Re: Wat heb je enzovoort....deel 661

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Sterkte met Oscar :-*

Goed nieuws Tessa!
Charlie Angel
Moderator

Bericht door Charlie Angel »

Beterschap voor Oscar. [emoji8]

En dat is goed nieuws van Tessa, wat een opluchting!

Gisteren hier in de flat de kerstbingo gehad, ik was de assistente. Geen nummer geroepen en toch schor. [emoji16] Dit was het laatste waar ik hulp in heb gegeven voorlopig, eerst de rest goed op de rit hebben en houden.
We houden vandaag lekker een rustig dagje, kan ik morgen weer goed aan het werk .

Een fijn weekend allemaal! [emoji8]
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Arme Oscar :-[ Fijn dat het alweer iets beter met hem gaat :-*

Fijn dat de melkkliertumor goedaardig is Tessa...

Vanaf komende maandag ga ik mijn neefje en mijn nieuwe nichtje weer knuffelen :D :D :D Mijn neefje is ondertussen tweeëneenhalf en mijn nichtje is maandag negen weken :smitten: Ik ben zoooo benieuwd hoe ze gegroeid is...
Nu dus heel hard aan het voorwerken voor mijn studie, omdat ik verwacht dat ik komende week bij mijn ouders niet veel kan doen maar ik de komende weken wel veel opdrachten moet inleveren en volgende maand tentamens heb.
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Oh bah sterkte met Oscar en de geur Kaela. Hoop hij heeft net als Foppe gewoon een maag darm virusje. Foppe braakte grijze massa op heel bah.

Vanmorgen vroeg twee rondes gedaan met vier honden. Leuk met een niet dappere Bouvier opgelopen die langzaam ging ontspannen en uiteindelijk zelfs begreep dat de grote zwarte enorm lief is. Jammer dat iedereen altijd zegt laat zo een vooral het zelf uitzoeken (lees arme beestje wordt continue opgejaagd). Met beleid heeft ze nu heerlijk gespeeld ook met twee andere honden die aansloten. Mijn buitenvee verblijf super schoon gemaakt en binnen gepoetst. 18 kilo vlees gereed gemaakt voor de komende week en nu even wachten op een kort bezoekje van een bekende. Dan nog twee naar het bos, de andere twee hebben de tweede ronde al gedaan en dame heeft ook al haar uitje gehad. Wel kostelijk om te zien hoe kleine beer zich voor Sytzes uitsloofde met hard lopen en zwemmen. Ze is nu stijf van de spierpijn. Sytzes is heel snel en super fit en tja een golden van acht is echt nog fitter als een beertje van acht. Maar ze laat zich niet kennen dus Sytzes had steeds het nakijken op de kong.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Hopelijk is oscar weer rustig en de ergste stank het huis uit kaela :-*

OT: lang geslapen (had ik blijkbaar nodig), was gedraaid en opgehangen, kerstboom gehaald en geplaatst (waarbij vl zich afvroeg waar de kerstboom tafel was gebleven terwijl die al bijna jaar in slaapkamer staat), boodschappen gedaan, afwas van afgelopen 2 dagen gedaan, kerstboom half opgetuigd (piek, vogeltje en lampjes). Nog op het programma: afwas van vandaag, slingers en ballen in boom plaatsen, was opvouwen en stofzuigen
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Grappig....de FB-posting "Happy 15th b-day " van Heather heeft op 2 plekken tesamen bijna 1000 likes gekregen en ik een shipload of private messages..."what kind of kibble are you feeding her?". :cool: :cool: :cool:
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

::) Ietwat brakjes opgestaan, koffie, wandelingetje met de ouwe taart en de dames setter, koffie, m'n malert in gebruik genomen, koffie, in een gruwelijk overcrowded AH XL boodschappen-terror ondergaan, Wodje van eten voorzien, en zelf een tosti naar binnen gewerkt. Vanavond heerlijk rustig en morgen hopelijk iets minder brak voor wat Haagsche kerstmarktjes her en der.
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Angelique schreef:Grappig....de FB-posting "Happy 15th b-day " van Heather heeft op 2 plekken tesamen bijna 1000 likes gekregen en ik een shipload of private messages..."what kind of kibble are you feeding her?". :cool: :cool: :cool:

