Ze is aan het voorproeven...wacht maar, als je eens nietsvermoedend ligt te slapen bijt ze zo je hand er vanafSher schreef: Is dat het?Tilly moet 's morgens altijd even mijn hand in haar bek. Ze is gewoon aan het proeven. :busted:
![]()
ik durf het bijna niet te zeggen
Moderator: Lizzy
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Re: ik durf het bijna niet te zeggen
Jol schreef: Ze is aan het voorproeven...wacht maar, als je eens nietsvermoedend ligt te slapen bijt ze zo je hand er vanaf![]()
![]()
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ga het steeds leuker vinden om mensen te informeren.
Echt negatieve reacties heb ik nog niet gekregen.
Wel mensen die vinden dat ik de honden teveel verwen
Maar dat vind ik dus eerder positief.
Ik ben sinds kort ook begonnen om via email en telefonisch mensen voedingsadvies te geven als hun hond aanhoudende gezondheidsklachten heeft en de dierenarts niets kan vinden, en allerlei voedingen geprobeerd zijn.
Hierbij word ik geholpen door iemand die al jaren werkt met gedragsproblemen en bach bloesem therapie.
Die persoon stuurt eigenaren die een hond hebben met gezondheidsklachten naar mij door.
En ik stuur mensen die andere problemen hebben weer naar haar door.
Momenteel ben ik bezig met de eerste 'patiënt'.
Voorlopig doe ik het nog gratis, maar als de mogelijkheid er is, wil ik hier serieus in verder gaan.
We zullen zien hoe het loopt, voor nu heb ik er vooral veel plezier in, en geeft het genoegdoening om te kunnen helpen.
En uiteindelijk doe ik het daarvoor, om honden en hun baasjes gelukkig te maken.
Echt negatieve reacties heb ik nog niet gekregen.
Wel mensen die vinden dat ik de honden teveel verwen
Maar dat vind ik dus eerder positief.
Ik ben sinds kort ook begonnen om via email en telefonisch mensen voedingsadvies te geven als hun hond aanhoudende gezondheidsklachten heeft en de dierenarts niets kan vinden, en allerlei voedingen geprobeerd zijn.
Hierbij word ik geholpen door iemand die al jaren werkt met gedragsproblemen en bach bloesem therapie.
Die persoon stuurt eigenaren die een hond hebben met gezondheidsklachten naar mij door.
En ik stuur mensen die andere problemen hebben weer naar haar door.
Momenteel ben ik bezig met de eerste 'patiënt'.
Voorlopig doe ik het nog gratis, maar als de mogelijkheid er is, wil ik hier serieus in verder gaan.
We zullen zien hoe het loopt, voor nu heb ik er vooral veel plezier in, en geeft het genoegdoening om te kunnen helpen.
En uiteindelijk doe ik het daarvoor, om honden en hun baasjes gelukkig te maken.
-
Miss_Carmen
- 2-sterren

