Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Lil

Bericht door Lil »

Tanna schreef: Bedankt dat je dit meldt. Wij kijken eigenlijk alleen maar BBC, dus we zouden dit anders hebben gemist. We zullen het opnemen. Hopelijk komen er minder schreeuwerige types aan het woord en blijft het tegengeluid iets beschaafder, want ik vind het geen reclame voor onze wijk.
Vanmorgen was ik met de hond in het park, de vogels floten, er vloog op ooghoogte een buizerd voor me langs en ik heb een paar gezellige gesprekjes gehad met mensen die nu eens niet over het azc begonnen, dat was prettig. De glasscherven en het gebruikte condoom bij een van de bankjes waren niet zo prettig, maar zulke dingen vind ik ook op andere plekken dan bij ons in de buurt.
Ik woon in een ieniemienie gehuchtje, best 'sjiek op sommige plaatsen', maar ik vind in het veld helaas regelmatig afval en condooms. Dat is overal. Hier is gelukkig geen discussie over azc, want het oude dat dicht was is weer geopend. Dat ligt in het bos en daar heeft niemand last van.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lil schreef: Ik woon in een ieniemienie gehuchtje, best 'sjiek op sommige plaatsen', maar ik vind in het veld helaas regelmatig afval en condooms. Dat is overal. Hier is gelukkig geen discussie over azc, want het oude dat dicht was is weer geopend. Dat ligt in het bos en daar heeft niemand last van.
Behalve de boskabouters natuurlijk  :P
Lil

Bericht door Lil »

Kaio schreef: Behalve de boskabouters natuurlijk  :P
Ik ben er ook niet blij mee, want ze zijn geen honden gewend. Ik maakte mee dat eerst een horde kinderen (stuk of 10 of zo) met stokken en stenen naar de honden gingen gooien en de dag erna dus dat ze allemaal tegelijkertijd op Jones kwamen afrennen. Helaas wandel ik daar dus niet meer. Maar goed ik kan jonge kinderen niet kwalijk nemen dat zij het fenomeen hond niet kennen en je niet in het Nederlands (of Duits of Engels) met ze kunt communiceren.
Tanna
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tanna »

Lil schreef: Ik woon in een ieniemienie gehuchtje, best 'sjiek op sommige plaatsen', maar ik vind in het veld helaas regelmatig afval en condooms. Dat is overal. Hier is gelukkig geen discussie over azc, want het oude dat dicht was is weer geopend. Dat ligt in het bos en daar heeft niemand last van.
Waar ik de condooms meestal zie liggen is bij een bankje dat in het park staat, tegenover een grote vijver. Aan de andere kant van de vijver wonen mensen die ook nog zien wat er gebeurt voordat het condoom op het paadje wordt gegooid............ :o ???
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Lil schreef: Ik ben er ook niet blij mee, want ze zijn geen honden gewend. Ik maakte mee dat eerst een horde kinderen (stuk of 10 of zo) met stokken en stenen naar de honden gingen gooien en de dag erna dus dat ze allemaal tegelijkertijd op Jones kwamen afrennen. Helaas wandel ik daar dus niet meer. Maar goed ik kan jonge kinderen niet kwalijk nemen dat zij het fenomeen hond niet kennen en je niet in het Nederlands (of Duits of Engels) met ze kunt communiceren.
Ondanks dat je iets niet ken zou je er niet met stukken of stenen naar moeten gooien  :-X
Dat ze uit ontwetendheid erop af rennen kan ik nog voor inkomen, of wegrennen, beter, maar bekogelen heeft weer met badadigheid/ geweld te maken en dus gebrek aan of verkeerde opvoeding en dat kan ik weer niet goed praten.

