Zou ik dit recept kunnen bakken met amandelmeel en of kokosmeelWillyP schreef: Ik bak nooit uit een pakje! Ook de vulling op toppings niet, die maak ik zelfs, veel leuker en lekkerder.
Dit is mijn basis recept voor cupcakes:
100gr margarine (maar ik gebruik roomboter)
185gr fijn witte basterdsuiker
125ml volle yoghurt
2 eieren op kamer temperatuur
225gr zelfrijzend bakmeel (ik gebruik bloem met een half zakje bakpoeder)
1theel. bakpoeder
1 zakje vanille suiker
1. Verwarm de oven voor op 180gr C.
2. Klop de margarine, suiker en een paar eetlepels van de yoghurt tot een lichte, luchtige massa. De suiker moet grotendeels zijn opgelost.
3. Klop de eieren schuimig, Meng dit vervolgens goed met het boter-suikermengsel en roer de rest van de yoghurt erdoor. Voeg het meel en de bakpoeder en vanillesuiker toe en schep er luchtig doorheen.
4. Vul de vormpjes voor driekwart met beslag. Bak ongeveer 20 minuten. (Soms bak ik ze ietsje langer, ligt eraan hoe ze eruit zien. De korst moet ietsje knapperig zijn, om inzakken te voorkomen)
Ik vries ze in dozen in, maar wel in een doos die het beste past. Niet te veel lucht overlaten.
Met Serious Request hebben onze meiden wel erg veel cakejes gebakken en toen gingen ze voorzichtig in plastic zakken. Lucht eruit gezogen. Gaat perfect. De cakejes zijn nog als vers als je ze eruit haalt.
Bakken is ontspanning
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
annielaumen
- 5-sterren

Re: Bakken is ontspanning
Bakken is heerlijk! Leuk om te zien dat iedereen inspiratie op doet!
Morgen weer een marsepeintaart maken voor mijn moeders verjaardag. Ze is al lang jarig geweest, maar viert het morgen nog voor wat mensen. Tuurlijk kom ik dan prompt nog even langs om een stukje taart te scoren! Whaha.
Morgen weer een marsepeintaart maken voor mijn moeders verjaardag. Ze is al lang jarig geweest, maar viert het morgen nog voor wat mensen. Tuurlijk kom ik dan prompt nog even langs om een stukje taart te scoren! Whaha.
- Mieke L.
- 5-sterren

- Contacteer:
Wauw, een eerste druk! Ik heb even gekeken maar hier hebben we de negentiende geheel herziene druk.calimero_a schreef: Ik heb dezelfde én een eerste druk![]()
Mieke L. schreef: die heb ik ook! (samen met mijn moeder in huis genomen)
Ik ben trouwens benieuwd of het boek van mijn moeder met de verhuizing is meegekomen afgelopen november. Ik hoop het eigenlijk wel... *noteert dat ze dat even moet navragen bij mama*
Wouw, uit welk jaar is die dan?calimero_a schreef: Ik heb dezelfde én een eerste druk![]()
Volgens mij heeft mijn moeder die ook.Mieke L. schreef: Wauw, een eerste druk! Ik heb even gekeken maar hier hebben we de negentiende geheel herziene druk.
Ik meen me te herinneren dat er zelfs (kleuren?)foto's in staan...
-
calimero_a
- 4-sterren

Eerste druk is als ik het me goed herinner uit begin jaren dertig. Er zit weinig verschil in met de rode van de foto overigens. Ik kwam hem eens tegen in een 2e-hands zaakje en ik móest hem gewoon hebben. Ik spaar sowieso al kookboeken, maar hoe ouder hoe beter 
vraagje: hoe vullen jullie de cupcake vormpjes?
-
fransbulletje
Ben grote fan van Rudolph's Bakery en afgelopen weken ieder weekend wat gebakken.
Blueberry-cheescake

Rocky-Roadtaart

Mascarpone Appeltaart

Toffee-appel pie

Mediterraanse volle groententaart

Walnotentaart met pure chocolade uit het kookboek Koken met Karin "Handboek Oven".

Heb echt een nieuwe heerlijke hobby ontdekt
Blueberry-cheescake

Rocky-Roadtaart

Mascarpone Appeltaart

Toffee-appel pie

Mediterraanse volle groententaart

Walnotentaart met pure chocolade uit het kookboek Koken met Karin "Handboek Oven".

Heb echt een nieuwe heerlijke hobby ontdekt
-
fransbulletje
Doe ik meestal met 2 eetlepels, of een ijsbolletjes schep is ook handig.TMG1961 schreef: vraagje: hoe vullen jullie de cupcake vormpjes?
- Pauline
- 5-sterren

Jouw taarten zien er geweldig uit en ik moet ineens weer denken aan:
http://www.barfplaats.nl/forum/index.ph ... msg2178796
-
Martine-Tom
Zonder het topic te openen...bananoffeetaart?Pauline schreef: Jouw taarten zien er geweldig uit en ik moet ineens weer denken aan:
- Pauline
- 5-sterren

Bingo!!!Martine-Tom schreef: Zonder het topic te openen...bananoffeetaart?
En heel erg... ik hem hem nog nooit gemaakt....
-
fransbulletje
Dank je wel en dan te bedenken dat ik nog nooit eerder een fatsoenlijke appeltaart/cake had gebakken.Pauline schreef: Jouw taarten zien er geweldig uit en ik moet ineens weer denken aan:
Zien bakken doet bakken
De bananoffeetaart heb ik ook eens gemaakt, erg lekker.
geprobeerd maar bij mij is het dan gelijk een kliederboel. Heb dan meer om en rond de vormpjes zitten dan er infransbulletje schreef: Doe ik meestal met 2 eetlepels, of een ijsbolletjes schep is ook handig.
Een ijsbolletjes schep heb ik niet.
Ik krijg echt lekkere trek als ik jouw taarten zie..echt heel goed zeg
-
calimero_a
- 4-sterren

Ik gebruik ook altijd 2 eetlepels om de vormpjes te vullen.
En die banoffee-pie moet ik ook echt eens gaan proberen
wat ook werkt om de vormpjes te vullen is een knijpfles.
http://ninecooks.typepad.com/photos/uncategorized/ketchup_1.jpg
zo'n ding goed afwassen en daaruit in de vormpjes spuiten.
En die banoffee-pie moet ik ook echt eens gaan proberen
wat ook werkt om de vormpjes te vullen is een knijpfles.
http://ninecooks.typepad.com/photos/uncategorized/ketchup_1.jpg
zo'n ding goed afwassen en daaruit in de vormpjes spuiten.
Laatst gewijzigd door calimero_a op vr 12 apr 2013, 18:53, 1 keer totaal gewijzigd.
hmmm..zo'n knijpfles lijkt me wel iets. Eens kijken of iemand bij mij in de buurt er een heeft. Ik eet geen ketchup