- Contacteer:
Ik was in het begin ook wel huiverig om het mensen te zeggen, maar ik moet zeggen dat ik eigenlijk maar weinig mensen tegenkom die het erg, of raar vinden. De meesten zijn alwel bekend met carnibest en vinden het wel heel knap dat ik barf. Zelf durven ze dat dan niet aan omdat hun honden het 'goed' doen op brokken.
Als ik dan vervolgens zeg dat mijn Rocko 2 jaar lang aan het kloten was met brokken, dat hij het 'beste' kreeg wat er maar te koop was en gewoon niet wilde eten. Maar dat hij nu op vers ontzettend is aangekomen (4 kilo) en prachtig in de glans zit. En dat ik al een paar dierenartsen en fokkers ken die pro vers zijn of het gewoon wel goed vinden, dan zijn ze toch vaak meer geinteresseerd, dan dat ze hun hoofd omdraaien.
Ik leg ze dan wel altijd globaal uit wat de bedoeling is van barfen en wat we zoal voeren. En de meesten zeggen dan dat mijn honden het beter hebben dan menig man
En als ze dan geinteresseerd blijven, stuur ik ze door naar Barfplaats
Dus rondom Arnhem alleen maar goede reacties !!
Als ik dan vervolgens zeg dat mijn Rocko 2 jaar lang aan het kloten was met brokken, dat hij het 'beste' kreeg wat er maar te koop was en gewoon niet wilde eten. Maar dat hij nu op vers ontzettend is aangekomen (4 kilo) en prachtig in de glans zit. En dat ik al een paar dierenartsen en fokkers ken die pro vers zijn of het gewoon wel goed vinden, dan zijn ze toch vaak meer geinteresseerd, dan dat ze hun hoofd omdraaien.
Ik leg ze dan wel altijd globaal uit wat de bedoeling is van barfen en wat we zoal voeren. En de meesten zeggen dan dat mijn honden het beter hebben dan menig man
Dus rondom Arnhem alleen maar goede reacties !!
-
wenche
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik krijg wisselende reacties...
Mijn dierenarts die vind het zozo, maar ziet wel dat mijn honden het goed doen op Barf...
De trainer van DeeJay kijkt me steeds aan alsof ik mijn verstand verloren heb (vond het zelfs heel vreemd dat Pip geen wormen had en zijn pup van een week jonger wel...)
De trainster van Pip vind het prima dat ik barf met Pip (volgens mij leest ze hier ook af en toe mee)
Mijn ouders vinden het prima (ik woon toch niet meer thuis :p) maar zullen zelf "gezellig" hun honden op brok houden (al krijgen die soms wel pens)
Mensen hier in de buurt reageren vreemd... En mijn medecursisten vinden het veelal ook maar vreemd... Ze accepteren het wel, maar zullen ook zelf niet snel zo voeren...
Ook krijg ik inderdaad vaak te horen dat je dan vast alternatief bent, zelf ook "vreemd" eet etc...
Mijn dierenarts die vind het zozo, maar ziet wel dat mijn honden het goed doen op Barf...
De trainer van DeeJay kijkt me steeds aan alsof ik mijn verstand verloren heb (vond het zelfs heel vreemd dat Pip geen wormen had en zijn pup van een week jonger wel...)
De trainster van Pip vind het prima dat ik barf met Pip (volgens mij leest ze hier ook af en toe mee)
Mijn ouders vinden het prima (ik woon toch niet meer thuis :p) maar zullen zelf "gezellig" hun honden op brok houden (al krijgen die soms wel pens)
Mensen hier in de buurt reageren vreemd... En mijn medecursisten vinden het veelal ook maar vreemd... Ze accepteren het wel, maar zullen ook zelf niet snel zo voeren...
Ook krijg ik inderdaad vaak te horen dat je dan vast alternatief bent, zelf ook "vreemd" eet etc...
-
Staftime
- 5-sterren

- Contacteer:
Haha, vreemd?wenche schreef:
Ik zou die mensen vragen of zij zelf ook elke dag een pakje astronautenvoer eten, aangezien hun honden brokken eten, en dus ook elke dag hetzelfde krijgen.
Natuurlijk ben ik vreemd. Ik heb twee honden en een kat. Meer hebben ze hier in de buurt niet nodig hoor.

-
Marlou-Kamiel
- 5-sterren

haha!Sher schreef: Natuurlijk ben ik vreemd. Ik heb twee honden en een kat. Meer hebben ze hier in de buurt niet nodig hoor.![]()
![]()
hier 3 honden (nog enge ook
tja.
uiteraard ga ik dan in de overdrijf modus en vertel ik dat ze `vanavond lekker een schapekop krijgen
hier dus m.n. negatieve reacties, in de buurt. maar toch ook wel 1 hond op vers gekregen; een oude herder van 15, en die ziet er inmiddels weer als een jonge goed uit, en gedraagt zich ook zo
de 2 buurthondjes een proefbakje smuldier gegeven; want ze willen niet eten.......
Oh ja wij zijn ook heel vreemd.
Wij hebben drie kids namen daarbij twee grote honden en hebben ook nog eens twee katten lopen.
Wij voeren rauw en rijden niet de meest gemiddelde auto, maar ja dat daar ons gezin en twee honden en de nodige spullen in passen dat "moet" je dan uitleggen. Ach ja dan zijn de mensen maar lekker in shock.
Wij hebben drie kids namen daarbij twee grote honden en hebben ook nog eens twee katten lopen.
Wij voeren rauw en rijden niet de meest gemiddelde auto, maar ja dat daar ons gezin en twee honden en de nodige spullen in passen dat "moet" je dan uitleggen. Ach ja dan zijn de mensen maar lekker in shock.
Ik heb het nooit zo over wat mijn hond te eten krijgt, ik weet toch al hoe er gereageerd gaat worden.
Alleen 1 goede vriend met een brokken hond, weet hoe ik over brokken denk.
Nu is mij laatst een ramp overkomen, mijn Mechelse herder teefje van 8.5 jaar is plots overleden.
Maandag begon ze te spugen, woensdagochtend naar de DA die niks bij haar kon vinden, en vrijdagavond overlijd ze.
Nu krijg ik voorzichtig de vraag, kan het niet aan het eten gelegen hebben wat jij haar gaf.....................
Zijn brokken hond huppelt nog vrolijk rond....................
Alleen 1 goede vriend met een brokken hond, weet hoe ik over brokken denk.
Nu is mij laatst een ramp overkomen, mijn Mechelse herder teefje van 8.5 jaar is plots overleden.
Maandag begon ze te spugen, woensdagochtend naar de DA die niks bij haar kon vinden, en vrijdagavond overlijd ze.
Nu krijg ik voorzichtig de vraag, kan het niet aan het eten gelegen hebben wat jij haar gaf.....................
Zijn brokken hond huppelt nog vrolijk rond....................
-
Mevroi Kruim
- 5-sterren

