Tijdstip van voeren

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot het zelf samenstellen voeding.

Moderator: Lizzy

Re: Tijdstip van voeren

Eef+Stippels
5-sterren
5-sterren

Bericht door Eef+Stippels »

Ik voer Waffie en Jiffie 1x per dag en Stippie 3x per dag.
Het tijdstip voor Waffie en Jiffie is niet altijd hetzelfde, maar wel sochtends of begin van de middag.
Stippie krijgt sochtends, smiddags en savonds, maar als ze ouder is, krijgt ze ook gewoon 1x per dag.
Laatst gewijzigd door Eef+Stippels op ma 22 apr 2013, 09:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Nyncke

Bericht door Nyncke »

Ik kom net van ( en maak nog combi ) met brokken...en ik heb een grote hond. Weet niet of dat verschil maakt.

Ik voer hem 2 x per dag, smorgens na de korte wandeling en s avonds ergens tussen 9.00- 23.30 uur

Dit laatste is mij aan geraden door dierenarts om hem na de laatste wandeling te voeren, het best vlak voor het slapen. Want die grote rassen moeten min. een uur rusten na het eten ivm risico op maagkanteling.
Jetpilot
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jetpilot »

ik heb Sato vandaag eten gegeven 1 x voor de dag. 500gr CB. Ik kan zien dat het te zwaar is voor hem. hij heeft neiging om te braken maar nog niet gebeurt.

en ook het meteen over gaan van Royal Canin naar Carnibest is ook niet goed voor Sato. Ik moet het langzaam gaan op bouwen.

ik hoop dat het vanavond goed gaat met hem en hij niet gaat braken

Jairo
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Hier krijgen de Nollebakkers 2 keer per dag eten....'s ochtends rond 8.00 de eerste zeer kleine vleesmaaltijd en 's middags zo rond 17.00 a 18.00 de 2e zeer grote vleesmaaltijd.
Voor de 2e maaltijd is het hier minstens 1 uur verplicht rusten en na de 2e maaltijd een uurtje of 2...,dit weten ze vanaf pup en gaan dan meteen slapie doen.
Maaltijden overslaan doen we hier niet aan,je doet daar je hond zeker geen voordeel of plezier mee.
Zeker met het vrij grote Leonberger ras(groter risico met maagkantelingen) ga ik geen rariteiten aan met mijn honden,ze doen het er vreselijk goed op dus waarom zou ik iets in hun voedingspatroon veranderen toch?
Trouwens...vasten doe ik zelf ook niet aan...laat staan dat je je gedomesticeerde hond(die dus zeker geen wolf is! ) om de 36 uur uur te eten geeft. :-X
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Jetpilot schreef: ik heb Sato vandaag eten gegeven 1 x voor de dag. 500gr CB. Ik kan zien dat het te zwaar is voor hem. hij heeft neiging om te braken maar nog niet gebeurt.

en ook het meteen over gaan van Royal Canin naar Carnibest is ook niet goed voor Sato. Ik moet het langzaam gaan op bouwen.

Jairo
Ik denk dat hij net even wat moeite heeft met het verteren van rauw.
Kook de Carnibest een paar keer heel licht aan in een steelpan en laat het goed afkoelen.
Zeker weten dat het dan stukken beter gaat  ;)
Is zijn ontlasting wel goed op de Carnibest?
Laura2004
5-sterren
5-sterren

Bericht door Laura2004 »

tieneke schreef: Maaltijden overslaan doen we hier niet aan,je doet daar je hond zeker geen voordeel of plezier mee.
Wat een felle reactie zeg, prima hoor dat jouw honden niet aan vasten doen, maar hoe weet je dat je je hond daar geen voordeel mee doet als je je honden nooit hebt laten vasten? ???

Ik heb hier een hondje die een aantal jaren goed ziek is geweest en ik heb gaandeweg ontdekt dat de vastendagjes haar heel erg goed deden, haar darmpjes kwamen op die dagen volledig tot rust en ze had geen diarree (en ik neem aan dat je weet dat Ziggy heeeeeeeeeeel lang chronische diarree heeft gehad, wat echt verschrikkelijk was), nu hebben ze beiden regelmatig een vastendag (en geloof me, ze lijden er niet onder, ze schooien niet en ze zijn absoluut niet zielig of hongerig) en het gaat fantastisch met Ziggy, het is voor Ziggy dus heel goed geweest om haar af en toe te laten vasten en geloof me, dat zij heerlijk genieten van hun mega-grote maaltijden, ze zijn dan super voldaan (dat waren ze niet toen ze nog dagelijks eten kregen, toen gingen ze buiten op zoek naar eten en ze haalden met enige regelmaat de prullenbak leeg, dat gebeurt nu niet meer ;)).

Neemt niet weg dat ik het prima vind dat jij het niet zo wilt doen, maar je hoeft het ook niet te doen overkomen alsof de mensen die het wel doen een stelletje onverlaten zijn, door het 'rariteiten' te noemen..... ;)
Laatst gewijzigd door Laura2004 op za 27 sep 2008, 23:15, 1 keer totaal gewijzigd.
tieneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door tieneke »

Jetpilot schreef: ik heb Sato vandaag eten gegeven 1 x voor de dag. 500gr CB. Ik kan zien dat het te zwaar is voor hem. hij heeft neiging om te braken maar nog niet gebeurt.

Jairo
Als mijn eerdere tip niet helpt zou ik zeer zeker meteen overstappen op een ander kompleet vervleesvoeder  ;)
Barfen is ook een optie natuurlijk!  :P
Jetpilot
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jetpilot »

tieneke schreef: Ik denk dat hij net even wat moeite heeft met het verteren van rauw.
Kook de Carnibest een paar keer heel licht aan in een steelpan en laat het goed afkoelen.
Zeker weten dat het dan stukken beter gaat  ;)
Is zijn ontlasting wel goed op de Carnibest?
bedankt voor de tip. mijn vriendin en ik denken ook dat hij last had om in een keer de 500gr te verteren. het is nu 12:30am ik heb hem zo net wakker gemaakt om ff te gaan lopen (behoeftes doen).

dit is de eerste keer dat hij 500gr van CB krijg. vorige keren waren het 250gr samen met brok... maar zijn ontlasting was goed toen... ben benieuwd morgen
Fynn
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Fynn »

Hier ook 1x per dag eten en geen vastendag.
Gewoon omdat ik vind dat ze het hier goed op doen.
Ik vind dat een iedereen moet voeren hoe die zelf wil .
Soms kan je uit de verhalen van andere mensen iets halen wat voor jou werkt en wat je aanspreekt .

Groetjes Rian,Ijuba,Fynn en Asani
Huskymeisje
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Huskymeisje »

Ik heb ook geen vastendag en ben ook niet van plan die in te voeren. Wel merk ik dat de honden gewoon zelf soms eens een dagje geen zin hebben om te eten. Dan laten ze zelfs kip (deels) staan en dat is toch wel hun favo. Dan geven ze het zelf aan en vind ik het prima.
Jetpilot
2-sterren
2-sterren

Bericht door Jetpilot »

Sato eet nu 1 x per dag en wat ik gemerkt heb is dat hij nu rustuger is gedurende dag. toen hij 2 x  per dag at wasy hij hyper als ik van werk kome en uit de kennel laat leek hij wel op een JR. Nu is hij rustiger. Hij eet nu en gaat slapen. ik ben blij met het 1 x per dag eten en zo moet ik ook niet smorgens eten voor hem klaar maken ... kan ik sneller naar me werk

Plaats reactie