Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Met dieren werkende mensen, hoe doen jullie dat met vlooien?

BusKay

Bericht door BusKay »

Lizzy schreef: Maar als de eitjes uit komen, doodt de aarde dan de larven dat je weet? Of denk je dat het zinloos is, deze hatseflats aarde?
Zuivere Diatomeenaarde gebruik je alleen om de (stofzuiger)zak mee af te sluiten en dus het filtermechanisme te verkleinen.
De aarde zelf zal nooit eitjes of larven of vlooien doden daar het afkomstig is van afgestorven zeediertjes.
Het "poeder" is zo fijn dat het bijv. in de limonadeindustrie of aquariumwereld gebruikt wordt om te filteren.
Het laat deeltjes van 1 micron of meer niet door...
Dus slechts te gebruiken voor filterdoeleinden...

Wat men aanbied voor bestrijding van.... zal toevoegingen bevatten (gifstoffen).
Lijkt me een dure oplossing voor een "poeder" met wat gif.
Lil

Bericht door Lil »

Ik heb al 6 jaar de goedkoopste Karcher was in aanbieding met alle dingetjes gratis erbij voor iets meer dan 100 euro. Gebruik hem 1 keer per week. Eerst water koken en dan erin doen. Altijd leeggooien en 1 keer per jaar Ontkalken met spul van hun. Doet het dus nog.
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

BusKay schreef: Zuivere Diatomeenaarde gebruik je alleen om de (stofzuiger)zak mee af te sluiten en dus het filtermechanisme te verkleinen.
De aarde zelf zal nooit eitjes of larven of vlooien doden daar het afkomstig is van afgestorven zeediertjes.
Het "poeder" is zo fijn dat het bijv. in de limonadeindustrie of aquariumwereld gebruikt wordt om te filteren.
Het laat deeltjes van 1 micron of meer niet door...
Dus slechts te gebruiken voor filterdoeleinden...

Wat men aanbied voor bestrijding van.... zal toevoegingen bevatten (gifstoffen).
Lijkt me een dure oplossing voor een "poeder" met wat gif.
Hoe kom je bij deze wijsheid?
Op de site van De baroen staat het volgende:
"Onverhitte diatomeeënaarde is geschikt om de schade die ontstaat door ongedierte bij de hobbydieren te beperken en is geschikt om door het eten van de dieren te doen. Het bevat niet meer dan 1-1,5% silicone kristallen.
Diatomeeënaarde kan zowel binnen als buitenshuis, in de tuin en in dierenverblijven gebruikt worden om de schade die ontstaat door alle soorten insecten, vlooien, luizen, mijten, mieren etc. zoveel mogelijk te beperken. Omdat Diatom een mechanische werking heeft (het gaat door de huid/schaal heen), kunnen de insecten etc. er niet resistent voor worden.

Diatom werkt slecht op insecteneitjes en poppen, het komt moeilijk door de harde schaal van insecten in dit levensstadium heen.

Diatom heeft veel meer effect op de larven en volwassen insecten omdat die een huid/schaal hebben van zachter weefsel.

Het helpt wel degelijk tegen vlooien. Ik geef het tevens om de paar maanden door het voer omdat het ook perfect werkt tegen wormen.

Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Lil schreef: Ik heb al 6 jaar de goedkoopste Karcher was in aanbieding met alle dingetjes gratis erbij voor iets meer dan 100 euro. Gebruik hem 1 keer per week. Eerst water koken en dan erin doen. Altijd leeggooien en 1 keer per jaar Ontkalken met spul van hun. Doet het dus nog.
Wij hebben ook een Karcher en het voordeel is wel dat de vloer sneller droog is dan bij andere merken. Kennissen van ons hebben een Aldi (of Lidl) apparaat en moeten de vloer nadrogen...

Verder doen wij er demi-water in voor een paar cent. Kun je er gewoon in laten zitten en je hoeft nooooooit te ontkalken. ;) Want met ontkalken wordt niet de slang ontkalkt en dit geeft op den duur toch problemen.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lazy Garfield schreef: Hoe kom je bij deze wijsheid?
Op de site van De baroen staat het volgende:
"Onverhitte diatomeeënaarde is geschikt om de schade die ontstaat door ongedierte bij de hobbydieren te beperken en is geschikt om door het eten van de dieren te doen. Het bevat niet meer dan 1-1,5% silicone kristallen.
Diatomeeënaarde kan zowel binnen als buitenshuis, in de tuin en in dierenverblijven gebruikt worden om de schade die ontstaat door alle soorten insecten, vlooien, luizen, mijten, mieren etc. zoveel mogelijk te beperken. Omdat Diatom een mechanische werking heeft (het gaat door de huid/schaal heen), kunnen de insecten etc. er niet resistent voor worden.

Diatom werkt slecht op insecteneitjes en poppen, het komt moeilijk door de harde schaal van insecten in dit levensstadium heen.

Diatom heeft veel meer effect op de larven en volwassen insecten omdat die een huid/schaal hebben van zachter weefsel.

Het helpt wel degelijk tegen vlooien. Ik geef het tevens om de paar maanden door het voer omdat het ook perfect werkt tegen wormen.

