Verzamelgroep: Noord-holland

Dit is een vraag en aanbod rubriek voor BARF ingredienten en de Verzamelplaats

Moderator: Charlie Angel

Re: Verzamelgroep: Noord-holland

sella

Bericht door sella »

Ik  heb een heel stel ganzen eieren ingevroren. Zakje erom heen ritratsklikken en in de vriezer. Gebeurt niets mee.
coby.p
5-sterren
5-sterren

Bericht door coby.p »

bordie

als je tegen de tijd, dat ik je zie, nog heb, wil ik er wel 4 van je.
denk dat mijn meiden dat wel waarderen.
Ramses1
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ramses1 »

Ik heb een heel stel ganzen eieren ingevroren. Zakje erom heen ritratsklikken en in de vriezer. Gebeurt niets mee
Invriezen.... nog nooit bedacht dat dat zou kunnen. Blijft dat echt goed?
sella

Bericht door sella »

Ramses1 schreef: Invriezen.... nog nooit bedacht dat dat zou kunnen. Blijft dat echt goed?
Ik hoop het, ik had er nog wat veel en meneer eet niets meer na 1 ei, en je ziet het gewicht eraf gillen. Dus 1 keer per week zo een ei, ik dacht dat ze anders gaan rotten als ze in de schuur staan, en als ze nog zo in de schuur staan eet die garnaal ook niets omdat het zo ontzettend lekker is volgens hem.
Zal er maandag eens 1 ontdooien, dan weten we het antwoord wat er gebeurd.
José S
3-sterren
3-sterren

Bericht door José S »

Eieren kan je lang bewaren hoor! De houdbarheidsdatum die supermarkten geven is belachelijk.
Voor de zekerheid of ze nog goed zijn, bak koud water en dan de eieren erin. Als ze zinken zijn ze goed, blijven ze drijven zijn ze rot.
(mijn opa was poelier haha!)

Zolang ze koel en donker staan kan het behoorlijk lang aan. ;)
MoYo
2-sterren
2-sterren

Bericht door MoYo »

Hallo allemaal, ik ben niet zo heel vaak op barfplaats, wel al jaren lid. 'Woon in Rijsenhout (bij Aalsmeer/Hoofddorp), heb 7 honden in verschillend 'maten' (2 westies, 2 podenco's, 2 basset hounds en 1 witte herder) en voer ruim 7 jaar KVV met Barf erbij. Ik red het qua tijd niet om volledig te barfen.
Ik rij 1 x in de 2 maanden naar SW in Rotterdam, wil best meenemen voor degene die dan wil. Ik wil ook best een keertje rijden voor vlees ergens te halen, maar heb 1 vrije dag in de week en nog een peuter van bijna 2 jaar, waardoor ik niet echt heel flexibel ben, maar ik doe mn best ;)
Groetjes, Ilse
evenstar
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door evenstar »

MoYo schreef: Hallo allemaal, ik ben niet zo heel vaak op barfplaats, wel al jaren lid. 'Woon in Rijsenhout (bij Aalsmeer/Hoofddorp), heb 7 honden in verschillend 'maten' (2 westies, 2 podenco's, 2 basset hounds en 1 witte herder) en voer ruim 7 jaar KVV met Barf erbij. Ik red het qua tijd niet om volledig te barfen.
Ik rij 1 x in de 2 maanden naar SW in Rotterdam, wil best meenemen voor degene die dan wil. Ik wil ook best een keertje rijden voor vlees ergens te halen, maar heb 1 vrije dag in de week en nog een peuter van bijna 2 jaar, waardoor ik niet echt heel flexibel ben, maar ik doe mn best ;)
Groetjes, Ilse
Hallo MoYo als je wil kun je mee doen met de bestelling van Nadia. Mijn man rijdt daar heen en ik woon als je gee fille heb 20 á 25 min van je vandaan.
MoYo
2-sterren
2-sterren

Bericht door MoYo »

Oh, dat zou wel mooi zijn  :), is dat de topic van mei? Dan kan ik ff kijken wat ik kwijt zou kunnen. Ik haal eind april bij Coby ook kip van Lida op. groetjes, Ilse
boris2009
3-sterren
3-sterren

Bericht door boris2009 »

bordie schreef: oke, dan eet ik de komende 2 weken reuze-omelet, ganzenroerei en ganzeneierencake :biggrin2:
zo ik heb de hele emmer van 20 liter ganzenei uitgevent haha
dus zal johanna weer vragen om een nieuwe...
wil je ook nog gewone eieren morgen of wordt je dan gek :D
pike
5-sterren
5-sterren

Bericht door pike »

José S schreef: Eieren kan je lang bewaren hoor! De houdbarheidsdatum die supermarkten geven is belachelijk.
Voor de zekerheid of ze nog goed zijn, bak koud water en dan de eieren erin. Als ze zinken zijn ze goed, blijven ze drijven zijn ze rot.
(mijn opa was poelier haha!)

