Vuurwerkoverlast

Hier kunnen jullie lekker kletsen. Dit board is dus niet bedoeld voor serieuze voedings/gezondheidsvragen!

Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke

Re: Vuurwerkoverlast

Ligaa
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ligaa »

Vanaf 18:00 pas knallen heeft hier in ieder geval niet gewerkt, ik werd ook m'n bed uit geknald. De katjes zijn wat onrustig, de ene wilde alleen onder de bank eten, de rest schrikt af en toe. Van mij mogen ze het afschaffen, buiten siervuurwerk (sterretjes, wondertolletjes ofzo), maar alles wat vliegt en knalt en gevaarlijk is, mag van mij echt weg. :-X

Nu hopen dat ze m'n auto heel laten. >:(
**Jolanda**
5-sterren
5-sterren

Bericht door **Jolanda** »

Nou ik werd mijn bed uit geknald. :(
Er liep zojuist een groepje van zo'n 10 jongens langs met vuurwerk. Ik denk dat het illegaal vuurwerk is, zulke harde slagen, niet normaal meer.
Ik durfde er niks van te zeggen :-[ bang dat ze dadelijk expres hier voor de deur komen knallen.

Net een melding gemaakt bij vuurwerkoverlast.nl
Als ik dan op de kaart kijk zijn er 177 meldingen binnen gekomen in Sittard (Sittard staat op de 4e plek na Maastricht, Heerlen en Geleen). En als ik dan verder kijk dan zijn de meeste meldingen in deze wijk gemaakt, 51 stuks)
Ik hoop dat er iets aan gedaan word. Helaas zie ik tijdens deze dagen nooit de politie rond rijden, terwijl ze door het jaar heen maar al te graag controleren op loslopende honden >:( Dan kunnen ze nu toch ook een BOA sturen om bekeuringen uit te delen?
smulpaap
5-sterren
5-sterren

Bericht door smulpaap »

Onze lieve jeugd is hier ook wakker . Pittig geknal
Vanmorgen al heel vroeg met de honden naar zee geweest . Daar was het heerlijk rustig lopen
Mowgli
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mowgli »

Tot nu toe valt het hier in de buurt nog mee (en dat voor een metropool, hoewel er in Neuköln, Wedding en Kreuzberg waarschijnlijk wel flink geknald wordt). Af en toe een knal, gisteravond was er eimand wat gillende keukenmeiden aan het afsteken.  Hier gaat het waarschijnlijk vanaf 18u. wat drukker worden met vuurwerk.
luka en kira
5-sterren
5-sterren

Bericht door luka en kira »

In het hondenlosloopbos in Harderwijk is het niet leuk meer... Het lijken wel bommen die worden afgestoken!
Gelukkig zijn mijn hondjes niet echt bang, maar ze zijn nu toch wat rusteloos en super alert.
Vind het ook verschrikkelijk voor alle vogels, konijnen, herten, reeën etc.
Van mij mag al het vuurwerk afgeschaft worden!!!
Mandarijn
5-sterren
5-sterren

Bericht door Mandarijn »

Net naar de supermarkt geweest in de kern van mijn dorp en daar wat praatjes gemaakt. Het valt iedereen op dat er momenteel minder geknald wordt hier in het dorp.

Ik merk dat ook aan de honden. Zeker Bobbie is rustiger dan vorig jaar.
dinky89
5-sterren
5-sterren

Bericht door dinky89 »

Ik ben benieuwd hoe erg het hier vannacht zal zijn, wordt het eerste jaar thuis vieren sinds ik hier 6 jaar geleden ben komen wonen.
Wel hebben we in elk geval nieuwjaarsvuur waar ik zo onze kerstboom ook heen zal brengen.
Simone V
5-sterren
5-sterren

Bericht door Simone V »

Hier wordt al vanaf maandag vuurwerk afgestoken. Er zitten ook echte bommen tussen volgens mij. Sita is niet rustig te krijgen...arm beest...dat wordt nog wat de rest van de dag....
kaszi
5-sterren
5-sterren
Contacteer:

Bericht door kaszi »

Nog steeds muisstil hier. Zal zo beginnen rond 23.45 en eindigen rond 01.00 nieuwe jaar. Blij dat ik in België woon. 
eelke
Moderator

Bericht door eelke »

Om 10 uur was het nog best rustig en dacht ik dat het verbod wel hielp, maar inmiddels wordt er net zo veel geknald. Ach, de grote ronden hebben de guppen al achter de rug, die zijn uitgeteld. Straks nog ff de auto in voor een plasje en dan kunnen ze tot vannacht wel door.
Ruisje
5-sterren
5-sterren

Bericht door Ruisje »

Wij horen nu af-en-toe een knalletje in de verte...
Lizzy
Moderator
Contacteer:

Bericht door Lizzy »

Een groepje jonge knullen van een jaar of 15 a 16 liep verdomme in het hondenlosloopbos te knallen. Ik heb ze het bos uitgestuurd. Ze wilde niet, toen heb ik gedreigd. Ik zeg "nou opzouten anders stuur ik hem op je af (wijzend op mijn groepje schattige teefjes :biggrin2:). Hij ziet er heel lief uit maar hij is getraind om aan te vallen en heel hard te bijten". Ze taaide af. Maar ja, voor hoe lang?

Hoe lang blijft Nederland nog polderen, op gebied van vuurwerk? Gewoon verbieden die handel en per gemeente een vuurwerkshow organiseren, zijn we van alle gelazer af. Ik word hier echt zo niet goed van. Heb ik nog niet eens honden die bang zijn........
-Saskia-
5-sterren
5-sterren

Bericht door -Saskia- »

Lizzy schreef: Een groepje jonge knullen van een jaar of 15 a 16 liep verdomme in het hondenlosloopbos te knallen. Ik heb ze het bos uitgestuurd. Ze wilde niet, toen heb ik gedreigd. Ik zeg "nou opzouten anders stuur ik hem op je af (wijzend op mijn groepje schattige teefjes :biggrin2:). Hij ziet er heel lief uit maar hij is getraind om aan te vallen en heel hard te bijten". Ze taaide af. Maar ja, voor hoe lang?

Hoe lang blijft Nederland nog polderen, op gebied van vuurwerk? Gewoon verbieden die handel en per gemeente een vuurwerkshow organiseren, zijn we van alle gelazer af. Ik word hier echt zo niet goed van. Heb ik nog niet eens honden die bang zijn........
;D ;D ;D Briljant!
Martine-Tom

Bericht door Martine-Tom »

ik zit inmiddels in Delft en hier word er lustig op los geknald....
De katten des huizes en Tom zijn gelukkig verre van onder de indruk...
renate1982
4-sterren
4-sterren

Bericht door renate1982 »

Gisteravond waren ze hier voor op de markt flink aan het knallen. Nu is het carbitschieten begonnen hierachter.
Vanavond met de honden naar me ouders, daar is het toch wat rustiger met geknal dan hier midden in het centrum.

Plaats reactie