carnibest ja of nee??

Hier kun je al je vragen, problemen en stellingen kwijt met betrekking tot kant en klaar versvlees

Moderator: eelke

Re: carnibest ja of nee??

Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Extreme"]
hetzelfde lees ik ook over barf, vroeguh kon je voor een "prikkie"heel mooi en goed vlees/orgaan enz kopen, nu proberen de leveranciers ook bagger te lozen, en is het ook aan de consument of hij/zij het koopt.
Iedereen probeert een graantje mee te pikken, wat vaak weer niet ten goede komt aan de kwaliteit. En wees eerlijk we kijken toch allemaal naar onze portemonnee? Of krijgt jouw hond met barf iedere dag mouselin vlees/orgaan? ;)
[/quote]

Ik weet niet over welke vroeger jij het hebt maar 15 jaar geleden betaalde ik zo'n 5 euro per kilo voor BARF ingredienten. Laat ik het subtiel zeggen, de mensen die dit roepen, die zijn van "na vroeger" en die zijn van na de tijd dat wij de weg voor hen hebben geplaveid.
lauraV
5-sterren
5-sterren

Bericht door lauraV »

[quote="Extreme"]
hetzelfde lees ik ook over barf, vroeguh kon je voor een "prikkie"heel mooi en goed vlees/orgaan enz kopen, nu proberen de leveranciers ook bagger te lozen, en is het ook aan de consument of hij/zij het koopt.
Iedereen probeert een graantje mee te pikken, wat vaak weer niet ten goede komt aan de kwaliteit. En wees eerlijk we kijken toch allemaal naar onze portemonnee? Of krijgt jouw hond met barf iedere dag mouselin vlees/orgaan? ;)
[/quote]
hier krijgen ze vlees wat er zo goed uitziet dat ik het zelf ook nog wel in de pan zou willen leggen...  :biggrin2:
nu heb ik 2 honden die gelukkig maar 150 en 180 gram eten dus financieel kan ik mij goede qualiteit veroorloven , en anders eet ik er een boterham minder door .
en tuurlijk heb ik een maximum kilo prijs , maar met een beetje creatief kopen ( bv wild in de tijd dat er wild is ) kom ik toch makkelijk op 7 goede diersoorten waar ze meer dan genoeg aan hebben ...
*Dorothea*
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door *Dorothea* »

[quote="hannabelgje"]
Mijn dieren krijgen inderdaad heel mooi vlees en daarmee kijk ik ook niet op een dubbeltje. Ik voer geen minderwaardig spiervlees zoals runderkopvlees. Ik betaal liever wat meer zodat de kwaliteit goed is. Ik zie ook goed hoe de kwaliteit is omdat het niet gemalen is.
[/quote]

ik weet niet wat voor kopvlees jij kan kopen, maar hier is het prima vlees hoor.
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Nou ik heb het ooit gekocht en vond het echt troep.
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

[quote="hannabelgje"]
Nou ik heb het ooit gekocht en vond het echt troep.
[/quote]

Is ook wel, veel kimmels, en slijm er nog tussen  :-X ik voer het af en toe vanwege financiele redenen (tja, 1,50 de kilo....)....afgewisseld met super goed spiervlees.
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

Ja kopvlees vind ik ook heel vies slijmerig en veel kimmels inderdaad
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Wat is kimmel?? :-[
hannabelgje
5-sterren
5-sterren

Bericht door hannabelgje »

Van die harde witte stukjes.
keetje
5-sterren
5-sterren

Bericht door keetje »

Oh??? Nieuw woord voor mij, weer iets geleerd.
Heb zitten goegelen maar kom het niet tegen als materiaal, alleen als persoon. :biggrin2:
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Afbeelding
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="eelke"]
Afbeelding
[/quote]
Ieuw :-X
Ja, dat is smerig kopvlees, dat zou ik mijn honden ook niet voeren. Ik heb morgen kopvlees op het menu staan, zal er even een foto van maken (vorige foto kan ik niet meer vinden).
deja
5-sterren
5-sterren

Bericht door deja »

[quote="hannabelgje"]
Van die harde witte stukjes.
[/quote
Zijn het niet  die stukjes wit, ik vind het net kippenvel maar dan erger.
Angelique
5-sterren
5-sterren

Bericht door Angelique »

[quote="Lizzy"]
Ik weet niet over welke vroeger jij het hebt maar 15 jaar geleden betaalde ik zo'n 5 euro per kilo voor BARF ingredienten. Laat ik het subtiel zeggen, de mensen die dit roepen, die zijn van "na vroeger" en die zijn van na de tijd dat wij de weg voor hen hebben geplaveid.
[/quote]

15 jaar geleden hadden we nog geen euroos  ::)

Maar mijn ervaring is ook hoor,d at ik er toen veel goedkoper in ging dan tegenwoordig. Kipkarkassen zo van de poelier, €0,30  en tegenwoordig ben ik blij als ik fatsoenlijke voor 0,90 kan scoren. Vlees e.d. Slager was blij dat die er iemand blij mee kon maken en ging voor een habbekrats weg. Hart, nieren, lever zat er gratis bij, zoveel als ik hebben wilde. Toen werd ik nog wel eens gebeld met de boodschap, er hangt hier een half paard...interesse en dan ging ik met 100 kilo mooi paardevlees naar huis voor 5 tientjes. Hij blij, want hij had er nog wat voor gebeurd en ik blij om de bekende reden. Totdat het drukker aan de poort werd toen gingen de prijzen ook omhoog.
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

[quote="Angelique"]

Maar mijn ervaring is ook hoor,d at ik er toen veel goedkoper in ging dan tegenwoordig. Kipkarkassen zo van de poelier, €0,30  en tegenwoordig ben ik blij als ik fatsoenlijke voor 0,90 kan scoren. Vlees e.d. Slager was blij dat die er iemand blij mee kon maken en ging voor een habbekrats weg. Hart, nieren, lever zat er gratis bij, zoveel als ik hebben wilde. Toen werd ik nog wel eens gebeld met de boodschap, er hangt hier een half paard...interesse en dan ging ik met 100 kilo mooi paardevlees naar huis voor 5 tientjes. Hij blij, want hij had er nog wat voor gebeurd en ik blij om de bekende reden. Totdat het drukker aan de poort werd toen gingen de prijzen ook omhoog.
[/quote]

Plus dat alles tegenwoordig gebruikt word . Ik zat laatst te googelen  en kwam uit op een site voor bio-vlees , en wat zag het barfoog  :biggrin2: ook kipkarkassen voor humane consumptie
Zo vroeg ik een tijd geleden eens om een bepaald haas -onderdeeltje .... helaas dat word tegenwoordig ook in restaurants gebruikt
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

[quote="Angelique"]

[/quote]

Nou OK, herstel, je kon kipkarkas inderdaad gewoon gratis ophalen en er zat inderdaad nog vlees aan. Dat kan je van die kale krengen van vandaag de dag niet zeggen. Maar voor een stuk rundvlees....? Betaalde ik 5 a 6 euro de kilo. En soms zelfs 7. Idem voor lam en geit.

Plaats reactie