Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
ergens op youtube staat een filmpje/test met middelen tegen slakken.
Koperband, aluminium, borstels en stroom, en combnaties hiervan. Sommige dingen werkten totaal niet andere in eerste instantie, maar er was er 1 die eruit sprong en dat was een 9voltbatterij. 2 draden om de bak, ca 1cm van elkaar, elk draad op een andere pool aansluiten. Je hebt dan een open verbinding, de slak zorgt voor een gesloen verbinding en die krijgt dan een stroomstoot. Na een seisoen was batterij van 9v naar 5v gegaan.
Zag er wel goed uit om te proberen, dus dat ga ik proberen tegen slakken in de bakken. En zoals het er nu naar uitziet komen hier loopeenden en die mogen ook aan het werk.
Koperband, aluminium, borstels en stroom, en combnaties hiervan. Sommige dingen werkten totaal niet andere in eerste instantie, maar er was er 1 die eruit sprong en dat was een 9voltbatterij. 2 draden om de bak, ca 1cm van elkaar, elk draad op een andere pool aansluiten. Je hebt dan een open verbinding, de slak zorgt voor een gesloen verbinding en die krijgt dan een stroomstoot. Na een seisoen was batterij van 9v naar 5v gegaan.
Zag er wel goed uit om te proberen, dus dat ga ik proberen tegen slakken in de bakken. En zoals het er nu naar uitziet komen hier loopeenden en die mogen ook aan het werk.
Vanavond mijn gras gesproeid, gewoon, omdat het kan 
Weet iemand waarmee ik de groene aanslag van mijn pvc schutting kan krijgen? Azijn is niet handig want er staan ook planten onder...
Weet iemand waarmee ik de groene aanslag van mijn pvc schutting kan krijgen? Azijn is niet handig want er staan ook planten onder...
ik heb ooit is gehoord bier voor slakken weg te houden,zag het ook regelmatig in bekertjes staan bij de moestuintjes,weet niet of het al gezegd is door iemand
-
hannabelgje
- 5-sterren

Mijn muskuseend lust ook graag slakken. Helaas lust ze ook heel graag groentenplantjes.
-
Barbaravh
- 4-sterren

Zal waarschijnlijk wel lukken, maar dan gaan ze ergens anders heen.-Annemarie- schreef: Ik kreeg vandaag een folder op de mat waar slakkenborstels in stonden.
http://www.tijdschriftdetuin.nl/nieuw-s ... n-slakken/
Zou dat werken?
Hier worden biervallen geplaatst, gaan ze dood van. Er zitten hier massa's slakken, dus heb ze liever dood.
-
lianneke
- 5-sterren

[quote="kiara"]
ik heb ooit is gehoord bier voor slakken weg te houden,zag het ook regelmatig in bekertjes staan bij de moestuintjes,weet niet of het al gezegd is door iemand
[/quote]
Ja, dit doe ik al jaren, werkt goed.
[/quote]
Ja, dit doe ik al jaren, werkt goed.
ik heb geen idee of borstels werken
[quote="eelke"]
[/quote] Mijn buren hebben het met de hogedrukspuit gedaan, ging perfect.
[/quote] Mijn buren hebben het met de hogedrukspuit gedaan, ging perfect.
Hier komt de komkommer en de thijm uit, maar de tomaten nog niet. Ik heb nu iets meer dan een week gezaaid, gaan ze nog komen? :/
- Fenixjuh
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik had 3 weken geleden e.e.a. gezaaid, storm erover heen, dacht dat de aarde wel dichtgeslagen was en verwachtte niets meer.. Van de week opnieuw gezaaid, komt het vorige ineens op (oeps, alsnog te weinig vakjes
)
Geduld schijnt een schone zaak te wezen
8) 
Geduld schijnt een schone zaak te wezen
DRK; tomaten zijn volgens mij warmtekiemers. Waar staan ze ??
Vlak aan het raam, waar ze de ochtend/voormiddag zon hebben en vlak bij de verwarming die mijn wederhelft wel nog af en toe aanzet.
Dan zou ik het nog een weekje aanzien.
:thumbs: oké, doen we dan!
-
orinake
- 5-sterren

- Contacteer:
[quote="DRK"]
[/quote]
Denk dat ze hier een dag of 10 nodig hadden
dus ff geduld.
Hier staat alles ondertussen in de serre.
Ik was het beu van een overvolle vensterbank te hebben en naar bezoek toe was het ook maar een gek zicht.
Vandaag kwam mijn dienstverantwoordelijke langs dus wilde ik alles daar weg.
De kleine miniplantjes staan nu dus in de serre op tafel.
Ik zie wel wat het geeft.
Het is allesinds lekker warm in de serre!
[/quote]
Denk dat ze hier een dag of 10 nodig hadden
Hier staat alles ondertussen in de serre.
Ik was het beu van een overvolle vensterbank te hebben en naar bezoek toe was het ook maar een gek zicht.
Vandaag kwam mijn dienstverantwoordelijke langs dus wilde ik alles daar weg.
De kleine miniplantjes staan nu dus in de serre op tafel.
Ik zie wel wat het geeft.
Het is allesinds lekker warm in de serre!
[quote="Nynke"]
Mijn buren hebben het met de hogedrukspuit gedaan, ging perfect.
[/quote]
Ja, daar staan mijn hyacinten voor, dus dat wordt toch lastig...
Mijn buren hebben het met de hogedrukspuit gedaan, ging perfect.
[/quote]
Ja, daar staan mijn hyacinten voor, dus dat wordt toch lastig...