Probleem poezebeest

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt over het zelf samenstellen voeding voor katten.

Moderators: koekje, pearlsofpassion

Re: Probleem poezebeest

Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Fijn ook dat ze het zo lekker vind, dat is al heel wat ;) ;D. Ik hoop dat ook de ontlasting goed
Vandaag wilde ik de beef geven. Weer in de magnetron. Hier trekt ze haar neus voor op. Dan toch maar een plakje van de natuurmix zagen en in de magnetron. Ook dit wil ze niet meer. Het verschil is dat ik gisteren nog de "oude" natuurmix had en vandaag de "nieuwe" voorraad. Ik kon ook geen verschil tussen de beef en de "nieuwe" natuurmix ontdekken. De natuurmix van de oude voorraad rook echt naar kippensoep als je het in de magnetron deed. Bij de nieuwe voorraad ruikt het hetzelfde als de beef.

Ze at zelfs al een klein beetje rauw wat ik er doorheen gemixed had. Maar goed dit is een tegenvaller. Het is niet de eerste keer dat ik de indruk krijg dat de samenstelling van Bibi anders is. Mijn andere kat maakt het geen barst uit, maar met een lastige eter is het niet fijn.

Ik hoop dat Carnibest wat beter aanslaat bij mijn kat.

Loeka
sylvia

Bericht door sylvia »

Bij carnibest is het mij ,en belangrijker Tijger nooit opgevallen dat er wat veranderd zou zijn in de samenstelling. Die is dus stabiel,wat ik zelf een eerste eis in een kant en klaar voer vindt.Tenslotte besluit je het te geven omdat de samenstelling je aanstaat.
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Ik hoop dat Carnibest wat beter aanslaat bij mijn kat.
HOERA HOERA HOERA, en of ze hier dol op is!!! Gisteren heeft ze voorzichtig het eerste beetje uit de magnetron opgepeuzeld. Vanavond stortte ze zich op haar bakje. Nog wel uit de magnetron. Vanaf morgen dus ook een pietsie rauw er door. :-)) En het belangrijkste de ontlasting blijft nog steed goed!

Loeka
chooky
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door chooky »

HOERA!!!!! :D :D :D
Gefeliciteerd!! En eet smaakeelijk aan de poes!
sylvia

Bericht door sylvia »

geweldig,dat zijn pas goeie berichten  :D
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Het wordt nog beter. Ze krijgt nog steeds Carnibest uit de magnetron, maar nu steeds meer gemengd met rauw. Dit neemt ongeveer de helft van haar bakje in beslag, de andere helft haar dieetbrokjes. Wat eet ze eerst? De Carnibest!!!  ;D  ;D  ;D  ;D

Wel heeft ze nog een keer overgegeven, maar toen had ze haar Carnibest te snel naar binnen geschrokt. :D Toen wilde ze even geen Carnibest meer... Maar ja ze vindt het spul toch wel erg lekker  ;D
Rosita
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Rosita »

Hoi Loeka,

Dat bibi steeds verschillend is dat heb ik negen mnd terug al gemerkt. De ene keer is het heel rood en nat en de andere keer heel geel/minder rood (misschien meer kip) en droger. Volgens mij is dit gewoon bibi en zal het nooit constant worden (daar bedoel ik niks negatiefs mee, juist fijn als je kat van variatie houd, maar de mijne dus niet). Ze krijgen nu alweer vier mnd carnibest en dat is gewoon constant. En Loeka je hebt gewoon een slimme kat dat ze de carnibest eerst eet  ;D. Ook mijn Dayna geeft soms over (met brokjes was dit nog erger), als dat er eenmaal uit is geef ik haar een klein uurtje later gewoon weer en dit blijft meestal wel hangen. Volgens mij eet je kat binnen een week alleen maar carnibest  ;D.

Veel succes
Rosita
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Fijn Loeka dat het goed gaat met Carnibest.
Die muts van mij lust het alleen met sardientjes erdoor of met de olie van de sardientjes.

Met Gina gaat het dus erg goed. Geen diaree meer en ze geeft ook niet meer over.
Toch is ze magerder geworden. Ze weegt nu amper 2,5 kilo.
Iemand een ideetje hoe dat kan? En heeft iemand tips hoe ik haar binnen korte tijd wat dikker kan krijgen?
Ze krijgt net zoveel voer als ze wil.

Gr. Sylvia
sylvia

Bericht door sylvia »

Heeft ze geen lintworm?
Misschien een nieuwe T4 test (alvleesklier)
Alsa ze voldoende eet zou ze gewoon aan moeten komen.
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Heeft ze geen lintworm?.
Als ze blijft vermageren zou je dat bijna wel denken.

