De poot lag behoorlijk ver open, je zag de hele nagel zitten.
We hadden afgesproken dat ze Sofi een roesje zou geven om goed te kunnen kijken in de poot en alles goed schoon te maken en foto's te maken om te zien of er iets in zat en of het bot en/of gewricht aangetast was.
Dat bleek gelukkig niet het geval te zijn en er was niets in de poot te vinden, niet op de foto en niet met het schoonmaken.
De nagel heeft ze verwijderd, alles met 4 hechtingen dichter gemaakt (zo ver lag hete dus open) en een drain er in gelegd.
Dramatisch om je hond volledig uitgestrekt en slapend achter te laten, we zijn maar boodschappen gaan doen en hebben haar 2 uur later weer opgehaald.
De DA vroeg nog of ze iets aan haar moest doen als ze toch onder narcose was, maar ja Sofi is een hele makkelijke hond op dat gebied. Haar tanden zien er prachtig uit, dus schoonmaken is niet nodig.
Ze suggereerde de anaalklieren, dus wij zeiden kijk maar.
Affijn onder narcose poepte Sofi en terwijl de DA daarnaar keek, leegde Sofi ook haar anaalklieren midden in haar gezicht, de assistent lag in een deuk en de DA weet nu hoe de inhoud van anaalklieren smaakt
Woensdag of donderdag moeten we terug komen om de drain te laten verwijderen en de wond te laten controleren.
Een keer per dag moeten we het verband verschonen en wat AB zalf in de wond doen.
Overigens vond ik de wond er na 1x propolis creme er vanochtend wel beter uit zien dan gisteren.
Pffft wat een gedoe allemaal, arme Sofi.
Het zal wel even duren voordat dit goed genezen is.
Al die tijd moet ze met zo'n rotkap lopen, want ze blijft er zeker niet van af.
Nu ligt ze te slapen met haar schoentje aan, maar als ze straks actiever wordt of zonder toezicht is, dan zal ze toch haar kap moeten dragen.
Inmiddels zijn we er achter dat een kap van 25 cm te klein is, dan kan ze er nog steeds aanzitten met die lange nek en tong van haar, nu dus een 30 cm kap geprepareerd.
Bij Dursy Dog had ik een 25 cm kap besteld en betaald (comfy cone maat L), nu vrees ik dat die toch te klein zal zijn.
Vanochtend om 09.00 uur direct gebeld en de situatie uitgelegd. Natuurlijk kan ik hem terug sturen als de maat niet goed is en dan een grotere krijgen ,die is echter voor honden met een veel dikkere nek en die heeft Sofi niet. Ze heeft een lange kop en lange hals maar wel een dunne nek. Z
De dame begreep mijn dilemma en stuurt me nu zowel een L als een XL op en dan kan ik de beste houden en de ander terugsturen. Als beiden niet goed zitten kan ik beiden terugsturen en krijg ik mijn geld terug.
Wat een goede service zeg