Ja dat snap ik......tegen de tijd dat je ze klaar hebt ben je ladderzat!!Angelique schreef: Morgen![]()
Het jaarlijkse oliebollentopic / wie bakt er zelf?
Moderators: Lizzy, Charlie Angel, eelke
-
inge58
- 5-sterren

Re: Het jaarlijkse oliebollentopic / wie bakt er zelf?
-
Irish
- 5-sterren

- Contacteer:
Ik bak ze zelf; zonder olie 
-
Martine-Tom
Jij broed ze uit?Irish schreef: Ik bak ze zelf; zonder olie![]()
Oh op die manier, ik snap hem helemaal.BusKay schreef: Nee receptvulling vind ik vaak aan de magere kant dus overdrijf rustig met je vulling..
bijv. 200 gr. krenten geef 300 gr enz.
Gaf hier ook ruim en resultaat is een lekker gevulde bol...
-
BusKay
Hier zit ze op te wachten denk ik...Martine-Tom schreef: Jij broed ze uit?![]()
Een illegale bollenstoker
- Angelique
- 5-sterren

Want? Ik hijs niet voor vieren hoor en oliebollenbeslag is geen snoepbeslag, dus daar zal het ook niet aan liggeninge58 schreef: Ja dat snap ik......tegen de tijd dat je ze klaar hebt ben je ladderzat!!![]()
-
Summerditches
- 5-sterren

ohhhhhhhhhhhhhhhh goeie gok..staat hier al een tijdje omdat ik vorig jaar echt graag wilde bakken en niet meer kon vinden heb ik deze bij t eerste contact al gekocht..nou dan kan ik wel gaan bakken ook..daar twijfelde ik nog even over..maar ik heb er gewoon zin in....nu zeker..Pauline schreef: De zakken oliebollenmix van de Lidl zijn echt de beste en lekkerste die er zijn! En nee.... wij bakken niet meer zelf. We deden dat altijd voor mijn moeder, die was zo dol op ananasflappen.
Bakken we in zonnebloem olie of frituur olie? of ALDI KOKOS?
Laatst gewijzigd door Summerditches op di 30 dec 2014, 12:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik eet geen gist dus ik ga morgen maar weer eens zuurdesembollen proberen te bakken.
Om het risico te spreiden bak ik ook sneeuwballen en paleobollen (allemaal in de kokosolie)
De oven staat stand-by om appelflappen te maken.
Ik hoop dat de zuurdesembollen gaan lukken. We hebben wel een aantal jaren zuurdesembollen besteld bij de reformwinkel maar die waren niet te kanen.
Vorig jaar heb ik sneeuwballen en kwarkballen gebakken. Is ook lekker hoor, maar toch niet het ultieme oliebol gevoel.
Om het risico te spreiden bak ik ook sneeuwballen en paleobollen (allemaal in de kokosolie)
De oven staat stand-by om appelflappen te maken.
Ik hoop dat de zuurdesembollen gaan lukken. We hebben wel een aantal jaren zuurdesembollen besteld bij de reformwinkel maar die waren niet te kanen.
Vorig jaar heb ik sneeuwballen en kwarkballen gebakken. Is ook lekker hoor, maar toch niet het ultieme oliebol gevoel.
- Charlie Angel
- Moderator
Angelique schreef: Ik week de rozijnen in lauw water met een scheut cognac (of andersom, kan ook)![]()
Maar dat is toch hartstikke zonde van die rozijnen?
Zoooo, pakje oliebollenmix gehaald bij de Lidl. Ik ga gewoon al een bakje oliebollen bakken.
Daarnet 6 bolletjes gehaald bij Jongerius. Eigenlijk gewoon bijna zonde om zelf te gaan bakken. Ze waren verrukkelijk!
Daarnet 6 bolletjes gehaald bij Jongerius. Eigenlijk gewoon bijna zonde om zelf te gaan bakken. Ze waren verrukkelijk!
-
inge58
- 5-sterren

Heb je ze alle zes al op ??Lizzy schreef: Zoooo, pakje oliebollenmix gehaald bij de Lidl. Ik ga gewoon al een bakje oliebollen bakken.
- Angelique
- 5-sterren

Ik in zonnebloem en/of slaolieSummerditches schreef: ohhhhhhhhhhhhhhhh goeie gok..staat hier al een tijdje omdat ik vorig jaar echt graag wilde bakken en niet meer kon vinden heb ik deze bij t eerste contact al gekocht..nou dan kan ik wel gaan bakken ook..daar twijfelde ik nog even over..maar ik heb er gewoon zin in....nu zeker..
Bakken we in zonnebloem olie of frituur olie? of ALDI KOKOS?
- Angelique
- 5-sterren

Gooi ik die van jou wel hierinMaxi's 3-tal schreef:![]()
Maar dat is toch hartstikke zonde van die rozijnen?![]()

Dan kleuren ze leuk bij je knoop
Ja. Ieder drieinge58 schreef: Heb je ze alle zes al op ??![]()
Waar bakken jullie? Schuur/buiten/keuken?
Ik ga wel bakken, mijn vrouw koopt intussen de bakker leeg voor familie.
Ik ga wel bakken, mijn vrouw koopt intussen de bakker leeg voor familie.