Neem jij de corona booster prik?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Nemen jullie 'm?

Ja
37
69%
Nee
10
19%
Misschien
6
11%
Anders, licht toe graag
1
2%

Totaal aantal stemmen: 54

Re: Neem jij de corona booster prik?

pearlsofpassion
Moderator

Bericht door pearlsofpassion »

Ik vind dat je 100% gelijk hebt !

Die vaccinatie's moet je toch enkel voor jezelf nemen, want een ander beschermen doe je er niet mee. Dat is nu toch onderhand wel duidelijk...
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Wat verantwoord is en onverantwoord met de vaccinaties is moeilijk te zeggen en zal van persoon tot persoon verschillen. Zo zijn er mensen waar het medisch gezien een te groot risico op complicaties van de vaccinatie is om een eerste vaccinatie te halen en die daarom ongevaccineerd rondlopen. Daar zou het onverantwoord zijn op medische gronden om de basisvaccinatie te halen.
Jij geeft aan dat er sprake is van de basisvaccinaties en een onderbouwde reden om geen verdere vaccinatie te nemen. Dat is in mijn ogen niet onverantwoord ;)
Net als dat het niet onverantwoord is om wel boostervaccinaties te nemen. Dat is een keuze die een ieder voor zichzelf moet mogen nemen.
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Wat ik mij afvraag, omdat ik nog steeds twijfel over de 2e booster, als ik pas in het najaar de 2e booster zou nemen, krikt deze dan mijn huidige bescherming op of is deze bescherming dan helemaal weg na een half jaar? Ik had naar de GGD gebeld, maar degene aan de telefoon wist het niet.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Djeena schreef: vr 01 apr 2022, 10:34 Wat ik mij afvraag, omdat ik nog steeds twijfel over de 2e booster, als ik pas in het najaar de 2e booster zou nemen, krikt deze dan mijn huidige bescherming op of is deze bescherming dan helemaal weg na een half jaar? Ik had naar de GGD gebeld, maar degene aan de telefoon wist het niet.
Ik denk dat niemand je daar een sluitend antwoord op kan geven omdat de booster programma’s in de studies kortere intervallen hadden, dus die data zijn er niet, hoe goed de booster boostert met een langer interval. Maar wat komt er dan tussen de prikken te zitten? Een half jaar? Of een jaar? Of had jij het nou recent doorgemaakt? Ik ben het even kwijt ::)
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Siberienne schreef: vr 01 apr 2022, 12:27 Ik denk dat niemand je daar een sluitend antwoord op kan geven omdat de booster programma’s in de studies kortere intervallen hadden, dus die data zijn er niet, hoe goed de booster boostert met een langer interval. Maar wat komt er dan tussen de prikken te zitten? Een half jaar? Of een jaar? Of had jij het nou recent doorgemaakt? Ik ben het even kwijt ::)
Wat fijn dat je met mij meedenkt :) Ik heb (afkloppen op hout) nog geen corona gehad, 2 januari de 1e booster. Dan zou er driekwart jaar tussen zitten.
Ronald
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ronald »

Nou... de uitnodiging voor de volgende booster is binnen... Ik kan me er steeds minder in vinden.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Ronald schreef: vr 15 apr 2022, 09:53 Nou... de uitnodiging voor de volgende booster is binnen... Ik kan me er steeds minder in vinden.
Zelfs Leo zit te twijfelen.....
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

Ik snap de twijfels wel maar voor mezelf? Ik haal liever de booster ondanks dat de werkzaamheid wat ter discussie staat, dan nog een keer zo ziek worden incl nasleep en nog steeds niet kunnen werken en leven.
Siberienne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Siberienne »

Djeena schreef: vr 01 apr 2022, 15:22 Wat fijn dat je met mij meedenkt :) Ik heb (afkloppen op hout) nog geen corona gehad, 2 januari de 1e booster. Dan zou er driekwart jaar tussen zitten.
Ik hen jou helemaal niet meer geantwoord, sorry! Met 3/4 jaar ertussen denk ik dat het effect van je eerdere prikken niet ‘weg’ is en booster je nog steeds. Je komt niet van nul af.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

sam28 schreef: vr 15 apr 2022, 12:15 Ik snap de twijfels wel maar voor mezelf? Ik haal liever de booster ondanks dat de werkzaamheid wat ter discussie staat, dan nog een keer zo ziek worden incl nasleep en nog steeds niet kunnen werken en leven.
Maar jij had toch ook al de eerste booster gehad?
Niemand zegt dat je niet ook zo ziek kunt worden na een 2e booster... :-\
doranto
5-sterren
5-sterren

Bericht door doranto »

Hier heeft ml inmiddels besloten geen 2de booster te willen. Ik heb nog geen uitnodiging gehad ofschoon ik een paar maanden ouder ben ::) . Ik denk dat ik deze ronde ook maar over ga slaan (mocht ik nog een uitnodiging ontvangen)
sam28
5-sterren
5-sterren

Bericht door sam28 »

eelke schreef: vr 15 apr 2022, 12:27 Maar jij had toch ook al de eerste booster gehad?
Niemand zegt dat je niet ook zo ziek kunt worden na een 2e booster... :-\
Ik heb inderdaad ook al de booster gehad.
Het klopt dat niemand zegt dat je niet zo ziek kunt worden na een tweede booster. Daarom zei ik ook dat de werkzaamheid misschien wat ter discussie staat, maar van die prikken had ik 0 last en nu ben ik 5 weken later nog steeds ziek. Zo lang klachten is echt vreselijk naar en dan haal ik liever nog een booster zodat ik voor mezelf het idee heb alles gedaan te hebben ter bescherming. :)
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

sam28 schreef: vr 15 apr 2022, 13:19 Ik heb inderdaad ook al de booster gehad.
Het klopt dat niemand zegt dat je niet zo ziek kunt worden na een tweede booster. Daarom zei ik ook dat de werkzaamheid misschien wat ter discussie staat, maar van die prikken had ik 0 last en nu ben ik 5 weken later nog steeds ziek. Zo lang klachten is echt vreselijk naar en dan haal ik liever nog een booster zodat ik voor mezelf het idee heb alles gedaan te hebben ter bescherming. :)
Ah ja, op die manier snap ik m zeker! Ben wel blij dat ik er voorlopig nog niet over hoef na te denken, want ik werd wél ziek van die prikken. En ook nog van corona.
Tibbies
5-sterren
5-sterren

Bericht door Tibbies »

Hier hebben wij ook de uitnodigingen voor de 2e booster binnen en ook wij twijfelen. Van de 1e boosters zijn wij beide zeker een week niet lekker geweest.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
Djeena
4-sterren
4-sterren

Bericht door Djeena »

Siberienne schreef: vr 15 apr 2022, 12:20 Ik hen jou helemaal niet meer geantwoord, sorry! Met 3/4 jaar ertussen denk ik dat het effect van je eerdere prikken niet ‘weg’ is en booster je nog steeds. Je komt niet van nul af.
Geeft niks, maar ik ben nu wel blij met je antwoord ;) . Nu staat mijn besluit vast dat ik het in het najaar ga doen. Bedankt :) .

Plaats reactie