Jeetje joh
wat vreselijk!
Heel veel sterkte
Heb je nog kunnen uitvinden wat de oorzaak was?
En die vriend met de brokkenhond ... als zijn hond plotseling het loodje legt, gaat hij dat dan ook aan de brokken wijten?
Heel veel sterkte
Heb je nog kunnen uitvinden wat de oorzaak was?
En die vriend met de brokkenhond ... als zijn hond plotseling het loodje legt, gaat hij dat dan ook aan de brokken wijten?
-
**Jolanda**
- 5-sterren

3Weken geleden de poelier op de markt verteld (nadat hij er om vroeg) dat ik de kippennekken niet gebruikte voor soep van te trekken, maar dat het voor de honden was. Uiteraard verhaaltje dat ik voorzichtig moest zijn blablabla. 2 weken geleden wat besteld, afgelopen zaterdag op gaan halen...ik had Kyra mee genomen. Poelier maakt voor de kraam een praatje met me, dat hij ook zo dol op borders is blabla.
Och zegt hij ineens tegen een werknemer; 'pak me eens een kippenpootje voor de hond, dan pulk ik daar het vlees wel vanaf.' (??? ? )
Dus de jongen wilt een gebraden/gegrild kippenpootje pakken, ik krijg zowaar een hartverzakking en roep; ' nee nee alsjeblieft niet! Doe dan maar een rauwe alsjeblieft
'
Oh nee, zei de poelier, jij voerd alles rauw he. De werknemer keek zwaar verbaast en pakte al vragend of het echt rauw moest zijn en of de hond dat zo op at een rauw kippenpootje.
Ze hebben raar staan te kijken hoe Kyra het kippenpootje op haar gemak op stond te eten....wedden dat ze mij niet meer zullen vergeten

Ik weet niet of mensen het gezien en gehoord hebben en het boeit me ook vrij weinig wat ze er van vinden.
De visboer weet inmiddels ook waar ik voor kom. Had 2 weken geleden besteld, afgelopen zaterdag op gaan halen, word er even gebeld naar de baas over de zalmkoppen, en de werknemer kreeg van zijn baas te horen dat bij die bestelling ook 4 kilo sardientjes hoorde

