Jeukende plekken Joep
Moderator: Lizzy
Re: Jeukende plekken Joep
keetje schreef:![]()
![]()
![]()
Nu maar hopen dat het goed gaat.
Hier gaan we langzaamaan weer beginnen met vlees maar ik ben doodsbenauwd.
Hier gaan we langzaamaan weer beginnen met vlees maar ik ben doodsbenauwd.
Kan ik goed begrijpen!!!keetje schreef: Nu maar hopen dat het goed gaat.
Hier gaan we langzaamaan weer beginnen met vlees maar ik ben doodsbenauwd.![]()
Hij leeft nog! Hij reageert niet zo snel, tenminste, de vorige keren niet echt...Martine-Tom schreef: En...hoe gaat het met Joep??
Nog steeds spannend dus!
Gaat nog steeds goed! Dus ik denk dat het geen problemen gaat geven...hij heeft het nu 2,5 week iedere dag gehad. Helaas is het nu op, en bijhalen gaat niet omdat er vrijdag weer een boel vlees bij komt.
Zijn menu bestaat nu dus uit;
Vleesbot; konijn (karkas en koppen) haas, kip en soms geitenribben
Spiervlees; paard en geit, soms nog konijn.
Lever; paard en geit
Nier; konijn en geit
Hart; paard en geit
Pens; geit
Vis; haring
Volgende project gaat ganzenspiervlees worden! Zou ook een hele mooie aanvulling zijn
Zijn menu bestaat nu dus uit;
Vleesbot; konijn (karkas en koppen) haas, kip en soms geitenribben
Spiervlees; paard en geit, soms nog konijn.
Lever; paard en geit
Nier; konijn en geit
Hart; paard en geit
Pens; geit
Vis; haring
Volgende project gaat ganzenspiervlees worden! Zou ook een hele mooie aanvulling zijn
Gaat dus nog steeds goed! 
(Hier ook een bestelling geplaatst. Ik vind het nog steeds eng hoewel de oorzaak van Luna's problemen voor 99% zeker Demodex was/is.
)
Op naar het ganzenspiervlees. Ik duim dat het goed gaat.
(Hier ook een bestelling geplaatst. Ik vind het nog steeds eng hoewel de oorzaak van Luna's problemen voor 99% zeker Demodex was/is.
Snap ik heel goed dat dat spannend blijft!keetje schreef: Gaat dus nog steeds goed!
(Hier ook een bestelling geplaatst. Ik vind het nog steeds eng hoewel de oorzaak van Luna's problemen voor 99% zeker Demodex was/is.)
Nou, de gans gaat er in iedergeval goed in! Handig om met spiervlees te kunnen beginnen daarmee zeg
Onze hondjes gaan weer goed! 
Nou, gans kan ik ook wel als oke benoemen! Fijn, kip en gans erbij. Lekker compleet menu nu zeg 
Vleesbot;
Gans, kip, konijn, haas, geit
Spiervlees
Gans, konijn, paard, geit
Orgaan
Geit, paard, konijn, haas, kip (en geiten pens!)
En dan iedere week ook nog haring!
Vleesbot;
Spiervlees
Orgaan
Mooi hoor! Zo komt Joep echt niks tekort!eelke schreef: Nou, gans kan ik ook wel als oke benoemen! Fijn, kip en gans erbij. Lekker compleet menu nu zeg
Vleesbot;
Spiervlees
Orgaan
Ga je ook ooit nog iets van groenten proberen toe te voegen?
Ja dat is het volgende twijfelpunt....ik heb dat in het begin van mijn eliminatie dieet wel gevoerd...maar eigenlijk is hij pas echt hersteld sinds hij geen groente meer krijgt...Lizzy schreef: Mooi hoor! Zo komt Joep echt niks tekort!
Ga je ook ooit nog iets van groenten proberen toe te voegen?
Dus ik zit te dubben over de meerwaarde ervan. Want voor je een mooie groentemix geëlimineerd hebt, ben je heel wat weken (maanden) verder natuurlijk. En eerlijk is eerlijk, we zijn het geelimineer best beu, want het is overal en altijd goed opletten (zelf niet knoeien, heel de tuin en omgeving afspeuren naar gevallen brood van vogels, opletten dat mensen geen koekje geven, opletten bij mijn moeder die brokjes voert etc etc).
Groentemix is gewoon een heel erg groot project, en hij doet het nu beter zonder dan dat hij het met deed. Vooral dat laatste weegt het zwaarst mee.
Wat super zeg dat het zo goed gaat !
Ik denk dat ik in plaats van groente eerder zou kiezen voor pens of boekmaag.
Maar ik zou dat dan wel weer halen van steeds dezelfde leverancier, of bv natuurgrazers...
En anders als je echt twijfelt over genoeg vitamine misschien een vitamine poeder erbij van een goed merk...
Maar ik geloof echt dat je nu al een super goed menu hebt voor hem !
Ik denk dat ik in plaats van groente eerder zou kiezen voor pens of boekmaag.
Maar ik zou dat dan wel weer halen van steeds dezelfde leverancier, of bv natuurgrazers...
En anders als je echt twijfelt over genoeg vitamine misschien een vitamine poeder erbij van een goed merk...
Maar ik geloof echt dat je nu al een super goed menu hebt voor hem !
Hoera voor Joep, gefeliciteerd! Mooi menu zo 
Ik zie de meerwaarde van groente naast pens/boekmaag heel erg in. De ontlasting is er hier van allebei de honden zo veel beter van geworden. Bij Xerox ben ik gewoon begonnen met 1 soort groente en heb dat uitgebouwd naar 4. Hij krijgt dus geen mix, maar 4 verschillende groentes. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om nog meer te elimineren, maar misschien toch het proberen waard?
Ik zie de meerwaarde van groente naast pens/boekmaag heel erg in. De ontlasting is er hier van allebei de honden zo veel beter van geworden. Bij Xerox ben ik gewoon begonnen met 1 soort groente en heb dat uitgebouwd naar 4. Hij krijgt dus geen mix, maar 4 verschillende groentes. Ik kan me voorstellen dat je er tegenop ziet om nog meer te elimineren, maar misschien toch het proberen waard?