Ben jij ook zo trots om Nederlander te zijn als je dit zieteelke schreef: Kijken jullie even mee op nos.nl?neem ook even de tijd voor het filmpje van de optocht
![]()
Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
Re: Zou jij het doen?
Sterker, ik ben dáár geboren en dát zijn mijn leeftijdsgenoten...pluk schreef: Ben jij ook zo trots om Nederlander te zijn als je dit ziet![]()
- Angelique
- 5-sterren

Ik kan geen filmpje vinden, maar de reacties spreken voor zich denk ik.pluk schreef: Ben jij ook zo trots om Nederlander te zijn als je dit ziet![]()
![]()
Overigens doet welk gedrag van wie dan ook weinig afbreuk aan enig patriotisme aan deze kant. Die mensen handelen voor zichzelf, namens zichzelf en niet namens mij of jou of wie dan ook. Hoe l*llig ik sommige dingen ook vind, die vluchtelingen zullen ook moeten relativeren dat niet iedere nederlander met een welkom-spandoek klaarstaat, net zoals de nederlander moet relativeren dat niet iedere vluchteling een (potentiële) terrorist is.
Ohhh laat ik heel duidelijk zeggen dat welkom-spandoeken echt echt echt niet hoeven.Angelique schreef: Ik kan geen filmpje vinden, maar de reacties spreken voor zich denk ik.
Overigens doet welk gedrag van wie dan ook weinig afbreuk aan enig patriotisme aan deze kant. Die mensen handelen voor zichzelf, namens zichzelf en niet namens mij of jou of wie dan ook. Hoe l*llig ik sommige dingen ook vind, die vluchtelingen zullen ook moeten relativeren dat niet iedere nederlander met een welkom-spandoek klaarstaat, net zoals de nederlander moet relativeren dat niet iedere vluchteling een (potentiële) terrorist is.
Hier een sfeerimpressie van voor de bespreking;

Hier dan nog een linkje van de hele uitzending. Op zich wordt de sfeer in de eerste 5 min al duidelijk. Vanaf 73 min spreekt er een vrouw die voor is. Waar eerder alle mannen zich uitspraken dat er angst is dat hun vrouwen en dochters verkracht worden, voor het gemak pak ik er even een plaatje bij;

Krijgt zij een spreekkoor met 'daar moet een piemel in'
Tja, wat is je punt dan...
http://slos.nl/uitzending-gemist/raad.php?subaction=showfull&id=1445464557&ucat=10&#disqus_thread
Hmm ze kunnen wel rijmen, dat nog wel 
Maar ja dat ze zich precies zo gedragen waarvan ze de asielzoekers betichten, daar heb je toch een paar hersencellen meer voor nodig om dat te begrijpen, blijkbaar ...
Maar ja dat ze zich precies zo gedragen waarvan ze de asielzoekers betichten, daar heb je toch een paar hersencellen meer voor nodig om dat te begrijpen, blijkbaar ...
Ik heb toch een heel ander beeld gekregen van mijn stadsgenoten.......en daar ben ik niet vrolijker van geworden.
Dat kan ik me levendig voorstellenErna schreef: Ik heb toch een heel ander beeld gekregen van mijn stadsgenoten.......en daar ben ik niet vrolijker van geworden.
Ik snap dat dan niet he, is de eerste spreker aan de beurt, die is duidelijk tegen: houdt iedereen netjes zijn klep. Komt de 2de spreker, die is dan wat genuanceerd, en die wordt van begin tot eind uitgejoeld. Ja, en zo krijgen de tegenschreeuwers dan een specifieke naam, gek he
Allemachtig, het zou je buurman/vrouw wezen
En dan ben ik nog maar bij minuut 16. Ik heb net mijn broer aan de telefoon en hij was erbij en hij verteld mij net dat het NOG erger wordt 
Vertel!Lizzy schreef: En dan ben ik nog maar bij minuut 16. Ik heb net mijn broer aan de telefoon en hij was erbij en hij verteld mij net dat het NOG erger wordt![]()
Ik ben inmiddels bij minuut 100
Klopt. Ik heb gisteren de laatste drie kwartier live gekeken, en nu het begin in de herhaling.Lizzy schreef: En dan ben ik nog maar bij minuut 16. Ik heb net mijn broer aan de telefoon en hij was erbij en hij verteld mij net dat het NOG erger wordt![]()
Echt, ik vind het verschrikkelijk. Het doet gewoon echt een beetje pijn van binnen. Ik heb al jaren een soort gevoel van vreemdgaan nu ik in Bergen woon, maar jeuj, dat is ineens helemaal weg.
Het verbaasd me wel oprecht dat er achteraf niets gebeurd is. En dat maakt me eigenlijk ook wel een beetje boos, aan de andere kant. Als je je zo goed kan inhouden, had dat verdorie in de zaal dan ook gedaan. Ik begrijp ook niet dat er geen spelregels gemaakt zijn; anderen uitjoelen? De zaal uit!
Die spelregels zijn wel gemaakt hoor.eelke schreef:
Het verbaasd me wel oprecht dat er achteraf niets gebeurd is. En dat maakt me eigenlijk ook wel een beetje boos, aan de andere kant. Als je je zo goed kan inhouden, had dat verdorie in de zaal dan ook gedaan. Ik begrijp ook niet dat er geen spelregels gemaakt zijn; anderen uitjoelen? De zaal uit!
Maar niet gehandhaafd dan...dus wat heb je er dan aan?Erna schreef: Die spelregels zijn wel gemaakt hoor.
Toen ik gisteren keek dacht ik echt dat de mensen die vertrokken verzocht waren te vertrekken (ik was ondertussen, zoals het een goede bp'r betaamd, pens aan het verpakken). Maar nu ik terug kijk, deden die mensen dat uit eigen beweging omdat ze het er niet mee eens waren.
Ze hadden meteen na de eerste 30 seconden dat de burgemeester aan het woord was moeten zeggen; mensen, zo gaan we het niet doen, nog een keer, en we zetten jullie buiten.
Ligt eraan wat de spelregels waren he of er wel of niet gehandhaafd is. :-)eelke schreef: Maar niet gehandhaafd dan...dus wat heb je er dan aan?
Toen ik gisteren keek dacht ik echt dat de mensen die vertrokken verzocht waren te vertrekken (ik was ondertussen, zoals het een goede bp'r betaamd, pens aan het verpakken). Maar nu ik terug kijk, deden die mensen dat uit eigen beweging omdat ze het er niet mee eens waren.
Ze hadden meteen na de eerste 30 seconden dat de burgemeester aan het woord was moeten zeggen; mensen, zo gaan we het niet doen, nog een keer, en we zetten jullie buiten.
Weet jij de spelregels dan?Erna schreef: Ligt eraan wat de spelregels waren he of er wel of niet gehandhaafd is. :-)