:D :cool:
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

Angelique schreef:Grappig....de FB-posting "Happy 15th b-day " van Heather heeft op 2 plekken tesamen bijna 1000 likes gekregen en ik een shipload of private messages..."what kind of kibble are you feeding her?". :cool: :cool: :cool:
:roflmao:

Kaela sterkte met Oscar ( en de lucht)

Vandaag Fozzel mee naar markt genomen voor zijn sneller moe-verzadigd zijn. Liift blijft ie spannend vinden, is grappig hoe klein een grote hond dan kan zijn.
Mocht ie ook nog mee naar de dierenwinkel, volgens mij heeft ie al het speelgoed ondergekwijld :biggrin2:
Verder vanalles en nog wat wat klussen en wat winkelen.
En helaas wat zorgen om Kaio, rechts achter gaat snel achteruit en hij heeft zijn voorpoot kapot gelikt/gebeten, en hij heeft gewoon een slecht humeur. :-\
Ik kan niks vinden op zijn voorpoot/pols behalve dat hij pijn heeft als je eraan zit.
Ka. Ook zijn dat ie moe is van afgelopen weken omdat ie een geile beer was, dus te weinig geslapen etc. Maar ik heb het idee dat ie obsessiever wordt in zijn gedragingen ofwel langer blijft hangen in gedrag. Vroeger had ie geen last van loopse teven of 1 a 2 dagen, nu houdt ie niet op, en net als likken aanzijn poot, gaat ie ook mee door en door. Nu niet meer heb er en sok omgedaan, is ie boos om hoor.
Pff eigenlijk niet zo leuk om je hond zo snel ouder te zien worden eerlijk gezegd.
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Kaio schreef::roflmao:

Kaela sterkte met Oscar ( en de lucht)

Vandaag Fozzel mee naar markt genomen voor zijn sneller moe-verzadigd zijn. Liift blijft ie spannend vinden, is grappig hoe klein een grote hond dan kan zijn.
Mocht ie ook nog mee naar de dierenwinkel, volgens mij heeft ie al het speelgoed ondergekwijld :biggrin2:
Verder vanalles en nog wat wat klussen en wat winkelen.
En helaas wat zorgen om Kaio, rechts achter gaat snel achteruit en hij heeft zijn voorpoot kapot gelikt/gebeten, en hij heeft gewoon een slecht humeur. :-\
Ik kan niks vinden op zijn voorpoot/pols behalve dat hij pijn heeft als je eraan zit.
Ka. Ook zijn dat ie moe is van afgelopen weken omdat ie een geile beer was, dus te weinig geslapen etc. Maar ik heb het idee dat ie obsessiever wordt in zijn gedragingen ofwel langer blijft hangen in gedrag. Vroeger had ie geen last van loopse teven of 1 a 2 dagen, nu houdt ie niet op, en net als likken aanzijn poot, gaat ie ook mee door en door. Nu niet meer heb er en sok omgedaan, is ie boos om hoor.
Pff eigenlijk niet zo leuk om je hond zo snel ouder te zien worden eerlijk gezegd.
Dat zagen we bij Oscar ook en heeft bij hem veel te maken met pijn. Pijn heeft natuurlijk heel veel effect op je humeur en weerbaarheid. Wij geven nu een aantal weken clomicalm en zien enorm verschil. Hij kon niets meer hebben, is zelfs naar meneer K uitgevallen om een onbenullig incidentje. Vorige week met ons afscheid van hoopers was er iemand van de volgende les die "Kssssst kssssssst" tegen hem ging roepen en met haar armen zwaaide toen hij even bij haar kwam kijken en niet direct op mijn roepen terugkwam (ze had instructies gekregen, maar ja, die opvolgen was wat anders ::) ). Voor de clomicalm zou ik een heftige reactie gezien hebben, maar nu keek Oscar haar aan zo van "jij bent maf" en ging wat anders doen. Ook knallen van vuurwerk doen hem veel en veel minder, hij kijkt alleen nog even op, terwijl dat eerst blinde paniek naar huis betekende.

Niet dat ik wil zeggen dat clomicalm ook per see iets voor jullie is. Maar er is best veel mogelijk en nu ik zie hoeveel Oscar er van op is geknapt heb ik pas een idee van de waarde van zulke medicatie. Tenslotte zijn de dagen in de herfst van hun leventje vooral de bedoeling om fijn te zijn.