Zolang ze koel en donker staan kan het behoorlijk lang aan. ;)
Als ze in het water horizontaal blijven liggen zijn ze goed, als ze omkukelen en het topje komt omhoog zodat ze als het ware rechtop gaan staan, dan zijn ze ofwel bedorven, ofwel bevrucht. In het laatste geval kan je ze wel nog voeren. Als ze bedorven zijn dan ruik je het wel :biggrin2:
Ik vraag me alleen af: Is een bevrucht ei net zo lang houdbaar als een onbevrucht ei :-\
sella

Bericht door sella »

pike schreef: Als ze in het water horizontaal blijven liggen zijn ze goed, als ze omkukelen en het topje komt omhoog zodat ze als het ware rechtop gaan staan, dan zijn ze ofwel bedorven, ofwel bevrucht. In het laatste geval kan je ze wel nog voeren. Als ze bedorven zijn dan ruik je het wel :biggrin2:
Ik vraag me alleen af: Is een bevrucht ei net zo lang houdbaar als een onbevrucht ei :-\
Dat is ook mijn reden om in te vriezen, een bevrucht ei gaat eerder rotten.
Ik ben tussen de boeren opgegroeid en heb daar ervaring mee. Ik heb geen behoefte aan die geur in onze woonwijk
Kizmoo
2-sterren
2-sterren

Bericht door Kizmoo »

Hoi Jose

Ga je nog naar Jolanda ????
Zo ja zou ik graag wilen bestellen 20 kilo Hertenindustrievlees en 20 kilo konijnenspiervlees want  ook bij mij gaat het spiervlees harder dan gedacht
Kom je trouwens ook weer aan wat extra kilo`s en gaan de vervoerskosten dalen

Hoor het wel van je

Groet George
chiva
3-sterren
3-sterren

Bericht door chiva »

El_Kato schreef: Het haaskk van Sarah ligt nog voor een aantal mensen bij Chiva. Ik heb er zelf niet meer zo aan gedacht om het op te halen (blijft dan in mijn gedachten hangen onder de noemer komt nog....) en ik heb Chiva er niet over gehoord dat het in de weg staat maar goed het moet daar natuurlijk wel een keer weg ook.

Chiva, wanneer komt het jou uit als ik het kom halen?
Voor wie moet ik het nu allemaal meenemen en wanneer komt het jullie het beste uit om het weer bij mij op te halen?

Chiva, van mij krijg je denk ik geld er staat me in iedergeval niet bij dat ik het overgemaakt heb aan Sarah.... ???. Damn, 35 en ik onthoud echt niets meer....! Ander moet ik contact opnemen met Sarah want dan gaat er ergens iets niet goed. En natuurlijk voor het vervoer.

Hoor het wel.

Gr. Karen

Sorry dat alles wat langer heeft geduurd, had hier een chronisch tekort aan tijd de afgelopen tijd.
Maar vandaag de Haaskarkas gedeeld, zodat iedereen hetzelfde heeft, de botjes niet bij 1 komen en de ander mooie karkassen etc.
Van alle kratten zaten er 2 mindere bij, de rest waren mooie stukken en ook hele karkassen.

ben alleen het lijstje met namen even kwijt, maar dat zoek ik nog even op, ik had voor jullie 5x in mijn hoofd, maar weet niet meer wie.
Eerst morgen nog een druk dagje naar Eindhoven etc, en s'middags ben ik dan weer aanwezig.

Degene die aan Sarah betaald hebben, zal ik terug vragen aan Sarah, heb namelijk alle kratten voorgeschoten .
En als ik het even uitreken heb ik nu voor iedereen 10 kilo Haas dus das €13,50 per persoon incl. vervoer.
petramarcel
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door petramarcel »

Super geregeld.
Laat maar even weten hoe je dat gaat doen met het geld? Ik heb 20 euro aan Sarah betaald.
Net als waarschijnlijk de anderen die al betaald hadden.
saskia37
5-sterren
5-sterren

Bericht door saskia37 »

Ik heb trouwens 16,- euro betaald aan Sarah.
Chiva heel erg bedankt nog voor het ophalen en verdelen he :)

Plaats reactie