Dan zou ik heel goed lezen wat er op de baal staat...fydgi schreef: wauw das wel interessant
maar euh geldt dat dan ook voor brokken zoals farmfood, taste of the wild .. ?
Barf versus brokken
Moderator: Lizzy
Re: Barf versus brokken
op de baal?
Farm Food HE bevat:
?Vlees en dierlijke producten (rundvlees en hemoglobine poeder), mais, gerst, rijst (alle drie voorgekookt), vetten en oliën (rundervet, sojaolie,zonnebloemolie, lijnzaadolie (koudgeperst)), biergist, lecithine, inuline, mineralen, vitaminen en sporenelementen.
Analyse:
Ruw eiwit: 24,0%
Ruw vet: 14,0%
Ruwe celstof: 2,0%
Ruwe as: max. 6%
Vocht: 8,0%
Calcium(Ca): 1,0%
Fosfor(P): 0,8%
Kalium(K): 0,6%
Natrium(Na): max. 0,2%
Magnesium(Mg): 1450 mg/kg
Nutritioneletoevoegingsmiddelen per kg:
E672 Vitamine A (retinol): 12500 IE
E671 Vitamine D3 (25-hydroxycholecalciferol): 1.250 mg
Vitamine E: 100 mg
Vitamine K: 3 mg
Vitamine B1 (thiamine): 12,5 mg
E101 Vitamine B-2 (riboflavine): 12 mg
Niacine: 50 mg
Vitamine B6 (pyridoxine hydrochloride): 7,3 mg
Vitamine B12 (cobalamine): 0,05 mg
Vitamine C (ascorbinezuur): 100 mg
Pantotheenzuur (vit. B5): 52 mg
Biotine (vit. H): 0,23 mg
Folinezuur (vit. B9): 9 mg
Inositol: 300 mg
Choline-Chloride: 2 mg
E5 Mangaan (mangaan(II)oxide/-sulfaat): 28 mg
E4 Koper ( Koper(II)sulfaat/- Chelaat): 8 mg
E6 Zink (Zinksulfaat/-Chelaat): 60 mg
3b8.10 Selenium (organische vorm CNCM 1-3060): 0,2 mg
Jodium (kaliumjodide): 0,8 mg
E3 Cobalt(II)sulfaat (heptahydraat): 2 mg
Verteerbaarheid: 86,83 %
Eiwit/Energieaandeel: 23,16 %
Energie: 4145 Kcal/kg
?Vlees en dierlijke producten (rundvlees en hemoglobine poeder), mais, gerst, rijst (alle drie voorgekookt), vetten en oliën (rundervet, sojaolie,zonnebloemolie, lijnzaadolie (koudgeperst)), biergist, lecithine, inuline, mineralen, vitaminen en sporenelementen.
Analyse:
Ruw eiwit: 24,0%
Ruw vet: 14,0%
Ruwe celstof: 2,0%
Ruwe as: max. 6%
Vocht: 8,0%
Calcium(Ca): 1,0%
Fosfor(P): 0,8%
Kalium(K): 0,6%
Natrium(Na): max. 0,2%
Magnesium(Mg): 1450 mg/kg
Nutritioneletoevoegingsmiddelen per kg:
E672 Vitamine A (retinol): 12500 IE
E671 Vitamine D3 (25-hydroxycholecalciferol): 1.250 mg
Vitamine E: 100 mg
Vitamine K: 3 mg
Vitamine B1 (thiamine): 12,5 mg
E101 Vitamine B-2 (riboflavine): 12 mg
Niacine: 50 mg
Vitamine B6 (pyridoxine hydrochloride): 7,3 mg
Vitamine B12 (cobalamine): 0,05 mg
Vitamine C (ascorbinezuur): 100 mg
Pantotheenzuur (vit. B5): 52 mg
Biotine (vit. H): 0,23 mg
Folinezuur (vit. B9): 9 mg
Inositol: 300 mg
Choline-Chloride: 2 mg
E5 Mangaan (mangaan(II)oxide/-sulfaat): 28 mg
E4 Koper ( Koper(II)sulfaat/- Chelaat): 8 mg
E6 Zink (Zinksulfaat/-Chelaat): 60 mg
3b8.10 Selenium (organische vorm CNCM 1-3060): 0,2 mg
Jodium (kaliumjodide): 0,8 mg
E3 Cobalt(II)sulfaat (heptahydraat): 2 mg
Verteerbaarheid: 86,83 %
Eiwit/Energieaandeel: 23,16 %
Energie: 4145 Kcal/kg
Ja sorry hoor, ik raak er niet van onder de indruk. Ik lees wel vaak dat mensen dat goed vinden voor hun hond.