OT: we hebben de stank uit huis gekregen en Oscar is weer bij de pinken. De kerstboom staat en ik heb wat slaap ingehaald. Morgen hopelijk fit voor een paar testen en werkzaamheden.
Inge en Bono
5-sterren
5-sterren

Bericht door Inge en Bono »

:laughbounce2: :laughbounce2: :laughbounce2:
- pien -
5-sterren
5-sterren

Bericht door - pien - »

Beterschap voor Oscar en Foppe :-*

Rondje kringloopwinkel gedaan voor een bank en thuisgekomen met een lekkere warme lange wandeljas voor in het bos en een kookboek ::)
Nóg maar een kringloopwinkel bezocht en een leuke en lekkerzittende bank gescoord :D :D :D
Helaas wordt 'ie woensdag pas bezorgd dus we moeten nog 4 avonden op kl#testoelen zitten 's avonds...

Vanmorgen werden onze hartkleppen getest: de schutting in de tuin is weg (er staat een provisorisch hek) en Joep was ontsnapt :o
Toen ik er achter kwam heb ik meteen meneer pien er achteraan gestuurd.
Op zoek naar dochterlief kwam ik er achter dat ze aan de voordeur stond te praten met iemand die Joep terug kwam brengen :groupwave2:
Pffff.....zooo opgelucht...het hele gedoe heeft niet langer dan 10 minuten geduurd maar wat er allemaal niet door je heen gaat..... :-X
Gelukkig kwam purkie weer thuis en wilde meteen op schoot om te knuffelen :smitten: :smitten: :smitten:
Meneer pien heeft even gezorgd dat het hek iets minder provisorisch dicht zit ::)
kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door kira »

Das schrikken Pien.

Kaio dat kluiven zo ook pijn door overbelasting kunnen zijn. Dame knaagde altijd op voorpoten maar sinds ze de braces heeft en dus makkelijker met rechte poten kan staan knaagt ze niet meer.

Lekker gestapt met vier honden. Beneden gepoetst en buiten het vee gedaan. Zo nog boven poetsen.
Kaio
5-sterren
5-sterren

Bericht door Kaio »

kira schreef:Das schrikken Pien.

Kaio dat kluiven zo ook pijn door overbelasting kunnen zijn. Dame knaagde altijd op voorpoten maar sinds ze de braces heeft en dus makkelijker met rechte poten kan staan knaagt ze niet meer.

Lekker gestapt met vier honden. Beneden gepoetst en buiten het vee gedaan. Zo nog boven poetsen.

Ja zoiets bedacht ik ook, dat ie pijn heeft in zijn gewricht, want ter hoogte van zijn gewricht heeft ie lopen likken. Het is dus ook een hotspot geworden. Dus pijn heeft ie daar nu ook aan dus testen of het het gewricht is lukt niet. Maar ik ben in ieder geval pijnstillers gaan geven, nsaids. Heb ik vorige keer bij de DA gevraagd om iets te hebben voor de oude beer in geval dat. Dus ff kijken of het beter wordt, heb het idee dat ie minder likneigingen heeft, ja ook met sok om bleef ie eerst likken Doorzakken of zo doet ie niet maar ik geloof best dat een 12 jarige beer hier en daar wat gewrichtspijn kan hebben.

@pien, altijd schrikken als ze verdwenen zijn, provisorisch werkt niet met hondjes, kaio beer onstapte door gaten waarvan je dacht dat er niet eens een jack russel door kon ::)
Kaela
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Kaela »

Na een extreem luie start van de dag even naar de winkels gewandeld. Helaas hadden ze niet wat ik zocht, maar wel in de sportwinkel een elastiek en springtouw gekocht. Na bijna 2 weken niets doen (en ook niet op mijn eten letten) even thuis bezig geweest. Anders overleef ik de komende sessie niet ben ik bang. Best grappig zo even thuis wat improviseren, voel het nu wel dus goed bezig geweest.

Strakjes een James Bond kijken en dan zit het weekend er weer op. Morgen eerst fotoshoot deel 2 en daarna begint de normale werkweek weer.

Gesloten