De bedoeling zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik krijg dezelfde gedachten als bij het eerdere (negatief geladen) protest...iemand maakt spandoeken voor ze...ze spreken zelf immers geen woord NL...leuk... en sturen ze daarmee de straat op. Nu is de boodschap positief en zouden ze de bloemen zelf betaald hebben. Dan nog denk ik...had met die centen wat nuttiger dingen gedaan.Lizzy schreef: Dit idee is al vaker geopperd. Toch niks mis mee of zie ik iets over het hoofd?
Ja, een paar dingetjes wel. Ze praten over 60 miljoen vluchtelingen, daar heb je sowieso een best eiland voor nodig. Maak daar maar "even" een infrastructuur voor. Wie neemt daar de leiding....en dit is echt een hele goede vraag. Die 60 miljoen zullen ook geen eensgezinden zijn en de trammelant waar velen voor gevlucht zijn, zal daar waarschijnlijk wel voortgezet worden. Dus ja nee, het idee klinkt in 1ste best leuk, maar de uitvoering heeft nog wel heel wat haken en ogen.
Ik zag het gisteren op het journaal. Ik vond het heel ontroerend![]()
Zou jij het doen?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- Angelique
- 5-sterren

Re: Zou jij het doen?
Deze mensen zaten hier al langer en de "woordvoerder" sprak zelf best aardig Nederlands.Angelique schreef: De bedoeling zal ongetwijfeld goed zijn, maar ik krijg dezelfde gedachten als bij het eerdere (negatief geladen) protest...iemand maakt spandoeken voor ze...ze spreken zelf immers geen woord NL...leuk... en sturen ze daarmee de straat op. Nu is de boodschap positief en zouden ze de bloemen zelf betaald hebben. Dan nog denk ik...had met die centen wat nuttiger dingen gedaan.
- Angelique
- 5-sterren

Oké.Lizzy schreef: Deze mensen zaten hier al langer en de "woordvoerder" sprak zelf best aardig Nederlands.
Een eiland gaat een extra oorlogsgebied worden. Nu al moeten de Christenen en de Moslims in sommige centra gescheiden worden, wil de ene bevolking gehakt maken van de andere en is het grootste deel het niet met elkaar eens.
Dan heb je nog woningen nodig, ziekenhuizen, winkels, noem maar op. En mensen gaan nu al in hongerstaking omdat de asielprocedure 6 maanden gaat duren. Zo'n eiland gaat ze dan zeker niet bevallen lijkt me. Je hebt niet in een paar weken alles tiptop voor elkaar op een onbewoont gebied.
Dan heb je nog woningen nodig, ziekenhuizen, winkels, noem maar op. En mensen gaan nu al in hongerstaking omdat de asielprocedure 6 maanden gaat duren. Zo'n eiland gaat ze dan zeker niet bevallen lijkt me. Je hebt niet in een paar weken alles tiptop voor elkaar op een onbewoont gebied.
Nou, ik verwacht niet dat die vluchtelingen op een nog onbewoond eiland willen. Ze gaan niet alleen voor veiligheid maar ook voor voorzieningen ;-)Lizzy schreef: Dit idee is al vaker geopperd. Toch niks mis mee of zie ik iets over het hoofd?
Ik zag het gisteren op het journaal. Ik vond het heel ontroerend![]()
Eigenlijk zouden ze eens de asielzoekers centra in het nieuws moeten laten zien waar het wel goed gaat. Waar de mensen gewoon dankbaar zijn voor wat ze krijgen. Puur als tegen geluid maar dat het op Veel plaatsen goed gaat is normaal en dus geen nieuws. Het is toch eigenlijk triest dat dankbaarheid in beeld komt met zo'n bloemenactie omdat het anders niet wordt gezien
Hoezo wordt de oorlog achtergelaten... men wil veiligheid... dan moet je elkaar ook hier met rust laten.Hope schreef: Een eiland gaat een extra oorlogsgebied worden. Nu al moeten de Christenen en de Moslims in sommige centra gescheiden worden, wil de ene bevolking gehakt maken van de andere en is het grootste deel het niet met elkaar eens.
Dat gebeurd door de meesten wel, maar ik denk dat als je alle vluchtelingen op 1 onbestuurd eiland zet, je een vreselijke machtstrijd gaat krijgen. Kijk naar Libië. Jaren na het aftreden van een dictator is er meer chaos in het land dan ooit.petralita schreef: Hoezo wordt de oorlog achtergelaten... men wil veiligheid... dan moet je elkaar ook hier met rust laten.
- -Annemarie-
- 5-sterren

NRC 31/10/2015
-
BusKay
Het blijkt dat men ook al hierheen komt om de dienstplicht te ontduiken terwijl men gewoon in veilige Syrische gebieden woont.
Bron: Poolse media
Dat snap ik wel. Ik zou er zelf ook niet erg om staan te springen om als kanonnenvlees te dienen...BusKay schreef: Het blijkt dat men ook al hierheen komt om de dienstplicht te ontduiken terwijl men gewoon in veilige Syrische gebieden woont.
Maar je kan nooit meer terug..cj schreef: Lijkt mij een heel duidelijke reden om te vluchten.
Saskia
- Angelique
- 5-sterren

Polen neemt het liefst nog geen halve vluchteling op, dus die grijpen ieder akkefietje aan om maar wat extra stemming te maken. Hadden ze in '85 moeten zeggen toen ze zelf niks te vreten hadden, toen moest iedereen hun wel helpen.BusKay schreef: Het blijkt dat men ook al hierheen komt om de dienstplicht te ontduiken terwijl men gewoon in veilige Syrische gebieden woont.
En in syrie woedt een binnenlandse oorlog, dus als je in dienst gaat kan het maar zo gebeuren dat je je familie moet omleggen die toevallig in een verkeerd kamp zit. Laat anders Polen eerst zijn eigen landgenoten terughalen die elders zitten te potverteren.
Zo, nou, dit vind ik nou ook.Angelique schreef: Polen neemt het liefst nog geen halve vluchteling op, dus die grijpen ieder akkefietje aan om maar wat extra stemming te maken. Hadden ze in '85 moeten zeggen toen ze zelf niks te vreten hadden, toen moest iedereen hun wel helpen.
En in syrie woedt een binnenlandse oorlog, dus als je in dienst gaat kan het maar zo gebeuren dat je je familie moet omleggen die toevallig in een verkeerd kamp zit. Laat anders Polen eerst zijn eigen landgenoten terughalen die elders zitten te potverteren.