Gister decadent gegeten

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Wij eten dit vanavond. Met een beetje van dit en een beetje van datAnneloog schreef: http://lavinialovestocook.blogspot.nl/2 ... .html dit recept komt meest overeen met die ik paar keer bij oude buurman/ voormalig kok gegeten heb.
Ik deed alleen geen kwark aan einde erdoor maar bracht het met beetje grove mosterd wat meer op smaak.
En toen ik het namaakte onder toezicht nooit maten hoeveelheden etc gedaan gewoon beetje van dit beetje van dat je kent het vast wel![]()

Komt goedLizzy schreef: Wij eten dit vanavond. Met een beetje van dit en een beetje van dat
Wel met mosterd in plaats van kwark.

Taaadaaaa:Angelique schreef: Komt goed
Hoe maakte jij doperwtjesoep?
Klinkt lekker, maar 1 teentje knoflook? Dat proef je niet eensLizzy schreef: Taaadaaaa:
Wat heb ik nodig?
• 1 eetlepel olijfolie of 1 klontje boter
• 1 teentje knoflook (geperst)
• 1 ui (fijngesneden)
• 1 prei (fijngesneden)
• 0.8 liter groentebouillon
• 3-4 eetlepels munt (gesneden)
• een pot doperwten (350 gram) Noot Lizzy: ik neem de Basic diepvriesdoperwten van de AH, die vind ik het lekkerst (mooi knal groen)
• 1.5 dl (soja)melk - Noot Lizzy: ik neem gewone melk, ik vind soja melk goor in m'n soep
• 2 eetlepels crème fraîche of soja cuisine
• 30-50 gram Parmezaanse kaas
• 1-2 eetlepels bieslook (gesneden)
• zout en peper
Hoe maak ik het?
• Fruit de ui en knoflook in de boter of olijfolie.
• Voeg, als deze glanzend beginnen te worden, de gesneden prei toe en fruit deze mee.
• Voeg daarna de helft van de munt toe.
• Giet vervolgens de groentebouillon erbij en laat het 5-6 minuten koken.
• Voeg de doperwten bij de bouillon en daarna de (soja)melk.
• Laat het nog even warm worden en pureer daarna de massa met de staafmixer.
• Haal vervolgens de gepureerde massa door een grote zeef. De soep moet glad en fluweelzacht zijn. Breng op smaak met zout en peper en warm de soep nog even goed door. Noot Lizzy: Dit doe ik dus niet.
• Schep de soep vervolgens in schaaltjes en decoreer deze met de crème fraîche, de Parmezaanse kaas en nog wat vers gesneden munt en bieslook.
• Serveer in mooie schaaltjes met een knapperige crostini.

Het wordt ook doppersoep, geen knoflooksoep.Mini's 3-tal schreef: Klinkt lekker, maar 1 teentje knoflook? Dat proef je niet eens![]()
Oja, dat is ook weer zoAngelique schreef: Het wordt ook doppersoep, geen knoflooksoep.