naar de DA/weirdo slaapt

Hier kun je al je vragen en problemen kwijt met betrekking tot de gezondheid. Raadpleeg uw dierenarts bij twijfel of urgente zaken.

Moderator: Lizzy

Re: naar de DA/hij balanceert tussen leven en

Ine
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Ine »

Pffffff heb alle pagina's doorgelezen, alleen jouw berichtjes dan ;)
Ik weet hoe het voelt om je hond achter te laten in Utrecht, heel tegenstrijdig en heel moeilijk. :'(
Wel ben ik blij, dat hij een stapje de goede kant opgaat, morgen 2 en daarna hopelijk heel snel.
Mijn gedachten zijn bij jou en Weirdo, heel veel sterkte :-* :-* :-*
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door me and my boys »

mag om 14.00 weer bellen.
Tannetje zijn nierwaarde zakte gisteravond weer.
ze gaan hem ook verder onderzoeken maar eerst moet ie wat sterker worden.
Weet je toevallig hoelang het duurt voordat die ab aanslaat en hij wat minder benauwd gaat worden?
Want dat vindt ik nog heel erg, dat ie nog zo benauwd is.
ze zeiden gisteren dat zijn longen nu op nr 1 staat, dat is nu even het belangrijkste anders zou die er onder doorgaan.
Ze zullen, en dat zal ik straks vragen, zodra het kan verder gaan kijken, want het schijnt dat het niet met delongontsteking is gekomen, het ziek zijn...
ik weet het niet, het enige wat ik weet is dat ie beter moet worden..
roefus

Bericht door roefus »

Nou...af en toe gaan zitten en 'erbij' zijn...dat klinkt toch niet verkeerd.... :) :) :)
Gelukkig maar, dat geeft weer moed.
Danny
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Danny »

Hij gaat ook beter worden! Als hij straks wat meer lucht gaat krijgen dan voelt hij zich weer wat sterker en dan kunnen ze verder gaan kijken!
Mevroi Kruim
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mevroi Kruim »

Hiephoi! Goed nieuws! Zet 'm op Weirdo!
Ik denk dat je er idd goed aan doet je gewoon ff aan de regels te houden van de IC, die hebben ze niet voor niks. De dieren die daar liggen hebben het hartstikke zwaar en hebben hun rust hard nodig, ik kan me goed voorstellen dat in en uit lopende bazen en de bijkomende opwinding dan averechts werken. Maar bellen moet gewoon kunnen, vroeg of laat, dat nemen ze dan maar voor lief.
Minna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Minna »

:) Gelukkig...was bijna bang om de topic te openen. Ik hoop dat het beter blijft gaan en dat ze uiteindelijk ook de oorzaak van de ellende vinden en genezen.
En ja op het IC is rust gewoon noddzakelijk, er kunnen ook juist honden liggen die erg scherp tehenover vreemden zijn en dan is het aanwezigheid van vreemden ook een nadeel, ook voor die dieren maar ook voor de anderen.
Dus het bezoekverbod is er echt niet om de baas te pesten maar om de dieren rust te gunnen.
Hitam
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Hitam »

vanaalst schreef: mag om 14.00 weer bellen.
Tannetje zijn nierwaarde zakte gisteravond weer.
ze gaan hem ook verder onderzoeken maar eerst moet ie wat sterker worden.
Weet je toevallig hoelang het duurt voordat die ab aanslaat en hij wat minder benauwd gaat worden?
Want dat vindt ik nog heel erg, dat ie nog zo benauwd is.
ze zeiden gisteren dat zijn longen nu op nr 1 staat, dat is nu even het belangrijkste anders zou die er onder doorgaan.
Ze zullen, en dat zal ik straks vragen, zodra het kan verder gaan kijken, want het schijnt dat het niet met delongontsteking is gekomen, het ziek zijn...
ik weet het niet, het enige wat ik weet is dat ie beter moet worden..
Gelukkig dat zijn nierwaarden weer wat beter worden. Hij moet er geen schade aan overhouden.
En zijn longen zijn inderdaad het belangrijkste nu.
Het kan wel een paar dagen duren voordat antibiotica helemaal goed hun werk kunnen doen. Ik houd altijd drie dagen aan. Nu had hij eerder ook al wel wat gehad, toch?
Bij zware longontstekingen duurt het wel een paar dagen voordat ze weer redelijk functioneren. Dus het zal niet heel snel gaan. Zolang er maar vooruitgang in zit.
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