Ik denk wel zeker beter dan de goedkope troep.
Maar hoeveel procent vlees?
Als ik dierlijke bijproducten lees dan hoef ik het al niet meer.
Ik denk wel zeker beter dan de goedkope troep.
Maar hoeveel procent vlees?
Als ik dierlijke bijproducten lees dan hoef ik het al niet meer.
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
de redder schreef: Kwam nog een filmpje tegen over hondenvoer,
-
Parelridder
- 5-sterren

- Contacteer:
??? Da's hetzelfde linkje als je de posting er voor plaatste..de redder schreef: Ik heb er nog één,
Je bepaalt zelf wat je de hond voert.
Het wordt tijd dat die multinationals op hun vingers getikt worden. Vet verdienen aan afval.
Je hebt gelijk, ik heb het direct gecorrigeerd.Parelridder schreef: ??? Da's hetzelfde linkje als je de posting er voor plaatste..
Hoi
Het is niet dat ik ga zeggen dat farmfood goed is hoor, ik vraag me gewoon af of er wel een goede brok bestaat en had de ingredienten van farmfood even opgezocht. Heb het zelf nog nooit gegeven dus weet niet wat het doet voor mijn honden.
Het is niet dat ik ga zeggen dat farmfood goed is hoor, ik vraag me gewoon af of er wel een goede brok bestaat en had de ingredienten van farmfood even opgezocht. Heb het zelf nog nooit gegeven dus weet niet wat het doet voor mijn honden.
-
Martine-Tom
Nee.fydgi schreef: Hoi
Hoe goed de ingredienten ook mogen zijn, het blijft doodgekookte meuk.
Het vleesmeel (god mag weten waarvan, en ik weet het ook) wordt gekookt. Alle goede stoffen worden kapot gekookt.
En later weer kunstmatigd toegevoegd. Daarom alleen al moet ik geen brok voor mijn hond. Tja mijn hond kan niet kiezen en praten, dat moet ik toch echt doen..-)
De slechtste versvoer is nog altijd beter dan de beste brok.
Ach op internet staat genoeg..
En later weer kunstmatigd toegevoegd. Daarom alleen al moet ik geen brok voor mijn hond. Tja mijn hond kan niet kiezen en praten, dat moet ik toch echt doen..-)
De slechtste versvoer is nog altijd beter dan de beste brok.
Ach op internet staat genoeg..
Nee, daar kom ik niet. Kan zijn dat ik daar misschien genoemd wordt (als eigenaar van dit forum, barfplaats)?de redder schreef: Ik ben jou eerder tegengekomen. Is dat ook niet toevallig op http://www.hondenpage.nl??
-
Limbabnees
- 3-sterren

Ik vind het wel grappig da Cesar Millan ook hoofdzakelijk barft 
Wegens gezondheidsredenen, in overleg met zijn DA ... dat zegt toch ook wat.
Ik denk dat ik je hond gewoon eerder gezien hebt...Lizzy schreef: Nee, daar kom ik niet. Kan zijn dat ik daar misschien genoemd wordt (als eigenaar van dit forum, barfplaats)?
Het is al heel wat dat je dierenarts over kvv, barf en versvoer weet. De meesten vinden de brok goed en wordt het zelfs aanbevolen....tja tijdens hun studie hebben ze geloof ik iets van 7 uur studie aan voedsel..Limbabnees schreef: Ik vind het wel grappig da Cesar Millan ook hoofdzakelijk barft
Vanwege gezondheidsredenen.....verbaast me echt niets...
Ik voer barf, omdat ik het leuk vind om mijn hond te zien stoeien met een bot. KVV en brokken zijn zo weg.
