zimba/min of meer uitslag..
Moderator: Lizzy
Re: zimba/min of meer uitslag..
Nou Ellen, laten we hopen dat dit helpt! Ik ken overigens wel een paar honden waarbij het niet is gelukt om ze terug over de te zetten op verse/rauwe voeding. Helaas zijn die er ook... Het zijn er niet veel maar de afgelopen 15 jaar zijn het toch wel een hond of 7 die het niet meer konden verdragen. Laten we hopen dat dit voor Zimba niet geldt maar wel iets om alvast toch rekening mee te houden.
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
we gaan het gewoon later weer proberen met vlees wat ie nog nooit gegeten heeft zoals kangoeroe, bizon en dat soort dingen....
heel voorzichtig, en tja helpt het niet dan is het heel jammer maar ga het iig proberen..
heel voorzichtig, en tja helpt het niet dan is het heel jammer maar ga het iig proberen..
Goed planvanaalst schreef: we gaan het gewoon later weer proberen met vlees wat ie nog nooit gegeten heeft zoals kangoeroe, bizon en dat soort dingen....
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
ja die, van de da..
gelukkig eet ie het, hij kreeg gisteren van een ander merk van mandigers een paar brokjes, zimba wees nog net niet op zijn voorhoofd
gelukkig eet ie het, hij kreeg gisteren van een ander merk van mandigers een paar brokjes, zimba wees nog net niet op zijn voorhoofd
Good boyvanaalst schreef: ja die, van de da..
gelukkig eet ie het, hij kreeg gisteren van een ander merk van mandigers een paar brokjes, zimba wees nog net niet op zijn voorhoofd![]()
- MarijeEnBoomer
- 5-sterren

Braafvanaalst schreef: ja die, van de da..
gelukkig eet ie het, hij kreeg gisteren van een ander merk van mandigers een paar brokjes, zimba wees nog net niet op zijn voorhoofd![]()
beter een tijdje brok als prednison. En is nog niet gezegd dat hij nooit meer vlees zal verdragen. Die darm heeft een gigantische opdonder gehad en moet effe bijkomen. Hoe gaat het nu?
-
Jacqueline1968
- 3-sterren

hmm, ik had het dus nog niet zo verkeerd
.
bij Gorby was ook een tijdelijke terugschakeling naar brok nodig, Hildegard Dijkgraaf (toch ook echt niet voor het eerst buiten in ernstig ziek hondenland en voor versvoeren) stond erop dat Gorby toen ook terug moest op een brok.
Rust scheppen, hond proberen te laten herstellen, hele milde voeding, eiwitbron liefst onbekend
Zij koos voor europremiun seafood, de zalm x aardappel.
de argumenten waren precies eender, Gorby had grote te korten en was ernstig ziek, dan doet het er niet toe wat er in gaat, als het er maar in gaat, enigzins wordt verteerd en de hond weer voedingsstoffen op neemt.
ik denk dat wij Gorby ca. 3-4mnd op brok hebben gehad (september tm half december) toen zijn we verse pens gaan toevoegen (CB heeft geweldige -vind ik dan hoor-) en later de eend van CB. Het is het eiwit gedoe, om wat voor reden het ook is onstaan.
probeer nu ff niets anders te doen, Gorby kreeg zelfs alles van beloning (omdat hij ook nog volop in training was (en is) van die brokjes, mn jaszakken stinken er nog van
, maar het werkte wel, het was doorzetten, omdat bij Gorby die giardia zo ontzettend sterk was geworden door het totale ontbreken van enige fatsoenlijke darmwerking. we zijn vele malen teruggeworpen, maar nooit meer zo diep als ervoren, 3 stap vooruit, 2 terug zoiets 
heeeel veel sterke, succes en beterschap, en Gorby pootduimt ook hard voor Zimba, ik denk dat hij wel weet hoe Zimba zich voelt
Gorby was trouwens ook niet echt heel ziek hoor, deed zijn dingen wel, soms liep hij niet zo lekker, maar dan kwam er weer een flatsch diarree (buikpijn dus), nu hij afgelopen september echt compleet gezond in het bloed bleek, begonnen we wel te zien wat er in die hond verstopt zit aan kracht, fysiek en mentaal, want wat loopt er nu een enorme bak Riesen Schnauzer, met Schnauzer karakter, we hebbeni n alle opzichten onze handen vol aan deze hond, en dan zien we het verschil met vorig jaar.
Ik wens je, mede namens Gorby, nogmaals kracht en beterschap en een knuf
(ondanks de luchtjes, -ik ben wel wat gewend-) voor Zimba
bij Gorby was ook een tijdelijke terugschakeling naar brok nodig, Hildegard Dijkgraaf (toch ook echt niet voor het eerst buiten in ernstig ziek hondenland en voor versvoeren) stond erop dat Gorby toen ook terug moest op een brok.
Rust scheppen, hond proberen te laten herstellen, hele milde voeding, eiwitbron liefst onbekend
Zij koos voor europremiun seafood, de zalm x aardappel.
de argumenten waren precies eender, Gorby had grote te korten en was ernstig ziek, dan doet het er niet toe wat er in gaat, als het er maar in gaat, enigzins wordt verteerd en de hond weer voedingsstoffen op neemt.
ik denk dat wij Gorby ca. 3-4mnd op brok hebben gehad (september tm half december) toen zijn we verse pens gaan toevoegen (CB heeft geweldige -vind ik dan hoor-) en later de eend van CB. Het is het eiwit gedoe, om wat voor reden het ook is onstaan.
probeer nu ff niets anders te doen, Gorby kreeg zelfs alles van beloning (omdat hij ook nog volop in training was (en is) van die brokjes, mn jaszakken stinken er nog van
heeeel veel sterke, succes en beterschap, en Gorby pootduimt ook hard voor Zimba, ik denk dat hij wel weet hoe Zimba zich voelt
Gorby was trouwens ook niet echt heel ziek hoor, deed zijn dingen wel, soms liep hij niet zo lekker, maar dan kwam er weer een flatsch diarree (buikpijn dus), nu hij afgelopen september echt compleet gezond in het bloed bleek, begonnen we wel te zien wat er in die hond verstopt zit aan kracht, fysiek en mentaal, want wat loopt er nu een enorme bak Riesen Schnauzer, met Schnauzer karakter, we hebbeni n alle opzichten onze handen vol aan deze hond, en dan zien we het verschil met vorig jaar.
Ik wens je, mede namens Gorby, nogmaals kracht en beterschap en een knuf
-
Lil
sterkte met Zimba en ja ik ben het met de voorgangers eens, dan maar brok. Als het maar helpt 
Hoe is het vannacht gegaan?
- me and my boys
- 5-sterren

- Contacteer:
goed, niet binnen gepoept!
hij heeft wel een vreselijke rommelige buik, maar ja denk dat dat ook wel logisch is, en stinken als een beerput doet ie....ontlasting was drama maar dat zou een week of 2 duren voor ik wat zou merken....
ontlasting geraapt, wat een geklooi zeg met dat kleine schepje in dat hele kleine openingetje een lading drab te krijgen en regen dat het deed, degene die me heeft gezien heeft vast gelachen!
jacqueline, ik geef hem id ook die brokjes als beloning, hoppa in m'n zak en lekker stinken
, ook sávonds krijgt ie een beetje hij mag echt niks anders dus dan maar met de koffie een handje brokjes...
eet jouw hond nu weer regelmatig wat van vlees?
ik ga het iig zeker de tijd geven, wil niet dat ie weer terug valt..cb eend noemde mandigers ook..
hij heeft wel een vreselijke rommelige buik, maar ja denk dat dat ook wel logisch is, en stinken als een beerput doet ie....ontlasting was drama maar dat zou een week of 2 duren voor ik wat zou merken....
ontlasting geraapt, wat een geklooi zeg met dat kleine schepje in dat hele kleine openingetje een lading drab te krijgen en regen dat het deed, degene die me heeft gezien heeft vast gelachen!
jacqueline, ik geef hem id ook die brokjes als beloning, hoppa in m'n zak en lekker stinken
ik ga het iig zeker de tijd geven, wil niet dat ie weer terug valt..cb eend noemde mandigers ook..
Ik hoop dat dit je mannetje helpt Ellen, sterkte er mee 
-
Jacqueline1968
- 3-sterren

ja hoor, hij is vorig jaar december langzaam (met vallen en opstaan) pens er bij gaan krijgen, koste echt veel moeite, met heet water, theelepeltje door de brokjes. we hebben ook nog lam geprobeerd van CB, maar dat wilde hij niet eten, deinsde gewoon terug.vanaalst schreef: goed, niet binnen gepoept!
jacqueline, ik geef hem id ook die brokjes als beloning, hoppa in m'n zak en lekker stinken, ook sávonds krijgt ie een beetje hij mag echt niks anders dus dan maar met de koffie een handje brokjes...
toen eenmaal de pens goed ging, zijn we ook rijst gaan toevoegen (geeft bij Gorby erg veel rust, net als rijstwater), en toen de CB eend, ik denk zo in februari-maart. En toen kon hij ook eindelijk voer gaan minderen, hij at wel voor een hond van 70kg (ipv de 34 van toen), en dat geeft dan aan dat de hond op krachten aan het komen is, de bloedwaardes werden beter, schildklier steeg van 11 naar 23.
de buik rommelde niet meer, minder windjes, af en toe hele redelijke ontlasting (soms ook niet, maar dat had ook met giardia te maken)
Omdat Gorby die giardia had hebben we natuurlijk ook moeten behandelen, maar daar zijn we in februari mee gestopt. had toch geen zin, de kracht moest van binnenuit Gorby komen, tot die tijd had medicatie geen zin.
we zijn toen bij Michelle Sliedrecht terecht gekomen (Den Hoek) en zij had een goede ondersteunenden kruidenmix die Gorby gelukkig ook verdroeg.
en gorby kon toen aan de probiotica (van primeval)
langzaam ging hij meer verdragen en kwamen de groente en fruit mixjes.
Ik denk dat hij sinds mei weer helemaal op vers staat: CB eend is de basis, met groente/rijst en altijd pens. Haal ik de pens weg, valt tie terug.
blijkbaar heeft de pens iets wat de darmen hard nodig hebben. Hij eet nu nog ca. 400gr vlees per dag (eend + pens) en das niet veel voor een hond van ruim 40kg die zeer actief is (oa speuren, hardlopen)
kijk niet te ver vooruit, geniet van de kleine stapjes vooruit (en je zal zeker ook nog wel weer eens achteruit gaan, maar niet meer zover), dat vers komt wel weer, is ook altijd ons doel geweest (en ook van Hildegard, Michelle en onze eigen da -die daar door ons erg open voor staat-).
Barfen is nooit zo iets voor mij geweest (maar das persoonlijk) maar ik geloof ook niet dat dat nog bij Gorby zou passen, hij is toch wel erg gevoelig.
de gewone CB verdraagt hij absoluut niet bv. Maar vers........ dat gaat weer prima, tot heel groot plezier van iedereen die hem mee behandeld heeft.
We gebruiken nog steeds zijn de zalmbrokjes beloonsnoepjes (bv bij mijn moeder) en ook wel penssnoepjes, of stukjes eendenvlees, CB heeft ook genoeg lekkertjes.
ik denk dat ik wel kan zeggen dat wij een zeer lange weg gegaan zijn, met ups en downs, maar het dieptepunt lag vlak voor het stabiliseren met de brok, je gaat dan van alles doen, en het wordt steeds erger. daarna was er de weg omhoog, terug naar vers, maar wel heel heel voorzichtig.
dus.......... doe rustig aan, dit is niet in 1 week ontstaan, zo zal het ook niet in 1 week herstellen
-
**Jolanda**
- 5-sterren

Ellen weet je ook waarom hij je adviseerde om straks met CB eend te beginnen? Ik heb er een twijfelend gevoel over omdat eend natuurlijk wel wat vetter is
maar naar mijn weten ook lichverteerbaar. Dus om dat laatste begrijp ik het, maar om het eerste zou ik het juist niet doen. 
-
Jacqueline1968
- 3-sterren

bij gorby werkt het perfect, juist dat vette was volgens Hildegard wel goed, de darmen zijn zo kapot gemaakt, maar volgens haar was het "goed" vet, bovendien was gorby erg onder gewicht.
cb eend ziet er trouwens onzettend mooi uit, stukjes bot, ruikt heel fris, das echt heel mooi vlees.
maar voor het zover was waren we maanden verder ............
cb eend ziet er trouwens onzettend mooi uit, stukjes bot, ruikt heel fris, das echt heel mooi vlees.
maar voor het zover was waren we maanden verder ............