weirdo had vanaf maandagavond synulox, woensdagochtend had ik om doxycicline gevraagd maar ik steek m'n handen niet in het vuur door te zeggen dat ie dat heeft gekregen.
Sterker nog toen ie woendag hier in de kliniek lag heeft ie helemaal niet gehad, s'avonds hebben ze, omdat ik het vroeg, metacam toegedient.
Weet wel dat ie woensdag op donderdag nacht op aanraden van utrecht aan de augmentin is gegaan via het infuus en flagyl heeft gekregen. van flagyl heb ik nog nooit gehoord.
Ook heeft hij daar nog metrazol gekregen.
en wat betekend infuus op 34 ggt/min = 5% dehydratie?
en iv betekent intravenueze?
mirjam_dc

Bericht door mirjam_dc »

Flagyl kregen wij in Ghana voorgeschreven tegen giardia. Op het net vond ik: Artsen schrijven het voor bij infecties met eencellige parasieten, zoals darmontsteking door parasieten en trichomonas, bacteriële vaginose, infecties met amoeben, infecties met bacteriën, huidinfecties en maag- en darmzweer.
Dit geldt allemaal voor mensen maar in grote lijnen zal het wel hetzelfde doen bij honden neem ik aan?
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Yess!! Weer een klein beetje vooruit gegaan!

Wat is hij toch hard aan het knokken hè.

Flagyl is een Ab die goed werkt tegen anaerobe bacterien en protozoen. (ff google hoor, kweet het niet uit het hoofd)

Sterkte met het mannetje :-*
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

jeetje lees nu pas weirdo verhaal en heb kippevel op mijn arm. Wat hebben jullie de laatste dagen veel meegemaakt.
Ik wens jullie en weirdo veel sterkt toe en ook hier brandt een kaarsje voor jullie Afbeelding
me and my boys
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

zit net heel de status van weirdo weer door te lezen he.
dinsdag 29 juli--als we er niet achter komen naar Utrecht/bloedafnemen!
woensdag 30 juli--eig. is enorm bezorgd,noemt blauwalg,lyme en babesia, zie ik geen aanwijzingen voor(de DA)
  bloedonderzoek als eig wilt (niet gebeurd) eig. wil verder onderzoek en naar utrecht!
  lich onderzoek gb!!!!!!! longen gb!!!!!!!!

luister nou eens, hij kan toch niet s'morgens schone longen hebben en s'avonds  zo'n erge longonsteking hebben wat uit de lucht komt vallen??
DAt kan toch niet, dan hebben ze toch niet goed geluisterd bij hem!!!
In nog geen 1 dag??!!!
S'avonds staat er dan in de status;
afwijkend longbeeld
afwijkende nier kan eea niet met elkaar rijmen, verklaart wel voor een groot deel de klachten van hijgen,koorts,veel slikken en afwijkingen in urine, zegt de da dan he!
En hij werd gewoon naar huis gestuurd!!! terwijl eronder staat; eig. wilt naar utrecht!
en dan staat eronder; eig. kan rekenen op een rekening van 150.00 per nacht

ja dus!

en al die tijd vanaf maandag hoge koort, kwijlen, slecht drinken, apatisch enz enz dat was nog steeds geen reden verder tekijken, naar mijn bezorgdheid te luisteren, mij op zijn minst serieus te nemen, hem andere med of iig med toe te dienen en wat te denken van een infuus!!!!!

zit me hier lichtelijk op te vreten, de klunzen

zo en nu ga ik weer positief zijn......moest dit even kwijt
lightning
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door lightning »

als dit allemaal achter de rug is ga jij waarschijnlijk een nieuwe DA zoeken ;)

succes met afwachten en ik blijf duimen draaien ieder plus puntje is er 1 :-*
mirjam_dc

Bericht door mirjam_dc »

't is inderdaad meer dan treurig  >:( >:(, maar .... Weirdo gaat langzaam vooruit en dat is wat nu belangrijk is. Maar ik kan me voorstellen dat je het even kwijt moet!
pallas
5-sterren
5-sterren

Bericht door pallas »

Groot gelijk dat je dat even kwijt wilt!

Neem nu al je energie voor het herstel van weirdo en een gesprek met die d.a. komt later nog wel hè ;)

Gesloten