Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Re: Voor de mensen met een moestuin. Deel 2

-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Annemarie- »

Hier staan een paar tomaten buiten in de mm bak, en een paar in de kas. Risicospreiding.  :biggrin2:
Pompoen en courgette binnen gezaaid, staan sinds vorig weekeind buiten in een grote bak maar doen nog niet veel. Worden ook niet slechter.  ;)
Paprika/pepers staan in de kas.
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

M'n partner heeft die beestjes eraf gehaald en de plant buiten gezet. Morgen of overmorgen zet ik hem in de m2 bak.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Nou hier dan de beloofde foto. Vanmorgen even vlug twee vakjes in mijn MM ban ingezaaid die gisteren vrijgekomen waren. Ik heb er gemengde bietjes en gele mini kropsla gezaaid.

Afbeelding

de bedjes en de blommetjes.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

Mooie oppervlakte Hanna !!!

Wij hebben vandaag sla uit de tuin gegeten, rode eikebladsla, was heerlijk  :) :)  Verder hoop ik, wat raar klinkt uit mijn mond, dat weet ik  :biggrin2: :biggrin2:, op een flinke lading zon, zodat mijn tomaten- en paprikaplantjes kunnen gaan groeien  :)
Ik ging vandaag 2 pompoenplantjes planten, breken ze allebei doormidden  :'( :'(  dus meteen maar nieuwe gezaaid, hopen dat het nog lukt  8)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Nynke schreef: Mooie oppervlakte Hanna !!!

Wij hebben vandaag sla uit de tuin gegeten, rode eikebladsla, was heerlijk  :) :)  Verder hoop ik, wat raar klinkt uit mijn mond, dat weet ik  :biggrin2: :biggrin2:, op een flinke lading zon, zodat mijn tomaten- en paprikaplantjes kunnen gaan groeien  :)
Ik ging vandaag 2 pompoenplantjes planten, breken ze allebei doormidden  :'( :'(  dus meteen maar nieuwe gezaaid, hopen dat het nog lukt  8)
Hèhè weergoden, Nyn heeft haar groene licht gegeven voor wat zon, dus komt u maar!!!!!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

Afbeelding

De rabarber oogst van vanmorgen!  :)

Jantina schreef: Hèhè weergoden, Nyn heeft haar groene licht gegeven voor wat zon, dus komt u maar!!!!!
;D ;D ;D

Ik zag de dag- en nachttemperaturen voor eind deze week.  :o    Om te  :crying:  :(
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

-Annemarie- schreef: Afbeelding

De rabarber oogst van vanmorgen!  :)

;D ;D ;D

Ik zag de dag- en nachttemperaturen voor eind deze week.  :o    Om te  :crying:  :(
Mjammiee, wat lekker, eergisteren ook een pot rababermoes gemaakt, die is al helemaal op!
-Annemarie-
5-sterren
5-sterren

kaszi schreef: Mjammiee, wat lekker, eergisteren ook een pot rababermoes gemaakt, die is al helemaal op!
Ja, lekker hè.  :) 

Vanmorgen gelijk wat moes gemaakt voor een rabarbertoetje, maar we hadden zo lekker gegeten vanavond dat daar geen plek meer voor was.  :(
Morgen in de herkansing.  ;D
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Lekker hoor die rabarber.
Vandaag alle open zakjes zaad overgedaan in sluitzakjes met een briefje erbij. Dat neemt minder ruimte in en is minder gedoe met de zakjes steeds dichtmaken nu ga ik ze in bakjes doen op soort zodat als er een vakje leeg is ik weet waar ik uit kan kiezen.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

hanna , dat pak je goed aan die moestuin van je  O0
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

hannabelgje schreef: Lekker hoor die rabarber.
Vandaag alle open zakjes zaad overgedaan in sluitzakjes met een briefje erbij. Dat neemt minder ruimte in en is minder gedoe met de zakjes steeds dichtmaken nu ga ik ze in bakjes doen op soort zodat als er een vakje leeg is ik weet waar ik uit kan kiezen.
Mijn vriendin Geeske zet ze in een doos met 12 vakjes op zaaimaand, dat vindt zij handig.

Mijn tuintje staat hier nu bijna blank, op een paar plekken blijft het water al staan  :-\ :-\  en het is mijn eigen schuld, ik wilde regen  >:( >:( 8)
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ja het is niet grappig meer nu. Helaas al 1 pompoenplantje verloren gegaan in de moestuin. Gewoon weggerot door de regen ofzo denk ik  >:(
Roosj
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roosj »

Jantina schreef: Ja het is niet grappig meer nu. Helaas al 1 pompoenplantje verloren gegaan in de moestuin. Gewoon weggerot door de regen ofzo denk ik  >:(
Hier was 1 zonnebloem opgekomen, die ineens ook voor dood hing, maar afgelopen zondag hadden we 1 redelijk mooie dag (iets meer zon) en werden 2 van de 4 blaadjes toch weer sterker.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Volgens buienradar wordt het na komend weekend droger én een stuk warmer... laten we het hopen.
Nynke
5-sterren
5-sterren

Bericht door Nynke »

eelke schreef: Volgens buienradar wordt het na komend weekend droger én een stuk warmer... laten we het hopen.
Inderdaad !!!  Ik heb gisteren wel mijn tomatenplantjes buitengezet en twijfel nu of ik die onder plastic zal zetten :-\ :-\

Gesloten