De jongen die me de week daarvoor had geholpen wist mij ook nog goed te herinneren (haha ik was zeker niet de makkelijkste klant die dag
)
Och zegt hij ineens tegen een werknemer; 'pak me eens een kippenpootje voor de hond, dan pulk ik daar het vlees wel vanaf.' (??? ? )
Dus de jongen wilt een gebraden/gegrild kippenpootje pakken, ik krijg zowaar een hartverzakking en roep; ' nee nee alsjeblieft niet! Doe dan maar een rauwe alsjeblieft
Oh nee, zei de poelier, jij voerd alles rauw he. De werknemer keek zwaar verbaast en pakte al vragend of het echt rauw moest zijn en of de hond dat zo op at een rauw kippenpootje.
Ze hebben raar staan te kijken hoe Kyra het kippenpootje op haar gemak op stond te eten....wedden dat ze mij niet meer zullen vergeten
Ik weet niet of mensen het gezien en gehoord hebben en het boeit me ook vrij weinig wat ze er van vinden.
De visboer weet inmiddels ook waar ik voor kom. Had 2 weken geleden besteld, afgelopen zaterdag op gaan halen, word er even gebeld naar de baas over de zalmkoppen, en de werknemer kreeg van zijn baas te horen dat bij die bestelling ook 4 kilo sardientjes hoorde
De jongen die me de week daarvoor had geholpen wist mij ook nog goed te herinneren (haha ik was zeker niet de makkelijkste klant die dag
De doodsoorzaak weet ik niet, heb helaas geen sectie laten verrichten, kon even niet meer helder denken.
Er werd gedacht aan maagkanker, ze viel ondanks goed eten gewicht af, ze had ineens een hondenlucht, daarvoor nooit gehad, en ze dronk ineens veel water.
Nee, denk niet dat de brokken honden man, aan zijn voer twijfeld............ maar ja, ik gaf mijn honden wel hele rare dingen, die van mij hadden echt een sterke maag, volgens hem ...
Er zijn genoeg brokken honden aan maagkanker gestorven, dus door het vers vlees komt het echt niet, volgens mij.
Ik heb haar 7 jaar gehad, en ze heeft 7 jaar heerlijk van haar vers vlees maaltijden genoten.
Mijn andere hond een bastaard van nu 1.5 jaar eet nog gewoon barf hoor.
Er werd gedacht aan maagkanker, ze viel ondanks goed eten gewicht af, ze had ineens een hondenlucht, daarvoor nooit gehad, en ze dronk ineens veel water.
Nee, denk niet dat de brokken honden man, aan zijn voer twijfeld............ maar ja, ik gaf mijn honden wel hele rare dingen, die van mij hadden echt een sterke maag, volgens hem ...
Er zijn genoeg brokken honden aan maagkanker gestorven, dus door het vers vlees komt het echt niet, volgens mij.
Ik heb haar 7 jaar gehad, en ze heeft 7 jaar heerlijk van haar vers vlees maaltijden genoten.
Mijn andere hond een bastaard van nu 1.5 jaar eet nog gewoon barf hoor.
@ Doresa Wat erg zo ineens je hond verliezen.
Maar ik denk ook niet dat je voor de oorzaak is. Je hond had gewoon de pech om deze ziekte te krijgen.
Maar ik denk ook niet dat je voor de oorzaak is. Je hond had gewoon de pech om deze ziekte te krijgen.
Mijn visboer vond het alleen maar erg leuk toen ik voor het eerst aan hem vroeg om zalmkop en graat en uitlegde dat het voor de hond was. De week erna had hij een 10 liter emmer vol met wijting, kabeljauw en zalm voor me klaar staan!! Haha....en mijn Airedale die ik toen had, moest haar eerste visportie nog krijgen!Hertog schreef: Op de markt bij de visboer geïnformeerd of hij ook zalm graat dan wel kop had. Hij ging er eerst vanuit dat ik soep ging maken. De kop kreeg ik daarom niet omdat er bij het koken giftige gassen vrij zouden kunnen komen. Toen ik hem vertelde dat het niet alleen voor de hond was maar ook nog rauw gegeven werd vroeg hij wat voor hond ik dan wel niet had. "een zeehond".![]()
![]()
De lolbroek. Er was geen sprake van dat ik iets van hem zou krijgen. Geen kop en ook geen graat. Gek mens. Tja. :'( andere keer beter.
Ik probeer niet al te evangeliserend over te komen als ik vertel over barfen. Door mijn achtergrond als dierenartsassistente merk ik wel dat de mensen die ik al langer ken, onmiddelijk van me aannemen dat vers beter is. Maar vervolgens zeggen ze, dat is niets voor mij. Tja, dan ga ik er verder niet op door.
Ze merken het wel dat hun eigen hond stinkt, winden laat, een minder mooie vacht heeft etc. en dat mijn wijlen Airedale en onze toekomstige powderpuff daar geen last van hebben.
Bij ons komt er nooit geen br#k meer in, in elk geval. Ik ben mijn trimster Joke (AMBY trimmerij) nogal altijd zeer dankbaar dat ze mij in januari tipte over barf!! Zou nooit meer anders willen!
Laatst gewijzigd door Paula1976 op ma 26 okt 2009, 14:31, 1 keer totaal gewijzigd.