Dus dat er niemand last van heeft, klopt dus niet. Jij komt erdoor niet meer in het bos wegens last  :-\

Over kinderen gesproken, vraagt een klein jochie vandaag 'bijten die?' Nee' en begint ze direct te aaien. Verschoot ff ervan zo snel, weet ik dat voor de toekomst, gelukkig vinden ze dat prima.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Lil schreef: Ik ben er ook niet blij mee, want ze zijn geen honden gewend. Ik maakte mee dat eerst een horde kinderen (stuk of 10 of zo) met stokken en stenen naar de honden gingen gooien en de dag erna dus dat ze allemaal tegelijkertijd op Jones kwamen afrennen. Helaas wandel ik daar dus niet meer. Maar goed ik kan jonge kinderen niet kwalijk nemen dat zij het fenomeen hond niet kennen en je niet in het Nederlands (of Duits of Engels) met ze kunt communiceren.
Maar uuuh, stokken en stenen naar honden gooien... Waarom zou je dat in hemelsnaam doen?
Ik vind dat toch echt een schokkend gebrek aan respect voor levende wezens  :'(
Lil

Bericht door Lil »

[quote="Hope"]
Maar uuuh, stokken en stenen naar honden gooien... Waarom zou je dat in hemelsnaam doen?
Ik vind dat toch echt een schokkend gebrek aan respect voor levende wezens  :'andereote]

Klopt! Maar helaas is dat in veel culturen doodnormaal. En Nederland kan er met zijn bioindustrie ook wat van. Ik heb gezien hoe de arme beesten die wij eten geladen worden op de boerderij en uitgeladen in de slacht na hun geweldige leven.

Eh tja, opvoeding van deze kinderen is misschien dat je honden moet wegjagen omdat ze vies zijn of het vee aanvallen?

We kijken met onze westerse ogenerna. Honden hebben er nul komma niets aan overgehouden zelfs de stresskip niet. Was ook heel ver van raak en Jones dacht volgens mij ff oooo leuk stok.

Ik kies er voor daar niet meer te gaan, omdat door werk ik alleen kan op tijden dat de kinderen buiten zijn. Ze zijn uren verplicht binnen. Daarbij heb ik gewoon een hond met veel groter risico op reactief gedrag dan de gemiddelde hond. Met de andere twee zou ik daar gewoon wandelen net zoals de meeste hondenbezitters nog steeds doen. Er is zoveel wandelgelegenheid hier. No big deal die ene plek te vermijden. Het is maar 1 plekje joh, dan kies je toch een ander als het niet bevalt.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Maar je ziet toch wel dat het andermans "bezit" is?

Natuurlijk, alles kent ook een andere kant. Maar zulke verschillen in cultuut vind ik gewoon vreemd groot.
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

Niet alleen in het bos maar ook in het riet en een hond als Pike met zijn rubberfobie kwam er altijd mee aanzetten. Wat ik nu weer gevonden heb, lekker baas! Was ik toch niet blij mee dus ik had daar wel last van helaas.
En als die kinderen met stenen en stokken naar de honden gooien, vind ik dat behoorlijk ongepast. Ik begrijp wel dat dat in hun thuisland volkomen normaal is maar ze zijn niet meer in hun thuisland. Dus kunnen ze maar beter zo snel mogelijk leren dat dat hier niet gebruikelijk is. Met wegblijven leer je ze dat niet. Ze stenigen daar ook zonder gewetensbezwaar vrouwen. Dat mogen ze hier ook niet.
Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Hope schreef: Maar je ziet toch wel dat het andermans "bezit" is?

Natuurlijk, alles kent ook een andere kant. Maar zulke verschillen in cultuut vind ik gewoon vreemd groot.
Mja ik weet niet wat voor AZC dat is, maar als je niets anders in je leven gewend bent dan geweld, zoals de mensen uit Syrië of andere oorlogsgebieden, hoe moet zo'n kind dan weten wat normaal is? Ik weet niet hoe lang ze er wonen en het is natuurlijk niet helemaal te rechtvaardigen (en zeker niet leuk voor je honden, het is en blijft verkeerd) maar misschien wel te begrijpen vanuit de achtergrond van die kinderen. En ik denk dat je dat als ouder ook 'ontgaat', waar je kind eigenlijk mee bezig is of welke ideeën hij of zij erop nahoudt in de tijd dat je ze niet kunt controleren (als ze dus in dat bos lopen zonder toezicht). Kijk ook maar waar Nederlandse (allochtoon of autochtoon) jongeren toe in staat zijn (iets met rotjes aan een kat vastbinden of vuurpijlen of andere gekkigheid), zonder cultuurverschil.  :(
Lil

