[quote="DRK"]
Aha, hier ook Zullen rond dezelfde tijd gezaaid hebben
Hoe doe je dat eigenlijk uitdunnen? Wanneer en hoe doe je dat? Bij worteltjes moet je dat blijkbaar doen als je zo van die babywortels hebt?
Orinake, ik denk dat ik eens bij jou ga komen kijken
[/quote]
Uitdunnen is niks meer of minder dan genoeg ruimte maken voor het gewas zodat het goed kan uitgroeien door middel van wegnemen van zoveel als nodig van de bepaalde groente.
Hetgeen ik weghaal eet ik ook op, is een soort van kiemgroente eigenlijk en supergezond.
hier komt de pluksla boven. Gelukkig dacht Fanne er aan dat die daar stond, want mijn reactie zou zijn: verdorie onkruid alles der uit. tot hij zei: ooit al onkruid netjes op rijtjes zien groeien :p
orinake schreef:
hier komt de pluksla boven. Gelukkig dacht Fanne er aan dat die daar stond, want mijn reactie zou zijn: verdorie onkruid alles der uit. tot hij zei: ooit al onkruid netjes op rijtjes zien groeien :p
Whaha Tamara! Ach zo heb ik tijdens het opruimen in het najaar mijn groter wordende watermeloenplantje om zeep geholpen...
BusKay schreef:
Als het goed is staan die nou kortgesnoeid en heb je net de nieuwe uitlopers... dan kun je toch spuiten??
Bij de boerenhortensia hoeft dat toch niet zo te zijn, die snoei je in etappes zodat je er voldoende 2jarig hout in houdt want daar bloeit ie op. De Annabel en de pluim zijn nu idd kortgeknipt en lopen uit
@Eelke Kan je er toch niet bij met een schrobber aan een steel en een beetje precisie-hogedruk (als dat al bestaat. .)
lianneke schreef:
Bietjes verpoten is mij vorig jaar niet goed bevallen , heb nu op regels gezaaid en ga uitdunnen en het dunsel gaat door de sla.
Ik doe het al voor het derde jaar, gaat prima hier ik ben weer niet van uitdunnen, het lijkt me dat je dan de worteltjes van de staanblijfbietjes beschadigd
Ik heb geteld dat er 64 bietjes komen als ze het allemaal gaan doen
Nynke schreef:
Ik doe het al voor het derde jaar, gaat prima hier ik ben weer niet van uitdunnen, het lijkt me dat je dan de worteltjes van de staanblijfbietjes beschadigd
Ik heb geteld dat er 64 bietjes komen als ze het allemaal gaan doen
lianneke schreef:
Best veel, 64 bietjes!
En lekkerrrr.
Ze staan op een stuk van 40*70 cm, dus krap, maar ja, ik heb maar een moestuintje van 8m2 ongeveer. En daarvan staat tweederde al vol met kolen, knoflook, aardappelen en uien.
Vorige week nieuwe zaadjes gezaaid, deels buiten en deels binnen.. Buiten komt behalve de zonnebloemen nog niets op.
Binnen zijn ze iets te hard gegaan, vandaag weer voor het eerst gekeken en paprika, tomaat, kropsla en bloemkool zijn ietsje te hard gegaan..
Nu een vraagje, ik heb nu dus twee bloemkolen 8) Eén klein, iel maar wel buiten uitgekomen, één lang en dun en is dus net pas naar buiten gegaan.. Zal die kleinste die al buiten gewend is maar in de 2m bak doen he?
Nynke schreef:
Ze staan op een stuk van 40*70 cm, dus krap, maar ja, ik heb maar een moestuintje van 8m2 ongeveer. En daarvan staat tweederde al vol met kolen, knoflook, aardappelen en uien.
Ik heb gelezen dat bietjes gek zijn op koffiedrap, dus ik bewaar nu elke dag mn koffiedrap en deponeer dat bij de bietjes.
Ik ben dit jaar helemaal in de leer van de MM bezig. Dus voorzaaien op dat pure vermicellispul. En verder precies volgens het boek en website. Ik ben benieuwd want ik kwam er dus gisteren achter mijn bak 1 x 1 meter is en de originele MMbak 1,2 x 1,2 meter is. Dus de vakken zijn niet 20 x 20 cm maar 30 x 30 cm. Dat beperkt wel het aantal dingen dat ik per vak kan plaatsen. Maargoed, ik ga het bekijken. Gisteren palmkool, klimmende courgettes en komkommers voorgezaaid. Tomaten komen nu allemaal op. (Dank Nynke)