd een kans dat door bepaalde omstandigheden de demodex terug kan keren, maar dit hoeft niet, maar kan dus wel..
maar aangezien boffie nu in goeie handen is en erop gelet wordt, ben je er als er een nieuwe uitbraak komt veel sneller bij waardoor het wellicht ook niet meer zo erg komt.
dus zolang de weerstand op het juiste peil blijft, moet het goed gaan!
ik denk dat het bij qyan terug is gekomen door het gebruik van pijnstillers (rymadil) die hij een tijd heeft moeten slikken voor zijn poten.

gemarineerde boffie ;D
en weet je, al het geld in de wereld weegt niet op tegen het plezier wat mens en hond aan elkaar beleven ;)
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Wat heb je dat mooi gezegd! Dat is helemaal waar.

Bedankt voor je reactie.
Magda
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Wendy,wat had Gyan aan zijn poten?
Het is nog een jonge Dobberman hè?
mooie beesten.
Eigenlijk zijn alle honden mooi,hoe lelijk ze ook zijn soms,maar ze hebben net als kinderen dat verrukkelijke
over zich.
Magda
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="magda"]
Wendy,wat had Gyan aan zijn poten?
Het is nog een jonge Dobberman hè?
mooie beesten.
Eigenlijk zijn alle honden mooi,hoe lelijk ze ook zijn soms,maar ze hebben net als kinderen dat verrukkelijke
over zich.
Magda
[/quote]

nou magda, we hebben nog steeds geen flauw idee.
ongeveer 4 maanden terug liep hij mank met 1 voorpoot. foto's gemaakt. elleboog verdacht van LPC (los botstukje). 2 maanden rust gehad. leek beter te gaan, maar toch weer mank. met beide poten helaas.
weer foto's gemaakt.
deze foto''s wezen niets uit en prachtige gewrichten ??? ::)
dus vorige week is er ene botscan gemaakt, die duidelijkheid had moeten geven over de oorzaak (botsplinter/ ontsteking, tumor, etc)
maar ook daar kwam geen duidelijkheid uit.
dus in het kort weten we nog niets :-X

maar het staat ook onder medisch, onder uitslag botscan.
anders gaan we helemaal off topic ;D
wordt lizzy boos :o ;D

qyan wordt de 21 alweer 1,5 jaar. :D
Laatst gewijzigd door qyan op ma 16 feb 2004, 23:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Ordell

Bericht door Ordell »

Wendy, ik zit me te bedenken, is er al eens naar de polsgewrichten gekeken??
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="Ordell"]
Wendy, ik zit me te bedenken, is er al eens naar de polsgewrichten gekeken??
[/quote]

nou ordell, wat toevallig dat je daar over begint ;D
NEE, NEE en nog eens NEE
terwijl ik toch heb gezegd dat de pijn daar vandaan lijkt te komen.
wat me ook logisch lijkt, qyan heeft namelijk een klein beetje doorgezakte voorpoten ;)
maar er wordt niet geluisterd.
rechts kan heel goed lpc zijn hoor, en links misschien ook wel.
maar de linker pols strekt qyan dus echt niet.
ja, nu ik met hem ben gaan fietsen zet hij zijn pols weer goed neer.
maar voor het fietsen deed hij er dus alles aan om die pols maar niet te hoeven strekken.
maar nee, dat kon niet!
ik vindt het weer een vreemde situatie, vindt je ook niet?
daarom mag dorit er naar kijken van me: ik zeg het je, ik vertrouw de uitslag niet ;D
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

er zijn trouwens voor de botscan ook foto's gemaakt van schouders, zijn voeten/ tenen en ook de polsgewrichten, maar daar was ook niets op te zien.
???

ik weet nog wel goed, en dat heeft carmen ook gevoeld bij qyan, dat qyan zegmaar nadat hij van de mouw was geklapt een verschrikkelijke grote bal op zijn borst had zitten, ter hoogte van zijn schouderblad aan de kant waar hij mankte. voordat de eerste foto's gemaakt werden zegmaar.
denk ter grootte van een halve tennisbal en sindsdien is het bal ;D
ga er nog van rijmen ook
Ordell

Bericht door Ordell »

Toch vreemd allemaal. Ik ga er nog eens over denken... ;)
qyan
5-sterren
5-sterren

Bericht door qyan »

[quote="Ordell"]
Toch vreemd allemaal. Ik ga er nog eens over denken... ;)
[/quote]

idd, vreemd, klopt gewoon weer niets van allemaal ::)
;)ok dan.
meesmerel1
4-sterren
4-sterren

Bericht door meesmerel1 »

Hoi Magda,

als je toevallig in de Dordogne woont, kan ik mijn ouders wel vragen of ze af en toe kunnen komen kijken. Zij zijn echt ontzettende dierenvrienden. Ze meten in Frankrijk inderdaad vaak met twee maten qua dieren. Een froufrou poedeltje krijgt alle zorg, maar een erfhond...mijn ouders zoeken ook nog steeds een nieuw huis voor de bordercollie van mijn buurman die zijn hele leventje al vastzit aan een touw, maar dat is erg moeilijk. Er schijnt een engelse organisatie te zijn die erfhonden e.d. uit Frankrijk opvangt en herplaatst, dus als je er nu helemaal niet uit zou komen...
Niet alle boeren zijn overigens onverschillig m.b.t hun honden. Onze andere buren zijn gek op hun border, die de koeien naar stal drijft enzo en onze andere buurman doet erg veel met zijn herder, maar ze zijn idd. een stukje makkelijker dan wij...
magda
3-sterren
3-sterren

Bericht door magda »

Nee, ik woon niet in de Dordogne.
Ik woon in de Lot et Garonne, het grenst eraan,maar toch de afstanden zijn altijd zo groot.

Wat aardig van je,maar dat hoeft niet hoor,Er zijn drie mensen die naar Bof omkijken en twee ervan zijn hondengek.

Ja die Engelsen zijn super in vele opzichten.
Maar Boffie is zo leuk qua karakter!
Zij is vanaf 7 januarie bij me gekomen en sindsdien rol ik van de ene vreugde in de andere.
Zij is precies het tegenovergestelde van mijn andere hond en dat is zo'n leuke combinatie!
Nee ik ga voor haar door het vuur. Door dik en dun
jusqu'au bout in goede tijden en in slechte tijden.

Maar erg aardig dank je wel.

Magda
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Hoi Magda,

Ik lees alle berichtjes voor het eerst, en ik geef je mijn complimenten.

Kritiek zal er altijd komen, logisch want het gaat bij jou zo anders dan bij ons.

Ga zo door met rauw vlees voeren, ik weer zeker dat je schat opknapt.
Ik ben heel erg benieuwd naar een foto van je andere hond, de beauceron. Ik ken 1 beauceron (Bas Rouge heeft zij) en het ís zo'n leuke hond!!

Hou vol met Boffie en dan wordt ze vast gezond!

Femke

Plaats reactie