Bericht door Lil »

pike schreef: Niet alleen in het bos maar ook in het riet en een hond als Pike met zijn rubberfobie kwam er altijd mee aanzetten. Wat ik nu weer gevonden heb, lekker baas! Was ik toch niet blij mee dus ik had daar wel last van helaas.
En als die kinderen met stenen en stokken naar de honden gooien, vind ik dat behoorlijk ongepast. Ik begrijp wel dat dat in hun thuisland volkomen normaal is maar ze zijn niet meer in hun thuisland. Dus kunnen ze maar beter zo snel mogelijk leren dat dat hier niet gebruikelijk is. Met wegblijven leer je ze dat niet. Ze stenigen daar ook zonder gewetensbezwaar vrouwen. Dat mogen ze hier ook niet.
Hoe moet ik kinderen dat leren? Er is geen tolk bij, nog niet eens volwassenen.

En ik leen mij daar niet voor. Wat als mijn hond bijt en ik hem kwijt raak? Hem weerloos maken door te muilkorven zodat die kinderen dat leren? Wonen die kinderen daar nog of zitten er anderen nu? Ik voel mij maar voor 1 ding verantwoordelijk: mijn honden.

Uiteraard moeten ze leren dat het ongepast is. Maar dan niet via mij.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik denk wel dat deze mensen bij aankomst toch iets minder aan hun lot over gelaten moeten worden hoor. Ze moeten een paar uur bijgepraat worden en in een soort notendop horen wat hier 'normaal' is. Bijna onmogelijk maar toch... Als je dit hier leest, als je op het nieuws hoort dat ze over de snelweg fietsen met de dood tot gevolg en mijn moeder maakte in de supermarkt mee dat een meneer niet alleen het gratis kopje koffie pakte, maar meteen de kastjes van de koffiecorner leeg haalde en de inhoud mee wilde nemen, wat het personeel kon voorkomen.
Ik denk dat veel geen kwade wil is maar gewoon een kwestie van geeeeen idee hebben. Best sneu!
Laatst gewijzigd door Jantina op zo 18 okt 2015, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Jantina schreef: Ik denk wel dat deze mensen bij aankomst toch iets minder aan hun lot over gelaten moeten worden hoor. Ze moeten een paar uur bijgepraat worden en in een soort notendop horen wat hier 'normaal' is. Bijna onmogelijk maar toch... Als je dit hier leest, als je op het nieuws hoort dat ze over de snelweg fietsen met de dood tot gevolg en mijn moeder maakte in de supermarkt mee dat een meneer niet alleen het gratis kopje koffie pakte, maar meteen de kastjes van de koffiecorner leeg haalde en de inhoud mee wilde nemen, wat het personeel kon voorkomen.
Ik denk dat veel kwade wil is maar gewoon een kwestie van geeeeen idee hebben. Best sneu!

Wij hadden hier jaren geleden een AZC . De mensen liepen langs en over de spoorbaan  :-X Gewoon om over te steken , dat was sneller
Maar ja in de landen van herkomst is dat misschien normaal , maar hier kan dat dus echt niet
Dat heeft ook weken geduurd , en er zijn gelukkig geen  ernstige ongelukken gebeurt
Lil

Bericht door Lil »

Jantina schreef: Ik denk wel dat deze mensen bij aankomst toch iets minder aan hun lot over gelaten moeten worden hoor. Ze moeten een paar uur bijgepraat worden en in een soort notendop horen wat hier 'normaal' is. Bijna onmogelijk maar toch... Als je dit hier leest, als je op het nieuws hoort dat ze over de snelweg fietsen met de dood tot gevolg en mijn moeder maakte in de supermarkt mee dat een meneer niet alleen het gratis kopje koffie pakte, maar meteen de kastjes van de koffiecorner leeg haalde en de inhoud mee wilde nemen, wat het personeel kon voorkomen.
Ik denk dat veel geen kwade wil is maar gewoon een kwestie van geeeeen idee hebben. Best sneu!
Helemaal mee eens!!!
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Kijken jullie even mee op nos.nl?  :-\ neem ook even de tijd voor het filmpje van de optocht  :-X

Plaats reactie