ik ben druk aan het lezen.....
Wat een giller, die beste man ziet de hond als een varken. Het voersysteem die hij beschrijft is ook gebruikt bij mijn proefvarkens.
Erg makkelijk, zo hoef je de hond geen voer meer te geven, hij weet zelf wanneer hij genoeg heeft.
Bij tosca is Richard altijd nog de baas (ik ben er later bijin getrokken). Door het feit dat ik haar het laatste half jaar elke avond voer geef is onze verhouding een stuk verbeterd.....
En tja, vers voeren is iets meer moeite. Maar ja, dan moet je zelf ook alles kant en klaar gaan eten als dat te veel moeite is! Voor jezelf een half uur bezig zijn met bereiden, en de hond kost echt nog geen 5 minuutjes!
Hopelijk lezen niet al te veel mensen dit!!!!
[/quote]
Nou ik wel, en ik vond dit wel héél erg interessant:
"Vooral bij een groter aantal honden kan met voeren ‘ad libitum’. Hiertoe vult men een grote voertrechter met voer. De hond kan nu naar hartelust eten. Na enkele dagen oefenen zal de hond deze voedingswijze accepteren en niet meer eten dan hij werkelijk nodig heeft. Dit bespaart de eigenaar tijd, want hij behoeft nu slechts enkele keren per week de bakken te controleren en bij te vullen. Ook kan hij rustig een paar dagen afwezig zijn zonder de hondenoppas te belasten met de zorg over de voeding."
Makkelijk toch, moet ik mijn hondjes ook maar gaan leren, kan ik ze met een gerust hart een paar dagen alleen thuis laten.