Sofi mankt - nagel kapot - (Pag 9) Leishmaniose... het gevecht begint weer?

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: Sofi mankt - nagel kapot

Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

DA (nog steeds waarneemster, maar ik vind haar wel goed) heeft Sofi vanochtend onderzocht en vond ook dat het er niet goed uit zag.
De poot lag behoorlijk ver open, je zag de hele nagel zitten.
We hadden afgesproken dat ze Sofi een roesje zou geven om goed te kunnen kijken in de poot en alles goed schoon te maken en foto's te maken om te zien of er iets in zat en of het bot en/of gewricht aangetast was.
Dat bleek gelukkig niet het geval te zijn en er was niets in de poot te vinden, niet op de foto en niet met het schoonmaken.
De nagel heeft ze verwijderd, alles met 4 hechtingen dichter gemaakt (zo ver lag hete dus open) en een drain er in gelegd.

Dramatisch om je hond volledig uitgestrekt en slapend achter te laten, we zijn maar boodschappen gaan doen en hebben haar 2 uur later weer opgehaald.

De DA vroeg nog of ze iets aan haar moest doen als ze toch onder narcose was, maar ja Sofi is een hele makkelijke hond op dat gebied. Haar tanden zien er prachtig uit, dus schoonmaken is niet nodig.
Ze suggereerde de anaalklieren, dus wij zeiden kijk maar.
Affijn onder narcose poepte Sofi en terwijl de DA daarnaar keek, leegde Sofi ook haar anaalklieren midden in haar gezicht, de assistent lag in een deuk en de DA weet nu hoe de inhoud van anaalklieren smaakt  :puke:

Woensdag of donderdag moeten we terug komen om de drain te laten verwijderen en de wond te laten controleren.
Een keer per dag moeten we het verband verschonen en wat AB zalf in de wond doen.
Overigens vond ik de wond er na 1x propolis creme er vanochtend wel beter uit zien dan gisteren.

Pffft wat een gedoe allemaal, arme Sofi.
Het zal wel even duren voordat dit goed genezen is.
Al die tijd moet ze met zo'n rotkap lopen, want ze blijft er zeker niet van af.
Nu ligt ze te slapen met haar schoentje aan, maar als ze straks actiever wordt of zonder toezicht is, dan zal ze toch haar kap moeten dragen.

Inmiddels zijn we er achter dat een kap van 25 cm te klein is, dan kan ze er nog steeds aanzitten met die lange nek en tong van haar, nu dus een 30 cm kap geprepareerd.

Bij Dursy Dog had ik een 25 cm kap besteld en betaald (comfy cone maat L), nu vrees ik dat die toch te klein zal zijn.
Vanochtend om 09.00 uur direct gebeld en de situatie uitgelegd. Natuurlijk kan ik hem terug sturen als de maat niet goed is en dan een grotere krijgen ,die is echter voor honden met een veel dikkere nek en die heeft Sofi niet. Ze heeft een lange kop en lange hals maar wel een dunne nek. Z
De dame begreep mijn dilemma en stuurt me nu zowel een L als een XL op en dan kan ik de beste houden en de ander terugsturen. Als beiden niet goed zitten kan ik beiden terugsturen en krijg ik mijn geld terug.
Wat een goede service zeg  :biggrin2:
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Da's zeker een goeie service !!! 

LEkker die anaalprut  :yucky: :yucky: :yucky:  ::) "eigen schild dikke bult" zou Sofi w.s. zeggen  :biggrin2: :biggrin2:
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

ach gos arme sofi, het is niet niks zo'n wond..
gelukkig is de nagel verwijderd en kan het nu goed gaan helen!
Ivonne
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ivonne »

Jeetje.... arm ding...  :-*
Femke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Femke »

Heel veel beterschap voor Sofi  :-* :-* :-* :-* :-*
Dian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Dian »

he getsie, beterschap voor Sofi. 't zal ook wel lekker zeer gedaan hebben :( Geef haar maar een dikke knuffel :bigarmhug: :bigarmhug: :bigarmhug:
Ike
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ike »

Ach arme Sofi, geef haar maar een hele dikke knuffel en ik hoop dat de wond nu snel zal helen!
Truus
5-sterren
5-sterren

