Bami. Met groentepakket en kuipje boemboe uit de winkel en satesaus uit pot, ook uit de winkel. Want het kind eet het op deze manier zo graag
Voor meneer en mij er ook een spiegelei bij. Dat lust t kind dan weer niet.
Aprilsnow schreef:
Die paarse bloemetjes kan je in zijn geheel eten of de kelkjes plukken en gebruiken
Ze hebben een lekkere bieslook smaak en het staat zo fleurig....
Ooo, het zijn dus geen bloemetjes ván de bieslook maar ze smaken naar bieslook
koekje: Hou op, schei uit! Omdat ik geen gedonder aan tafel wil(de) heb ik eigenlijk altijd naar de kinderen hun bekkie gekookt
Gewoon om het gezeik te minimaliseren (zeker omdat ik er alleen voor stond).
Als het 'wennen aan' in dit tempo doorgaat reken ik erop dat ze ongeveer op hun dertigste pas een béétje goeie smaak hebben ontwikkeld...helaas.
En ik heb het écht wel geprobeerd
Ik ben wel langzaam de zakjes etc aan het laten verdwijnen. Chili con carne gaat inmiddels goed zonder zakje, wel heb ik andere bonen. We eten ook geregeld zo'n pot currysaus van pataks, meneer stelde al voor om dat zelf te maken en de potten dan te wecken.
- pien - schreef:
Ooo, het zijn dus geen bloemetjes ván de bieslook maar ze smaken naar bieslook
Het zijn echt de bloemjes van de bieslook en ze smaken ook echt naar bieslook.
De meeste bloemen uit kruiden zijn eetbaar Daslook is een andere favoriet hier. Momenteel staat de rozemarijn in bloei, die is ook sterk van smaak maar lekker bij bv een omeletje.
Aprilsnow schreef:
Gisteren hadden we courgette"spagetti", met ui, knoflook, tomaatjes en gerookte zalmfilet. Gegarneerd met bieslookbloemen, waterkers en pijnboompitten.
Gisteren hadden we rauwe witlofsalade, vandaag bietjes-salade met bio feta (van de Ap, die is lekker zeg!) met gekookte aardappeltjes en een vega sjuutje.
Ik had vanmorgen een pan kerrie aardappels met sperziebonen gemaakt (kan geen kouseband kopen hier) en deze een uur of 3 lekker laten pruttelen op een heel laag vuurtje.
Nu staat de oven aan om 2 auberginen te roosteren om Baingan Bharta (aubergine curry) te maken. Dit eten we straks met libanese flatbread en heerlijke (gekochte) mango chutney. Ik neem me iedere keer voor om zef roti's te maken, maar het komt er steeds niet van, iedere keer toch weer tijdnood.
Pittige kormacurry met gehaktballetjes, in een saus met aubergine en courgette, geserveerd met rijst.
Er is genoeg voor nog 2 bakjes saus met ballen voor in de vriezer
- pien - schreef:
Pittige kormacurry met gehaktballetjes, in een saus met aubergine en courgette, geserveerd met rijst.
Er is genoeg voor nog 2 bakjes saus met ballen voor in de vriezer
Ja, heb je daar een recept van? Ik ben uitgekeken op de potten van pataks.
koekje schreef:
Ja, heb je daar een recept van? Ik ben uitgekeken op de potten van pataks.
Mag dat hier dan gepost? Wij hadden altijd de potten van Sharwood's, maar die worden niet meer naar NL geleverd. Die van Patak's vinden we niet lekker.