Maar, in de stofzuiger gooien, is dat een plan?
Lazy Garfield
5-sterren
5-sterren

Bericht door Lazy Garfield »

Lizzy schreef: Maar, in de stofzuiger gooien, is dat een plan?
Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven Lizzy, dat weet ik niet.
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Lazy Garfield schreef: Daar moet ik je het antwoord op schuldig blijven Lizzy, dat weet ik niet.
Da's nou weer jammer :biggrin2:
BusKay

Bericht door BusKay »

Lazy Garfield schreef: Hoe kom je bij deze wijsheid?
Omdat ik zelf met dat spul gewerkt heb... en ik heb het nog steeds over zuivere diatomeenaarde. Dus poeder... alleen een toevoeging zou dodend kunnen zijn.

Voor meer info... http://nl.wikipedia.org/wiki/Diatomee%C3%ABnaarde
Laatst gewijzigd door BusKay op ma 29 sep 2014, 17:57, 1 keer totaal gewijzigd.
MarijeEnBoomer
5-sterren
5-sterren

Bericht door MarijeEnBoomer »

De aangeboden aarde is ook zuivere aarde.
Je zou denken Liz als je het inde stofzuiger zak doet dat de eitjes die dan uitkomen dood gaan omdat ze dan in de aarde zitten...
DebbieV
4-sterren
4-sterren

Bericht door DebbieV »

Niet alles gelezen. Alleen de eerste pagina  :-[

5 tot 10% van je "vlooienplaag" zit inderdaad op de hond, de rest in huis  :'(

De omgevingspray van bolfo, wel dan de fleegard dat is de beste. Werkt tegen vlooien en larve en werkt 6 maanden en met 1 spuitbus kan je 80m2 oppervlakte doen. Deze werrkt dus ook tegen de larve die nog uit gaan komen, andere spuitbussen doen dat niet en moet je vaak herhalen. Deze dus niet  ;D
Erna
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door Erna »

Liz, ik zag laatst ergens op een toonbank iets staan over pilletjes voor honden tegen vlooien. Is dat niks? Heb me er verder niet in verdiept dus geen idee wat daarin zit.
Anne in Zweden
5-sterren
5-sterren

Bericht door Anne in Zweden »

Erna schreef: Liz, ik zag laatst ergens op een toonbank iets staan over pilletjes voor honden tegen vlooien. Is dat niks? Heb me er verder niet in verdiept dus geen idee wat daarin zit.
Comfortis misschien?
Lil

Bericht door Lil »

volgens mij moet je die pillen preventief geven en ben je te laat als er al vlooien zijn.
Roef & Hidde
5-sterren
5-sterren

Bericht door Roef & Hidde »

ik heb de afgelopen weken diatomeën aarde gebruikt omdat ze hier ook vlooien hebben,resultaat 0,0 niks nada! >:(
dus heb ik met de grootste tegen zin de honden maar een pipet gegeven.
de aarde heb ik op en in de honden ,vloerkleden,stofzuigerzak en zelfs in de tuin gebruikt maar ze hadden nog steeds iedere dag vlooien in de vachten.

maar het is hardnekkig deze keer want zelfs met pipet(advantage) en omgevingsspray,iedere dag stofzuigen en honden kammen met een netenkam,haalde ik gisteren toch nog 1versufde vlo van Roef af.
we hebben nu zelfs maar alle vogelnesten uit de tuin verwijderd,en dat doe ik normaal nooit en ook nooit vlooien,maar helaas dit jaar wel.
toscak
5-sterren
5-sterren

Bericht door toscak »

Ook wij hebben nu vlooien, echt mega veel.
Een tijdje terug had ik een topic geopend over jeuk van Mack, soms wel jeuk soms helemaal niet en ik heb alles geprobeerd. Eerst dacht ik granen, maar bij een stukje brood ging hij soms meteen jeuken of soms pas na een dag of 2. Toen dacht ik fruit, zelfde verhaal. En water/sloot, en gedroogde dierenwinkel botjes... Hele tijd hetzelfde. Totdat afgelopen week Bob ging krabben, nou die heeft echt nooit jeuk. Ik legde hem op zijn rug en over zijn buik zag ik in 1 oogopslag echt 5 vlooien lopen. Arme stakkers...

In 5 jaar tijd geen vlo gezien, beide honden en beide katten werden niet behandeld maar nu is het toch raak en goed ook.

Ik heb wel het hele huis vergiftigd, en de honden en de katten. Liever 1 keer goed dan over een paar weken weer een beetje. Alles mega goed schoongemaakt, sprayen en wegwezen. Kussens van de bank weggegooid en alle dekens etc meerdere keren gewassen. En over 2 a 3 weken doe ik het nog een keer. 

En... Mack is echt helemaal jeukvrij nu. Zal het dan toch dat geweest zijn? Ik heb toen echt niets kunnen vinden.

Ik had ook gelezen dat je juist geen kamers voor de dieren moet afsluiten omdat ze wachten en na een tijdje als er toch leven komt er alsnog opspringen en je weer een probleem hebt... ook dat heb ik afgelopen zondag gemerkt in de slaapkamer.

Voor nu gaat het in ieder geval super en zie ik geen vlo meer. 

Plaats reactie