Toen jongste spruit nog klein was, aten we ook al gezond. Veel sla enzo. Op een avond vroeg ze: wat eten we vanavond? Ik zeg: slavink. Dochter: Getver! Alweer sla!
Re: wat eten we vandaag... deel 41
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
- -Annemarie-
- 5-sterren

Eet smakelijk, Eelke!
Toen jongste spruit nog klein was, aten we ook al gezond. Veel sla enzo. Op een avond vroeg ze: wat eten we vanavond? Ik zeg: slavink. Dochter: Getver! Alweer sla!
Het was altijd mijn lievelings normale eten, gekookte aardappels, spruitjes, en slavink. En dan de aardappels en spruitjes dopen in de zoute jus van de vink.
Nu eet ik het eigenlijk nooit meer, omdat ik het zo'n onhandig stuk vlees vind, duurt lang eer het raar is, en daarbij eet ik al vaak spekjes in de stamppot en gehakt in pasta enzo. Maar ja, nu zat het in het pakket en dan is het toch wel lekker hoor.
Nu eet ik het eigenlijk nooit meer, omdat ik het zo'n onhandig stuk vlees vind, duurt lang eer het raar is, en daarbij eet ik al vaak spekjes in de stamppot en gehakt in pasta enzo. Maar ja, nu zat het in het pakket en dan is het toch wel lekker hoor.
-
frodo quin
- 5-sterren

Bedankt voor de uitleg Eelke en Angelique
. Neen, van een slavink had ik nog nooit gehoord, van een blindevink wist ik dat het gehakt met een lap vlees er rond was, dat heb ik ooit is gegeten als kind.
-
BusKay
Gestoofde vis in mosterd-bieslookboter, winterpeen met boter en honing en aardappelpuree.
Een broodje vega hamburger en een zak soep. Oh, en stokbrood met brie.
Bietenstamppot met appel en ui en een gehaktbal.
- Charlie Angel
- Moderator
Re: Re: wat eten we vandaag... deel 41
Worteltjes met aardappelen en een stukje vlees
frodo quin schreef:Bedankt voor de uitleg Eelke en Angelique. Neen, van een slavink had ik nog nooit gehoord, van een blindevink wist ik dat het gehakt met een lap vlees er rond was, dat heb ik ooit is gegeten als kind.
Volgens Wikipedia is de slavink een speciale variant van de blinde vink: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Blinde_vink
Hier was het spitskool met krieltjes en chipolata worstjes
Pot met rijst.
Haha ja, en volgens wiki bestaat rundervink weer niet, maar volgens mij liggen ze ook zo in de supermarkt?dinky89 schreef:Volgens Wikipedia is de slavink een speciale variant van de blinde vink: https://nl.m.wikipedia.org/wiki/Blinde_vink
Hier was het spitskool met krieltjes en chipolata worstjes
Kan zelfs zomaar ook nog per regio verschillen.
Mijn slager maakt ze als ik erom vraag. Dan slaat hij eerst een lapje kalfvlees plat, dan pakt hij tartaartjes uit zijn vitrine en die doet hij daarop, rolt het op, doet het door de groene kruidjes, bindt er een kleurig touwtje omheen. En als je dat op hebt kan je geen pap meer zeggeneelke schreef:Haha ja, en volgens wiki bestaat rundervink weer niet, maar volgens mij liggen ze ook zo in de supermarkt?
Kan zelfs zomaar ook nog per regio verschillen.
Maar vandaag eten we hier drie in de pan. Bij mij is dat altijd vier in de pan
Gebakken aardappeltjes met slaai, een gekookt eitje voor mij en een stukje gerookte makreel voor Leo. Lekker veel knoflooksaus erbij. Best goed te doen.
Noedels met groente, Quorn stukjes (
) en hoisin woksaus. Vriendlief vond het bah. En aardbeien.
- Charlie Angel
- Moderator
Pasta met zelfgemaakte saus met veel groente