Alsa ze voldoende eet zou ze gewoon aan moeten komen.
Ze eet meer dan voldoende.
Kan het ook zijn dat haar lijf deze reactie geeft i.v.m. de omschakeling naar vers?
Ze heeft natuurlijk een beste dreun gehad door dat halve jaar kwakkelen.
Ik moet er wel bij zeggen dat als ze uit gegeten is ik nog nooit zo'n tevreden koppie heb gezien.
sylvia

Bericht door sylvia »

Ze eet meer dan voldoende.
Kan het ook zijn dat haar lijf deze reactie geeft i.v.m. de omschakeling naar vers?
Ze heeft natuurlijk een beste dreun gehad door dat halve jaar kwakkelen.
Ik moet er wel bij zeggen dat als ze uit gegeten is ik nog nooit zo'n tevreden koppie heb gezien.

Ik zou het niet weten,maar je zou toch denken da als het nu beter gaat dat ze ook al is het langzaam aan moet gaan komen,ik zou het toch even goed in de gaten houden. Leuk is dat hé als ze zo tevreden zijn over hun eten :D
Robian
5-sterren
5-sterren

Bericht door Robian »

Ik zou het niet weten,maar je zou toch denken da als het nu beter gaat dat ze ook al is het langzaam aan moet gaan komen,ik zou het toch even goed in de gaten houden. Leuk is dat hé als ze zo tevreden zijn over hun eten :D
Ik denk ook dat ik teveel in 1 keer wil. Moet je kijken hoe ze al vooruit is gegaan...
We wachten wel even af en ik blijf haar nog maar een tijdje wegen.

En het is gewoon decadent zoals ze na het eten uit haar ogen kijkt.
Zo van; dat zit er weer in, jammie wat lekker...
sylvia

Bericht door sylvia »

En het is gewoon decadent zoals ze na het eten uit haar ogen kijkt.
Zo van; dat zit er weer in, jammie wat lekker...
;D ;D ;D ;D ;D
Loeka
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Loeka »

Met Gina gaat het dus erg goed. Geen diaree meer en ze geeft ook niet meer over.
Toch is ze magerder geworden. Ze weegt nu amper 2,5 kilo.
Iemand een ideetje hoe dat kan? En heeft iemand tips hoe ik haar binnen korte tijd wat dikker kan krijgen?
Ze krijgt net zoveel voer als ze wil.
Gr. Sylvia
Vreemd dat ze afvalt. Die meid van mij was wel erg afgevallen toen ze erg last had van die diarree. Met de dieetbrokjes is ze goed aangekomen. Nu dan met Carnibest lijkt het ook goed te gaan.

Wat het bij jou kat kan zijn? Wormen denk ik niet, want dan krijgen ze juist een dik buikje ;)

Katten met een nierprobleem zijn ook erg mager.

Maar als ze nu op een stabiel gewicht zit, is er toch eigenlijk geen probleem? Bovendien, waarom zou je ze snel dikker willen hebben? Bij mensen die te mager zijn gaat dat ook tergend langzaam(andersom is een vaak ander verhaal;) ) Als ze zich goed voelt, goed eet/drinkt en niet verder afvalt lijkt mij er niets aan de hand. Maar ja ben geen DA.

Overigens dat tevreden koppie na het eten uit zich bij mijn poezebeest in zich met nog meer liefde voor zichzelf wassen. In het begin zelf alleen al als er aan geroken had :P

Mijn tuttebel heeft vandaag voor het eerst Carnibest op zonder de magnetron. Ik heb het vlees gemengd met haar dieetbrokjes. En zowaar het bleef allemaal binnen! ;D
Ze zit nu zelfs al bovenop de koelkast te wachten op haar eten. Niet zo'n beetje slim die meid :) Geen diarree nog steeds. Nu een week zo volhouden en dan weer contact opnemen met de DA om te vertellen dat ik gevonden heb waar ze tegen kan. Ik kan niet wachten tot het zo ver is!
Laatst gewijzigd door Loeka op di 07 okt 2003, 19:34, 1 keer totaal gewijzigd.
sylvia

Bericht door sylvia »

Mijn tuttebel heeft vandaag voor het eerst Carnibest op zonder de magnetron. Ik heb het vlees gemengd met haar dieetbrokjes. En zowaar het bleef allemaal binnen!
Ze zit nu zelfs al bovenop de koelkast te wachten op haar eten. Niet zo'n beetje slim die meid Geen diarree nog steeds. Nu een week zo volhouden en dan weer contact opnemen met de DA om te vertellen dat ik gevonden heb waar ze tegen kan. Ik kan niet wachten tot het zo ver is!
Hartstikke goed joh ! :D Ik denk dat je da niet zou kunnen raden waar jouw poezebeest tegen kan ;D
Laatst gewijzigd door sylvia op wo 08 okt 2003, 09:14, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie