Zou jij het doen?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Zou jij het doen?

Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Gisteren was het opvangbeleid dat we hier in Zuid-Holland-Zuid hebben op het nieuws. De kleinschalige noodopvang waar ik eerder over schreef schijnt een soort experiment te zijn. Men is er zeer tevreden over omdat het weinig weerstand zou kunnen en de vluchtelingen het heel fijn vinden. En volgens de meneer niet duurder dan de grootschalige opvang. Nu hebben ze blijkbaar wel van de weerstand tegen de (peperdure) 'extreme home make over' op de school in ons dorp geleerd, want onze buurman die bij de naastgelegen gemeente werkt moest alle kringloopwinkels af om inventaris voor een nieuwe opvang te vinden.
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

Jantina schreef: Gisteren was het opvangbeleid dat we hier in Zuid-Holland-Zuid hebben op het nieuws. De kleinschalige noodopvang waar ik eerder over schreef schijnt een soort experiment te zijn. Men is er zeer tevreden over omdat het weinig weerstand zou kunnen en de vluchtelingen het heel fijn vinden. En volgens de meneer niet duurder dan de grootschalige opvang. Nu hebben ze blijkbaar wel van de weerstand tegen de (peperdure) 'extreme home make over' op de school in ons dorp geleerd, want onze buurman die bij de naastgelegen gemeente werkt moest alle kringloopwinkels af om inventaris voor een nieuwe opvang te vinden.
ik zou daar om diverse reden ook minder bezwaar tegen hebben als wat ze nu hier van plan zijn (600 mensen op een sportveldje) niet in de laatste plaats omdat het me voor die mensen zelf ook veel fijner lijkt.

Hier is de weerstand nog steeds erg groot, op fb zijn er ook diverse anti groepen, de burgemeester word er bij 1 continue neergezet als de Noord Koreaanse dictator  ::)
er komt geen referendum maar wel een vraag naar de bewoners waarbij we aan mogen geven of we het willen of niet en daarmee gaan de bestuurders van de wijk weer naar het stadhuis.
Er zijn iig veel mensen druk mee om het te pogen tegen te houden...
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

Jantina schreef: Gisteren was het opvangbeleid dat we hier in Zuid-Holland-Zuid hebben op het nieuws. De kleinschalige noodopvang waar ik eerder over schreef schijnt een soort experiment te zijn. Men is er zeer tevreden over omdat het weinig weerstand zou kunnen en de vluchtelingen het heel fijn vinden. En volgens de meneer niet duurder dan de grootschalige opvang. Nu hebben ze blijkbaar wel van de weerstand tegen de (peperdure) 'extreme home make over' op de school in ons dorp geleerd, want onze buurman die bij de naastgelegen gemeente werkt moest alle kringloopwinkels af om inventaris voor een nieuwe opvang te vinden.
Het is ook logica ten top dat dit voor alle partijen beter te behappen is.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Martine-Tom schreef: ik zou daar om diverse reden ook minder bezwaar tegen hebben als wat ze nu hier van plan zijn (600 mensen op een sportveldje) niet in de laatste plaats omdat het me voor die mensen zelf ook veel fijner lijkt.

Hier is de weerstand nog steeds erg groot, op fb zijn er ook diverse anti groepen, de burgemeester word er bij 1 continue neergezet als de Noord Koreaanse dictator  ::)
er komt geen referendum maar wel een vraag naar de bewoners waarbij we aan mogen geven of we het willen of niet en daarmee gaan de bestuurders van de wijk weer naar het stadhuis.
Er zijn iig veel mensen druk mee om het te pogen tegen te houden...
Volgens mij zijn mensen inmiddels tegen om gewoon even lekker ergens tegen te zijn. Lekker schoppen. Lekker rellen. Lekker tekeer gaan. Lekker een bepaalde groep de schuld geven van alle shit in deze wereld.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Angelique schreef: Het is ook logica ten top dat dit voor alle partijen beter te behappen is.
Dat lijkt mij dus ook. Het is voor iedereen beter.
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Lizzy schreef: Volgens mij zijn mensen inmiddels tegen om gewoon even lekker ergens tegen te zijn. Lekker schoppen. Lekker rellen. Lekker tekeer gaan. Lekker een bepaalde groep de schuld geven van alle shit in deze wereld.
Nou denk dat dit een feit is ja. Gisteren in Enschede toch ook. Wie zorgen ervoor dat het rellen wordt bij die demonstratie? De harde kern van FC Twente. Wat hebben die daar te zoeken? Betrokkenen hoeven echt niet alles te pikken maar dit slaat door.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Jantina schreef: Nou denk dat dit een feit is ja. Gisteren in Enschede toch ook. Wie zorgen ervoor dat het rellen wordt bij die demonstratie? De harde kern van FC Twente. Wat hebben die daar te zoeken? Betrokkenen hoeven echt niet alles te pikken maar dit slaat door.
Ja, dit is gewoon rellen om het rellen. Echt he, wat een imbecielen >:( >:(. Het bestuur van FC Twente zou hier nou eens mooi tegen op kunnen treden. Doen ze ook eens wat nuttigs.
Martine-Tom

Lizzy schreef: Volgens mij zijn mensen inmiddels tegen om gewoon even lekker ergens tegen te zijn. Lekker schoppen. Lekker rellen. Lekker tekeer gaan. Lekker een bepaalde groep de schuld geven van alle shit in deze wereld.
deels wel, maar deels zijn het ook mensen met oprechte bezwaren, vragen en angsten, die omdat ze niet gehoord worden steeds feller worden. Volgens mijn zijn er twee groepen, de gillers om hett gillen, maar ook een grote groep mensen die gewoon vragen en bezwaren hebben die gegrond zijn, of die in elk geval gehoord zouden moeten worden, en dat gebeurd te weinig.
Zo waren er vragen over taalachterstanden op de basisscholen in deze wijk, over het ov, tbc, formaat van het terrein, in mij opinie solide vragen waar tot op heden voor zover ik het volgen kan, geen antwoord op komt. Ik begreep ook dat het azc volledig langs de gebiedsvommissie is gegaan, die wisten ook van niks, is niks meegedeeld of gevraagd...vind ik ook niet fair...waarom dat soort commissies aanstellen als je er toch aan voorbij gaat :-\

Ik volg het allemaal niet zo fanatiek hoor, het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit of het er komt of niet, ik denk dat dit niet de meest handige locatie is maar om me nu als giller of anti te gaan profileren, neuh daar heb ik geen behoefte aan ;)
Echter vind ik wel dat de groep met oprechte vragen gehoord zou moeten worden, en aangezien dat niet gebeurd snap ik best dat die ook in de weerstand gaan.
Janneke
4-sterren
4-sterren

Bericht door Janneke »

Martine-Tom schreef: Echter vind ik wel dat de groep met oprechte vragen gehoord zou moeten worden, en aangezien dat niet gebeurd snap ik best dat die ook in de weerstand gaan.
En dit is precies wat ik niet begrijp. Dat zelfs legitieme vragen niet beantwoord worden. Daar zou je al een hoop mee kunnen voorkomen/wegnemen. Jullie krijgen het gewoon door je strot gedouwd zeg maar.
Hope
5-sterren
5-sterren

Bericht door Hope »

Martine-Tom schreef: deels wel, maar deels zijn het ook mensen met oprechte bezwaren, vragen en angsten, die omdat ze niet gehoord worden steeds feller worden. Volgens mijn zijn er twee groepen, de gillers om hett gillen, maar ook een grote groep mensen die gewoon vragen en bezwaren hebben die gegrond zijn, of die in elk geval gehoord zouden moeten worden, en dat gebeurd te weinig.
Zo waren er vragen over taalachterstanden op de basisscholen in deze wijk, over het ov, tbc, formaat van het terrein, in mij opinie solide vragen waar tot op heden voor zover ik het volgen kan, geen antwoord op komt. Ik begreep ook dat het azc volledig langs de gebiedsvommissie is gegaan, die wisten ook van niks, is niks meegedeeld of gevraagd...vind ik ook niet fair...waarom dat soort commissies aanstellen als je er toch aan voorbij gaat :-\

Ik volg het allemaal niet zo fanatiek hoor, het maakt mij persoonlijk niet zoveel uit of het er komt of niet, ik denk dat dit niet de meest handige locatie is maar om me nu als giller of anti te gaan profileren, neuh daar heb ik geen behoefte aan ;)
Echter vind ik wel dat de groep met oprechte vragen gehoord zou moeten worden, en aangezien dat niet gebeurd snap ik best dat die ook in de weerstand gaan.
Mij lijkt ook dat dit soort vragen beantwoord zouden moeten worden. Maar kleinschaliger kan ook wel echt weerstand wegnemen denk ik. Als je hoort dat er 50 mensen komen of 500, dan zullen de angsten ook kleiner zijn wellicht.
Esther Q
5-sterren
5-sterren

Bericht door Esther Q »

Eckhart Tolle over dit onderwerp:
Suzanne
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Suzanne »

Martine-Tom schreef:
Dat vind ik dus ook!
Dat heet voor mij "in overleg treden met elkaar".. voor- EN nadelen horen... Dat gebeurt mijns inziens te weinig. Je wordt tegenwoordig voor van alles en nogwat uitgemaakt als je "tegen" bent, of bezwaren of angsten hebt. Aan de andere wordt je bedreigd als je "voor" bent...

En daar wordt ik nog banger van dan van alle vluchtelingen samen ;-(((

Suzanne
Jantina
5-sterren
5-sterren

Bericht door Jantina »

Ik vind het oprecht sneu dat 'onze' vluchtelingen hier weer weg moeten. Er heeft niemand in de buurt last van gehad, in de winkel proberen ze in het Nederlands te communiceren maakte ik gisteren mee, gewoon prima. Ze hebben ook de burgemeester een bloemetje gebracht en daar iedereen bedankt voor de warme ontvangst. Maar ja het was noodopvang. Dus ze moeten t durp uit. Ook zegt onze burgervader te weinig geld voor ze te krijgen van het COA? 40 euro per dag p.p. Nou ik vind het sneu. Had ze lekker laten blijven. (En op de lokale nieuwssite nu het commentaar wat ze met het zo goed als nieuwe witgoed gaan doen. )
*Marga*
5-sterren
5-sterren

Bericht door *Marga* »

Kunnen ze dan niet een andere groep nog opnemen voor noodopvang??
Martine-Tom

Er zijn hier een paar actiegroepen, via fb volg ik het een beetje en ik moet zeggen ze hebben nu een leuke en ludieke actie in petto, omdat men vind dat het door het strot geduwd is (is ook zo) en dat het dus niet democratisch verlopen is gaan ze symbolisch de democratie begraven, op het terrein waar het azc moet komen. Dat zijn nou nog acties die ik kan waarderen, geen geschreeuw of gerel, maar op rustige manier een statement maken.

Plaats reactie