Droogmachines; het hoe,waar en wat.
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
dancingdaydream
- 4-sterren

Re: Droogmachines; het hoe,waar en wat.
Nja, ik ben benieuwd!! Ik verwacht dat hij vandaag binnen kan komen. Heb die van 25,- bij Aximax besteld, van de link uit dit topic 
pas maar op , kan een echte verslaving worden

Hoe kom je daar nou bij?

-
Benjy en Misty
- 5-sterren

- Contacteer:
Dat vraag ik me nou ook af.Tanna schreef: Hoe kom je daar nou bij?![]()
![]()
![]()
Hier geen gekochte beloningen meer. Alleen nog maar gedroogde beloningen en kaas ed. Luchtpijpringen zijn hier ook zo favoriet.
Ja echt super zo'n machientje ;-) wij kopen ook bijna niets meer, alleen als ik het eens een keertje vergeten ben op vakantie ofzo, maar dan kopen ik ook altijd gedroogd.
waar zouden we zijn zonder de droogmachine ;-) voor de honden.
waar zouden we zijn zonder de droogmachine ;-) voor de honden.
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik ga zo struisvogelvlees drogen, ben benieuwd!
gedroogde struisvogel vinden ze hier heerlijk, zelfs de nieuwe pupsel van de buren kent dat al 
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Zo, de Bomann staat aan.
Vind wel datie behoorlijk wat geluid maakt.
Ben ontzettend benieuwd, hoe dik maken jullie de stukjes/reepjes?
Kreeg na een aantal ringen last van me klauwen van het knippen, opzoek naar een goede schaar en/of mes.
De wildschaar die ik vandaag bij de action heb gekocht voor nog geen 3 euro was geen succes, al heb ik die meer voor karkassen knippen gekocht
Vind wel datie behoorlijk wat geluid maakt.
Ben ontzettend benieuwd, hoe dik maken jullie de stukjes/reepjes?
Kreeg na een aantal ringen last van me klauwen van het knippen, opzoek naar een goede schaar en/of mes.
De wildschaar die ik vandaag bij de action heb gekocht voor nog geen 3 euro was geen succes, al heb ik die meer voor karkassen knippen gekocht
Dat gaat goed hoor, ik heb het vorige week gedroogd, duurt wat langer omdat de stukken wat dikker waren, maar ze vinden het hier heerlijk!!Irish schreef: Ik ga zo struisvogelvlees drogen, ben benieuwd!
Uiteraard een vet randje eraf gesneden.
ik snij het vlees als het nog bijna helemaal bevroren is met een echte snijmachine
en dan snij ik het in plakjes van 3-4 mm.
-
viperenoscar
- 3-sterren

ik lees net dit stukje wel interessant om het vlees te drogen. Is het dan net zo gezond als vers voer of gebruiken jullie dit alleen als snack?
Zou wel een oplossing kunnen zijn voor dagjes weg als de hond meegaat (is met vers vlees wel lastig om goed genoeg koel te houden) of zelfs met vakanties
Zou wel een oplossing kunnen zijn voor dagjes weg als de hond meegaat (is met vers vlees wel lastig om goed genoeg koel te houden) of zelfs met vakanties
je kunt het best meenemen voor op vakanties, maar de meesten hier drogen echt voor snack, cq beloning 
Ik gebruik het als snack.viperenoscar schreef: ik lees net dit stukje wel interessant om het vlees te drogen. Is het dan net zo gezond als vers voer of gebruiken jullie dit alleen als snack?
Tijdens vac. neem ik vlees voer mee, en wat ik tekort kom koop ik ter plekke.
In elke supermarkt verkopen ze wel kippebouten en rundergehakt of soepvlees
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Nou de struisvogelvlees is mooi droog (denk ik!
, het is natuurlijk mijn eerste keer)
Gisteravond aangezet en om 7:30 uitgezet, dus dat lijkt me prima. (uurtje of 10)
Heb er ruim 100 gram gedroogde struis uitgehaald, met 5 schalen, denk dat ik volgende keer wel iets meer er op kan neerleggen.
Gisteravond aangezet en om 7:30 uitgezet, dus dat lijkt me prima. (uurtje of 10)
Heb er ruim 100 gram gedroogde struis uitgehaald, met 5 schalen, denk dat ik volgende keer wel iets meer er op kan neerleggen.
-
BubbaBling
- 5-sterren

Ik kan er altijd precies een kilo op kwijt 
En je houdt er dan denk ik iets van 200 gram van over.
Struisvogel zijn ze hier dol op
En je houdt er dan denk ik iets van 200 gram van over.
Struisvogel zijn ze hier dol op