Bakken is ontspanning

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Bakken is ontspanning

fransbulletje

Bericht door fransbulletje »

Pauline schreef: Heb je dan ook nog een advies hoeveel abrikozen ipv de kokosbloesemsuiker? Laat ik ze een nachtje wellen en ga ik morgen aan de slag.

Edit: zal ik het gewoon vervangen door het gewicht suiker?
Het recept van de kruidkoek is eigenlijk met 200 gram suiker en heb ik al gehalveerd naar 90-100 gram.
Abrikozen zijn toch minder zoet dan suiker denk ik. Even gekeken naar ander taartje met amandelmeel en chocolade daar gebruik ik op 200 gram amandelmeel 20 abrikozen dus misschien is dat wat?
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

fransbulletje schreef: Het recept van de kruidkoek is eigenlijk met 200 gram suiker en heb ik al gehalveerd naar 90-100 gram.
Abrikozen zijn toch minder zoet dan suiker denk ik. Even gekeken naar ander taartje met amandelmeel en chocolade daar gebruik ik op 200 gram amandelmeel 20 abrikozen dus misschien is dat wat?
Heb je daar ook een recept van? Zie net pas dat in je vorige recept speltmeel zit en hoewel ik dat wel heb, geef ik de voorkeur aan amandelmeel.
fransbulletje

Dat recept staat hier al vermeld op pagina 34  :biggrin2:
Laatst gewijzigd door fransbulletje op vr 19 dec 2014, 20:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Vena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Vena »

Weet iemand of je amandelmeel kan vervangen door kokosmeel?
En kun je roomboter 1 op 1 vervangen door kokosolie?
En voor de verantwoorde chocolade taart, wordt daar de kokosmelk uit blik voor gebruikt met of zonder de dikke laag bovenop?
Jullie recepten zijn inspirerend...maar als ik zelf een recept aan mijn dieet probeer aan te passen dan gaat het meestal niet goed.
fransbulletje

Vena schreef: Weet iemand of je amandelmeel kan vervangen door kokosmeel?
En kun je roomboter 1 op 1 vervangen door kokosolie?
En voor de verantwoorde chocolade taart, wordt daar de kokosmelk uit blik voor gebruikt met of zonder de dikke laag bovenop?
Jullie recepten zijn inspirerend...maar als ik zelf een recept aan mijn dieet probeer aan te passen dan gaat het meestal niet goed.
Amandelmeel kun je niet zo maar vervangen voor kokosmeel, heeft andere verhouding veel meer vocht nodig.
Kokosmelk heb ik pakje van conimex gebruikt, zonder E nummers/toevoegingen.
Roomboter kun je volgens mij wel vervangen voor kokosolie alleen de smaak wordt er echt heel anders van, afhankelijk van het soort baksel.
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

fransbulletje schreef: Vanmiddag een heerlijk gevuld speltbrood gebakken met rozijnen, noten en zelfgemaakt amandelspijs. http://www.smakelijck.nl/blog/gevuld-speltbrood-/
Het makkelijkste brood om te bakken, zonder gist , geen broodbakmachine nodig en klaar in 50 minuten!

Afbeelding
Hellup.. Nou wil ik dit brood gaan maken, ik heb staan: Bicarbonaat of soda (is 1 product) en wijnsteenzuur/bakpoeder, is ook 1 product. Welke zou ik nou moeten nemen??
Vena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Vena »

fransbulletje schreef: Amandelmeel kun je niet zo maar vervangen voor kokosmeel, heeft andere verhouding veel meer vocht nodig.
Kokosmelk heb ik pakje van conimex gebruikt, zonder E nummers/toevoegingen.
Roomboter kun je volgens mij wel vervangen voor kokosolie alleen de smaak wordt er echt heel anders van, afhankelijk van het soort baksel.
Bedankt!
Pauline
5-sterren
5-sterren

Bericht door Pauline »

fransbulletje schreef: Dat recept staat hier al vermeld op pagina 34  :biggrin2:
:-[ :-*
fransbulletje

lianneke schreef: Hellup.. Nou wil ik dit brood gaan maken, ik heb staan: Bicarbonaat of soda (is 1 product) en wijnsteenzuur/bakpoeder, is ook 1 product. Welke zou ik nou moeten nemen??
Ik heb de bicarbonaat/soda gebruikt werkt goed omdat er karnemelk inzit.
Irish
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Irish »

fransbulletje schreef: En we bakken nog even door...

Verantwoorde chocoladecake!
Recept: 250 gram speltmeel- 100 gram kokosbloesemsuiker - 1 ei - 250 ml kokosmelk ( zonder E nummers of andere enge toevoegingen) - 60 gram cacao - 2 eetlepels honing - 1 theelepel baking soda.
Meng alles doorelkaar tot een egaal stevig beslag, voeg eventueel nog wat extra pure chocolade, in stukjes gehakt, toe.
Doe dit in een brownievorm of cakeblik.
Oven 160 graden, brownievorm 30 minuten, cakevorm misschien wat langer, controleren met sateprikker of het gaar is.
Niet noodzakelijk maar wel lekker en staat gezellig wat gesmolten pure chocolade erover en bestrooien met kokossnippers/rasp en wat cranberry's.

Afbeelding
Heb je een vervanging voor ei?
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

fransbulletje schreef: Ik heb de bicarbonaat/soda gebruikt werkt goed omdat er karnemelk inzit.
Dankjewel!
fransbulletje

Irish schreef: Heb je een vervanging voor ei?
Geen idee, sorry  :-[
Vena
3-sterren
3-sterren

Bericht door Vena »

Irish schreef: Heb je een vervanging voor ei?
Ik kwam laatst deze website tegen over ei-vervangers:
http://food52.com/blog/11724-how-to-mak ... OZsRoq:v3K
lianneke
5-sterren
5-sterren

Bericht door lianneke »

lianneke schreef: Hellup.. Nou wil ik dit brood gaan maken, ik heb staan: Bicarbonaat of soda (is 1 product) en wijnsteenzuur/bakpoeder, is ook 1 product. Welke zou ik nou moeten nemen??
Zohee.. Das lekkurrrr...
Gebakken met een kleine aanpassing. Ipv suiker heb ik agavesiroop gebruikt. Met walnoten, hele amandelen, rozijnen en gedroogde vijgen. En een snuf kardemom.
In de oven in een Romertopf zonder deksel, ingevet met roomboter.
Jammer dat ik geen foto,s kan plaatsen maar dit wordt een blijver!
fransbulletje

lianneke schreef: Zohee.. Das lekkurrrr...
Gebakken met een kleine aanpassing. Ipv suiker heb ik agavesiroop gebruikt. Met walnoten, hele amandelen, rozijnen en gedroogde vijgen. En een snuf kardemom.
In de oven in een Romertopf zonder deksel, ingevet met roomboter.
Jammer dat ik geen foto,s kan plaatsen maar dit wordt een blijver!
Maak het brood ook regelmatig en iedere keer met andere vulling.
Zonder de suiker, noten, vruchten,kruiden heb je een gewoon speltbrood, ook erg lekker.

Plaats reactie