Bericht door Truus »

Hopelijk gaat vanaf nu alles beter, knuffel voor jou en Sofie :-* :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Arme Sofi, ze ligt languit gestrekt vrijwel aan een stuk door te slapen.
Ze heeft wel wat gedronken, maar verder weinig interesse, tenzij ze denkt dat we weggaan, dan kijkt ze wat er gebeurt.
Ze voelt ook wat kouder aan, voor de zekerheid hebben we haar temperatuur opgenomen, maar die is 38.1 (vanochtend bij de DA 38.5), dus dat moet geen probleem zijn.
In de info die we meegekregen hebben staat dat de hond n.a.v. de narcose ook wat kouder zal zijn, dus dat klopt wel.
We hebben nog maar geen kap opgedaan, voorlopig ligt ze hier voor pampus uitgestrekt te slapen.
Lekker rustig in de werkkamer, waar ook vloerverwarming is, dus ze zal niet teveel afkoelen.

Hier zijn we wel even mee zoet vrees ik, maar hopelijk geneest het redelijk snel dankzij de hechtingen, feit dat de nagel er uit gehaald is en de drain die alle viezigheid kan afvoeren.
Ik hoop alleen dat ze nog wel wat meer bijkomt, zodat ik haar pijnstiller vanavond nog kan geven met en klein hapje vlees, omdat je altijd wat eten moet meegeven met die pijnstiller.
Echt eten is natuurlijk niet de bedoeling, dat komt later wel weer.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

misschien wilt ze wel wat vla, daarna die pijnstiller...
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

ik hoop dat Sofi zich snel beter voelt !!!!!!
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

sterkte met Sofi, hoop dat het snel dichtgaat.
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Ach gossie, arme sofie.
Hopelijk gaat het vanaf nu mooi herstellen en heeft de dame er niet zo veel last meer van.
Een dikke knuffel voor je lieve, mooie meisje. :-*
henneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door henneke »

zacht kusje op haar zere poot  :-* :-* :-*
Borke
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Borke »

Dank voor alle knuffels, Sofi geniet er van  :-*

Vanochtend Sofi weer meegenomen het park in aan de flexlijn en ze was heel levendig, wilde zelfs Borke nog uitdagen tot spel! Dat is niet zo handig natuurlijk, dus Borke snel weggelokt. Toen heeft ze haar energie maar gestoken in "het lezen van de krant" - snuffelen dus.
Gelukkig was het erg rustig in het park op dat vroege tijdstip, we zijn bijna niemand tegengekomen.
Ze had ook weer ontlasting (zag er prima uit ondanks de AB) en eindelijk weer eens geplast (sinds gistermiddag lunchtijd, terwijl ze wel flink gedronken had).

Gelukkig mocht ze nu ook weer wat eten en ik heb haar wat kvv van de katten gegeven aangelengd met flink wat water en meteen haar medicijnen erbij.

Verband verschoond en nu het gehecht is, ziet het er natuurlijk een stuk beter uit.
Ze trok echter haar poot los, dus de drain is er aan een kant nu alweer uit, maar aan de andere kant zit hij nog.
Alles weer netjes ingepakt met wat AB zalf en het verband wat we van de DA mee hadden gekregen.

Als het goed is dan komen vandaag de comfy cones van Dursy Dog, dus dan kunnen we kijken welke het beste zit en de ander weer terug sturen, ik ben benieuwd!
Ze draagt nu een 30 cm kap van de DA, die 25 cm kap was te kort, dan kon ze met die enorme tong van haar nog steeds bij de punt van haar poot komen en dat is precies waar het probleem zit.

Overigens wilde de DA haar andere poot nog wat scheren om haar de injectie van de narcose in te geven, maar dat heb ik gelukkig kunnen voorkomen, want bij Sofi is een geschoren plek meteen een aanstaand likgranuloom.
Ze heeft nu haar kap natuurlijk wel op, maar 2x per dag gaat die ook een tijdje af en dan zou ze aan zo'n kale plek gemakkelijk ongemerkt kunnen likken, daar zit immers geen verband omheen.

Plaats reactie