De bijkomende voordelen zijn compacte stoelgang en een hagelwit en vlijmscherp gebit. Vooral aan de poep denk ik te kunnen
zien dat barf goed voor een hond is, maar om eerlijk te zijn ben ik geen expert op het gebied van hondenpoep. Onlangs heeft onze hond een dagje in de opvang gezeten en daar krijgt ze gewoon brokken, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar als je ziet hoeveel stront er na een enkele dag geproduceerd wordt dan vraag ik me af wat de voedingswaarde van die brokken was. Ze was ook helemaal opgezet, ik denk van gas.
Aan de andere kant, net zoals een hond moet leren barfen moet een barfende hond misschien ook leren om te 'brokken'.
Brokken mag dan minder goed zijn, toch denk ik dat onze hond net zo gelukkig zou zijn op brokken als op barf. Een hondenmaag kan nu eenmaal heel veel hebben. En er zijn miljoenen honden die het prima op brokken doen. Er zijn zelfs veganistische honden die helemaal geen vlees krijgen, en wat denk je...? Ook die doen het prima. Honden (de mijne zeker) vreten alles wat op hun pad komt. Het zijn overlevers.
Ik heb niks met mensen die negatief zeuren over barf, maar dat komt omdat ze niet weten waar ze het over hebben. Het zijn vaak napraters. Aan de andere kant heb ik ook niks met de barf fundamentalisten. Wij barfers weten toch ook niet precies wat we onze honden voeren? Ja, rund of kip, maar heb je enig idee wat er allemaal in die beesten gespoten wordt? Wolven eten geen kistkalveren en ook geen legbatterijkippen. Als er wolven in Nederland waren zouden ze al dat aangereden wild eten wat je hier langs de weg kunt vinden en het daar prima op doen. Waarom? Omdat het net als de hond een overlever is.
Terwijl ik dit schrijf is onze hond druk bezig met een een stuk ruggengraat/rib van een kalf en ik vind dat 10 x leuker dan naar de tv kijken (nou ja, tenzij het voetbal is) en dat is voor mij niet de enige reden, maar wel de voornaamste reden om te barfen.
De bijkomende voordelen zijn compacte stoelgang en een hagelwit en vlijmscherp gebit. Vooral aan de poep denk ik te kunnen
zien dat barf goed voor een hond is, maar om eerlijk te zijn ben ik geen expert op het gebied van hondenpoep. Onlangs heeft onze hond een dagje in de opvang gezeten en daar krijgt ze gewoon brokken, ik heb daar niet zoveel problemen mee, maar als je ziet hoeveel stront er na een enkele dag geproduceerd wordt dan vraag ik me af wat de voedingswaarde van die brokken was. Ze was ook helemaal opgezet, ik denk van gas.
Aan de andere kant, net zoals een hond moet leren barfen moet een barfende hond misschien ook leren om te 'brokken'.
Brokken mag dan minder goed zijn, toch denk ik dat onze hond net zo gelukkig zou zijn op brokken als op barf. Een hondenmaag kan nu eenmaal heel veel hebben. En er zijn miljoenen honden die het prima op brokken doen. Er zijn zelfs veganistische honden die helemaal geen vlees krijgen, en wat denk je...? Ook die doen het prima. Honden (de mijne zeker) vreten alles wat op hun pad komt. Het zijn overlevers.
Ik heb niks met mensen die negatief zeuren over barf, maar dat komt omdat ze niet weten waar ze het over hebben. Het zijn vaak napraters. Aan de andere kant heb ik ook niks met de barf fundamentalisten. Wij barfers weten toch ook niet precies wat we onze honden voeren? Ja, rund of kip, maar heb je enig idee wat er allemaal in die beesten gespoten wordt? Wolven eten geen kistkalveren en ook geen legbatterijkippen. Als er wolven in Nederland waren zouden ze al dat aangereden wild eten wat je hier langs de weg kunt vinden en het daar prima op doen. Waarom? Omdat het net als de hond een overlever is.
Terwijl ik dit schrijf is onze hond druk bezig met een een stuk ruggengraat/rib van een kalf en ik vind dat 10 x leuker dan naar de tv kijken (nou ja, tenzij het voetbal is) en dat is voor mij niet de enige reden, maar wel de voornaamste reden om te barfen.